Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od jakiegoś czasu rozmyślam nad swapem silnika z E60 535d do omegi. W omedze mam m57d25 i najprostsze było by wrzucenie zwykłego 3.0d ale to za proste i już takie coś robiłem w poprzedniej omedze. Chciałbym się dowiedzieć czy wszystkie słupki silników m57n są takie same i czy taki silnik z 535d jestem w stanie odpalić wgl na wiązce i sterowniku od omegi tak jak to było w przypadku silnika z E46 184KM? Jeśli macie jakieś dobre rady to dajcie znać

Pozdro

Opublikowano
Marne szanse, pierwsze co skrzynia biegów tylko automat a to cały wał. Do tego jeśli automat to już inny sterownik i 535d tak samo inaczej niż 530 i 525d
Opublikowano
Manual 6b z BMW nie podejdzie?

 

Do 535d tylko automatyczne skrzynie podchodza. Niestety ale takie realia :) To samo jest w F10.

b28nl6U.png
Opublikowano
Musiałbyć robić flansze, inny wał konwersję wałka aby zmieścić sprzęgło. Potem cały wał podpora do tylnej osi, nie wiem czy lewarek się zmieści w otwór czy też nie trzeba przesuwać całości.
Opublikowano

A niby czemu manual nie miałby pasować do 535d? :mrgreen:


Ogólnie ciekawy pomysł ale to będzie taka... sztuka dla sztuki. Worek pieniędzy utopisz i wyjdzie więcej niż cała druga omega.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
A niby czemu manual nie miałby pasować do 535d? :mrgreen:


Ogólnie ciekawy pomysł ale to będzie taka... sztuka dla sztuki. Worek pieniędzy utopisz i wyjdzie więcej niż cała druga omega.


A na co mi kolejną omega jak mam już dwie :roll: i tak żadna seryjna omega nie jedzie trzeba coś zrobić żeby była żwawsza :D

Opublikowano

Nie łatwiej sprzedać Omegi dwie i kupić jedna E60kę? ;)



E60 nie jest już cudem techniki i za śmieszna kasę idzie coś fajnego znaleźć.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
i za śmieszna kasę idzie coś fajnego znaleźć.

 

Nie wiem co oznacza coś fajnego ale znalezienie egzemplarza w miarę do jeżdżenia graniczy z cudem. Kupienie trupa za 20k to nie problem jest ich na pęczki. Wrzucenie kolejnych 20k i można jeździć a za to juz masz 6 Omeg :D

Opublikowano

Nie ograniczaj się do polskiego rynku.... To jeden. Rynek DE AT jest pełny E60 do kwoty 5k euro. Można w tym znaleźć małe i spore silniki.... Makiety.... Sedany i kombiaki - co kto woli. Zaletą tych rynków jest to że nie oszczedzano na serwisie (oczywiście i tak każdy przypadek może być różny).



Dwa.... Ile chcesz płacić za auto które średnio dziś ma 15 lat? 30k zł? Jak ktoś mi da 30k za moje to oddam odrazu :mrgreen:



Projekty... Swapy.... Zawsze mi się podobały (sam mam jakby nie było takie "coś") ale czasami całe to kombinowanie nie opłaca się. Z pełną odpowiedzialnością pisze to mając na początku swojej przygody auto z mocą 231ps... Potem 320... Potem 365ps.... Teraz 420ps. Dziś wziąłbym gotowe rozwiązanie na taka moc czyli M5 czy RS6 RS4 bo całe te swapy i kombinowanie zabiera z życia za dużo czasu... I pieniędzy. To co się wsadza w takie projekty zazwyczaj wystarcza na fabrycznie lepsza/mocniejszą opcję.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

E39 pewne zadbane, dobrze wyposażone z nie dużym przebiegiem w orginale tyle kosztuje. Zeby takie 15 latnie e6x doprowadzić do perfekcyjnego stanu kosztuje majątek. I myślisz że ktoś taki odda auto za 30? Tak się składa że kupiłem auto w Niemczech i znam ich realia i ceny nikt tam aut za darmo nie oddaje. Auto z tego samego rocznika i z tym samym przebiegiem jest w Niemcach drozsze niż w Polsce a gdzie cala reszta akcyza itd.


Dla mnie wkładanie silnika który jest droższy od budy z omegi to strata pieniędzy i czasu. Buda pewnie cięższa od e6x. Ale to moje zdanie może ktoś jest fanem kształtów omegi. Mam znajomego co m57d30 wsadził do compacta i autko fajne do świrowania ale pieniądze nie do odzyskania

Opublikowano
E39 pewne zadbane, dobrze wyposażone z nie dużym przebiegiem w orginale tyle kosztuje. Zeby takie 15 latnie e6x doprowadzić do perfekcyjnego stanu kosztuje majątek. I myślisz że ktoś taki odda auto za 30? Tak się składa że kupiłem auto w Niemczech i znam ich realia i ceny nikt tam aut za darmo nie oddaje. Auto z tego samego rocznika i z tym samym przebiegiem jest w Niemcach drozsze niż w Polsce a gdzie cala reszta akcyza itd.


Dla mnie wkładanie silnika który jest droższy od budy z omegi to strata pieniędzy i czasu. Buda pewnie cięższa od e6x. Ale to moje zdanie może ktoś jest fanem kształtów omegi. Mam znajomego co m57d30 wsadził do compacta i autko fajne do świrowania ale pieniądze nie do odzyskania

 

Bez problemu kupisz zadbane e60 za 30 000 pln. To chlopie auta majace 11-16 lat jak twierdzisz, ze placenie za nie po 40k ma sens to jestes w olbrzymim bledzie. Juz nie rob z E60 MErcedesa klasy S , bo kolo tego auta nawet ono nie stalo i nie mialo z zalozenia stac. E60 to zwykla limuzyna ze sredniej polki, ktora miala miec szeroka game silnikow i byc dobra do podrozy dluzszej przede wszystkim wygodna i ta role spelnia w 200%. Jednak to tylka stara seria 5, ktora boryka sie z masa elektronicznych bolaczek i ma strasznie zrypany soft na kompie zwlaszcza w przedlifcie nie wspominajac w braku glupiego usb w schowku czy masa egzemplarzy majacym AUX - ale uwaga nie dzialajacym.


pozdro juz nie przesadzajmy z ta zajebistoscia e60. Aute sa awaryjne bardziej niz stare proste e46. Owszem komfort inny ale awaryjnosc to wcale nie odbiega od glupich Lagun za 5k.

b28nl6U.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.