Skocz do zawartości

[E39] Zidenfikowanie tulei/ numeru części


Spiderjo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Nie możesz znaleźć, ponieważ nie występuje jako osobna część.

Musisz wyszukiwać po numerach wahaczy - 33326755471 i 33326755472.

Wtedy najczęściej wyskoczy Ci komplet dwóch/czterech tulejek.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

One są jednakowe, więc nie ma znaczenia prawy/lewy wahacz.

Ale np. na TYM ogłoszeniu masz rozgraniczenie "przód/tył".

GSP czy Febest powinny być ok.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Był już taki temat. Nie kupować żadnych gumowych zamienników, bo nie wytrzymują ! W oryginale te gumy są bardzo twarde i tylko żółte poliuretany robią robotę, tak jak kolega danielxc717 napisał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ooo Dobrze wiedzieć, a czy muszę od razu wymieniać lewą i prawą tuleje czy mogę tylko tą jedną wymienić na poliuretan? Odbije się to na prowadzeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tylko poliuretany wchodzą w grę czy jakieś gumy również? Zalezy mi na komforcie, a nie na betonie.

2. Czy zapieczona ta tuleja może powodować drgania całej budy przy 120-140? Bo tylko dlatego się tym zainteresowałem, zapiekła się w takiej pozycji, że geometria jest okej, i mechanik powiedział ze nie ma potrzeby jej ruszać. Tylko te drgania mnie interesują czy przez to może karoseria drżeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko poliuretany wchodzą w grę czy jakieś gumy również?

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=75&t=350525

 

Czyli drgań poszukiwać gdzie indziej...

Jak wykluczysz niewyważone koła i krzywe tarcze to jeszcze wał, ale bardziej stawiam na przeguby w półosiach - do przesmarowania, bo się zacierają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Trochę minęło, ale chciałbym odświeżyć temat.


Te tuleje do wahacza H jakiej muszą być twardości, 85 czy 90 ?


Auto od pewnego czasu przy dodawaniu i odpuszczani gazu szarpie tzn jak doda sie gazu to czuć uderzenie z tyłu. Słyszałem ze lubią padać tuleje tylnego wózka. Czy to może być to? Przebieg 360 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Muszą być te twardsze, żółte. Tuleje wózka; te pionowe, bardziej narażone na uszkodzenia są w kombi. Trzeba odkręcić śrubę i pod talerzykiem będzie widać. Jak miałem pozrywane to auto pływało, ale stuków nie kojarzę. Stukać może wiele elementów, np. tuleje pływające. One dostają luzu wzdłużnego i wtedy stukają, szczególnie na nierównościach. Może coś z dyfrem się dzieje ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie z tyły w porządku. Podpora wału nowa. Mechanik nie widzi problemu w tych uderzeniach przy dodawaniu gazu...



Jeżeli coś to zmieni to dodam, że przy włączonej klimie czyli na większym obciążeniu o wiele bardziej to czuć. w lato na klimie to zauważyłem ze sa takie szarpnięcia, a teraz nawet bez sa już zbyt upierdliwe zeby komfortowo jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
przy włączonej klimie czyli na większym obciążeniu o wiele bardziej to czuć.

To może nie jest problem z zawieszeniem tylko silnikiem. Jeśli się przydławia to szarpie na wszystkich luzach szczególnie w dyfrze, bo tam zawsze są luzy oraz na półosiach i wtedy słyszysz, że z tyłu stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik się nie przydławią. To jest tylko w momencie dodania gazu, czuc uderzenie pod łokietniekiem/gdzieś z tyłu oraz przy puszczeniu gazu całkowicie.


Jeżeli takie odczucie które opisałem to nie jest tylny wózek. To co to może być. Przegub łączący wał z dyfrem? Nie wiem gdzie szukać, albo inaczej nie wiem czy mogę juz wykluczyć tylny wozek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
miałem kiedyś podobny problem z E39 540, pojawiał się właśnie stuk przy większych obciążeniach i po przeglądzie zawieszenia, nie było się za bardzo do czego przyczepić, okazało się że problemem był wydech, gdzieś po środku auta idzie tam taka poprzeczka ze wspornikiem wydechu, są tam poduszki które się na nim opierają, po pewnym czasie te wsporniki się odkształcają i uderzają o tą poprzeczkę, z podnośnika ciężko to zobaczyć. Podgięcie tych mocowań załatwiło sprawę. Nie wiem jaki masz motor i czy u Ciebie taki wspornik występuje, ale jeżeli tak, sprawdź czy układ wydechowy nie jest za blisko tej poprzeczki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem kiedyś podobny problem z E39 540, pojawiał się właśnie stuk przy większych obciążeniach i po przeglądzie zawieszenia, nie było się za bardzo do czego przyczepić, okazało się że problemem był wydech, gdzieś po środku auta idzie tam taka poprzeczka ze wspornikiem wydechu, są tam poduszki które się na nim opierają, po pewnym czasie te wsporniki się odkształcają i uderzają o tą poprzeczkę, z podnośnika ciężko to zobaczyć. Podgięcie tych mocowań załatwiło sprawę. Nie wiem jaki masz motor i czy u Ciebie taki wspornik występuje, ale jeżeli tak, sprawdź czy układ wydechowy nie jest za blisko tej poprzeczki

 

Ale miałeś tylko dźwięk stuku czy czułeś że całą buda wtedy chodzi. Trochę jakby nieumiejętnie zmieniać biegi i strzelać ze sprzęgła co chwile. takie szarpnięcia są u mnie przy dodawaniu u puszczaniu gazu.

Jak sie powoli puszcza gaz to jest okej, ale jak gwałtowanie zdejmie nogę w celu hamowania silnikiem, to czuć na "plecach"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
buda u mnie nie chodziła, ale stuk był dość wyraźny, bo to metal o metal, pokazywał się przy większym obciążeniu silnika, dodanie czy puszczenie gazu, wtedy kiedy jednostka napędowa mocniej pracuje, ta poprzeczka jest po środku auta, i te odczucia były na prawdę głośne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.