Skocz do zawartości

Po szarpnięciu w trakcie jazdy auto nie pali na 1 cylinder


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Samochód bmw e39 528i 1997r Touring m52b28 na sterowniku ms41. Samochód w trakcie delikatnej jazdy nagle szarpnie całą budą jakbym odłączył na sekundę prąd i jedzie dalej z tym, ze przestaje palić na jeden cylinder. Szarpie, nie chce jechać. Wystarczy zgasić na 10 sekund odpalić ponownie i znowu jedzie normalnie na 6 garków. Dzieje się to tylko przy normalnej jeździe, jak dostaje miodu to nic jej nie dolega. Czasami jest tak ze gaszę ją po 5 razy na odcinku 50km... a czasami przez 100km nic. Na wolnych obrotach silnik kuleje, nie pracuje równo. Zmienione świece, podmienione cewki ze sprawnego 528 i dalej to samo. Nawet przełożyłem wiązkę która idzie do cewek dalej nic. Ekonomizer (nie wiem czy to ważne) jest cały czas wychylony praktycznie ponad 20l nawet jak dotykam pedału gazu na 5 biegu to i tak cały czas ekonomizer wychyla się do końca. Samochód ma tez dość duże spalanie, nie miał takiego. Bezpośrednio po odpaleniu gdy pracuje na automatycznym ssaniu wydaje mi się ze pracuje równo, zejdzie z ssania zaczyna się trzepać. Czy przyczyną może być padnięty vanos ? Czy raczej któryś z czujników położenia walka lub wału ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podepnij pod kompa, prawdopodobnie przepływomierz lub gdzieś łapie lewe powietrze, sprawdź dolot psikając samostartem i odmę znajduje się pod kolektorem ssącym w okolicy alternatora. Jeszcze jedna sprawa masz LPG?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Tak jest lpg , dzieje się to na obu paliwach, właśnie ściągam kolektor dolotowy i sprawdzam lewe powietrze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przed demontażem trzeba było popsikać czymś łatwopalnym, jak obroty wzrosną to w tym miejscu jest nieszczelność.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Psikalem przed i po demontażu zero czegokolwiek, mechanika nie jest mi obca :D . Zostaje wpiąć pod inpe i zobaczyć co wyskoczy :?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Biorąc pod uwagę że masz LPG, problem może leżeć w źle ustawionym gazie przez co sterownik silnika wprowadza korekty do mapy zapłonu i wtrysku( wtryski, reduktor do wymiany - regeneracji) zakreć zawór na butli wypal wszystko z przewodów. Podłącz inpę skasuj adaptacje, pojeździj kilka dni na paliwie jak objaw ustąpi zapraszam do gazownika.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.