Skocz do zawartości

szklanki e39 / kolektor wydechowy / zawór w podstawie filtra


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej wszystkim,


zbierałem się już dłuższy czas do ogarnięcia tematu, ale wydatki, wydatki i jeszcze raz wydatki, a do tego brak czasu zdecydowały o tym, że robię to dopiero teraz.


Po odpaleniu silnika ( m52b28TU ) słychać stuki, dosyć głośne ale możliwe też, że przez lekka dziurę w tłumiku są tak donośne( nie robię jej, bo tak pięknie buczy, nie drze ryja i spokojnie, nie jest to wieś e39 tańczy i śpiewa :) )

Przy niższej temperaturze to cykanie trwa dłużej, zwykle przy załóżmy 5 stopniach cichnie po 5-10 sekundach.

Jednak zdziwiłem się wczoraj, jak postała cały dzień i przy odpaleniu nie było żadnego stuknięcia.


Generalnie od razu zdecydowałem, że to szklanki. Te stuki są zawsze na zimnym, ale jak jest 10-15 stopni to trwają 2-3 sekundy.

Chciałem was zapytać o diagnozę, co mogę zrobić aby wyeliminować szklanki / zaworek / kolektor


Wpadłem na pomysł, że doleję oleju na zimnym silniku do filtra, napełnię go po prostu. Nie przyniosło to efektów. Czy możliwe, że tej opcji nie odrzucę w taki sposób? Są jakieś ciśnienia, czy coś, że przy odpalaniu nie zasysa nalanego oleju lub ten olej od razu spływa do miski?


Ewentualnie macie jakiś pomysł na szklanki? Nie chcę się pakować w koszta. Przez rok wpakowałem w samochód jakieś 12 tysięcy, kupiłem za 16 i modlę się, żeby się sprzedała za cenę zakupu. Już chyba nie ma co się psuć.

Myślałem o dłuższej płukance tec2000 , tak z 40 minut i zalać świeżutki olej. Aktualnie jest valvo maxlife 5w40 / wcześniej był synpower 5w40 i 8100 x-clean 5w40.

Raczej lałbym znów maxlife, mam wrażenie, że wyciszył trochę silnik.

Dodatkowo jakiś ceramizer? Czytałem u chłopaka z e36 na tym forum, że w ten sposób je uciszył, a miał dłuższe cykanie ode mnie. Może modyfikator+? Za/przeciw?


Za każdą odpowiedź dzięki

pozdro

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Próbuj, płukanka może coś pomóc, ale nie koniecznie, zależy jak bardzo silnik zabrudzony starym olejem.


Z ceramizerów ja lałem Xado 1 stage suv i możliwe, że placebo, ale praca silnika na wyższych pbrotach się polepszyła.

Testowałem już na 2,5 benzynie i teraz na 3.0 dizlu.

W dizlu jeszcze wlałem do baku też tej firmy specyfik do pomp paliwa i póki byłw baku spalanie było niższe, kolejne już bez zmian.

Opublikowano

@Floyd


teoretycznie 266k km i jestem w miarę przekonany twierdzić, że oryginał. Poprzedni właściciel sam sprowadził samochód z Niemiec, pasjonat BMW. Żaden handlarz. Także wątpię, że chciałbym kręcić licznik.


To będzie moja 4ta wymiana oleju ( za każdym razem robiłem płukankę, ale tylko jedną puchę liqui moly / motula kupowałem , chodziła 15 minut max )

Ten tec 2000 jest bardzo polecany, w testach wychodzi super, ciekawe w czym jest lepszy od LM na przykład.. i czy to nie jest jakiś fejk.


Oglądałem też rezultaty po samej nafcie i też działa dobrze jako płukanka..


Myślę żeby zalać wyciszacz hydrauliki z LM. I chyba tak zrobię

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.