Skocz do zawartości

Błąd 3ff0 czy na pewno przeplywka


Niemcu x3

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Usterka występuje, gdy stosunek zmierzonej masy powietrza (miernik masy powietrza z gorącą folią) do obliczonej masy powietrza przekracza wartość graniczną zależną od punktu pracy.

W takim przypadku masa powietrza zmierzona przez miernik masy powietrza z gorącą folią jest zbyt wysoka.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Kontrolę wiarygodności miernika masy powietrza z gorącą warstwą przeprowadza się w trybie wybiegu / wybiegu lub podczas faz adaptacyjnych. Należy również włączyć kontrolę wiarygodności miernika masy powietrza z gorącą warstwą.

Napięcie sterownika: od 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 4000 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdzić czujnik temperatury powietrza doładowującego pod kątem wiarygodności (może wskazywać zbyt wysokie wartości, zwykle bez wprowadzenia usterki).

2. Sprawdź, czy filtr powietrza jest prawidłowo zamontowany i czy jest szczelny. Sprawdź, czy zainstalowano właściwy filtr powietrza.

3. Sprawdzić, czy w kanale powietrznym między turbosprężarką a komorą dolotową nie ma wycieków (tłuste plamy są oznakami nieszczelności). Sprawdź, czy pierścienie uszczelniające na wężach powietrza doładowującego są zwinięte lub ich brakuje!

Usterka może również wystąpić w połączeniu z odchyleniami regulacji ciśnienia doładowania. Takie kombinacje to znak, że przyczyną są nieszczelności w układzie masy powietrza za sprężarką.


Jeśli poprzednie testy wypadły

pomyślnie : Wymień czujnik masowego przepływu powietrza.

Wpływ na błąd

Usterka blokuje regenerację filtra cząstek stałych.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany miernika masy powietrza z gorącą folią należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system przepływu powietrza.

Uwaga:

Od września 2011 r. Dla N57D30O1 i N57D30T1 zainstalowano wkłady filtrów powietrza o podwyższonych tolerancjach, co może spowodować, że zmierzona masa powietrza będzie zbyt wysoka, co prowadzi do tego błędu. Wadliwe elementy filtru powietrza mają grubą szarą włókninę. Te wkłady filtra powietrza należy wymienić na nowy wkład filtra powietrza (cienka biała włóknina)

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie masy powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system mas powietrza.

© 2020 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Wymieniłem przeplywke odblokowałem egr bo byl zacięty i dalej 3ff0 i blad sondy czy przeplywke musze adaptować dodam ze dość sporo oleju w dolocie niby olej z bagnetu nie ginie rece mi opadają z tym autem kupiłem wrzuciłem sporo pieniędzy pozakładałem dpf mechanik mial wszystko zrobic a tu jak kupilem inpe dalej jakieś niespodzianki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety największym problemem BMW jest >> POPRZEDNI WŁAŚCICIEL ... :/

W układzie będzie olej >> ja walczę ( już tak dla sportu ) żeby wyeliminować go całkiem ale jest to w przypadku czy M57 czy M47 zasadniczo niewykonalne ( N47 i N57 zresztą też ) ...

W INPIE są odczyty LIVE ... sprawdzałeś jak się mają rzeczywiste do nominalnych ?

Jak nie w INPIE to na pewno ISTA ma możliwość czytania tych parametrów bo patrzyłem na N57 w F10 ...


Taka podpowiedź >> czasem powodem jest zabity nagarem z EGR cały kolektor ssący po sufit :/ ... no ale jeśli wyskakuje sonda lambda to temat może być grubszy .. korekty wtrysków jak ??

Cały dolot >> tzn. intercooler też ? Klapy masz czy wywalone ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapy jeszcze sa egr odblokowałem ostatnio wrócę za dwa tygodnie robieram jeszcze raz wyczyszcze dokładniej kolektor wymienię pierscien uszczelniajacy uszczelke przy przepłyce porozkladam wszystko dokładnie posprawdzam polonczenia przewody wywale te klapy zaslepie interkulera nie wyciągnę za dużo roboty w inpie pokazuje że dostaje gdzieś za dużo powietrza jak by gdzieś ciągnęła lewe czy ktoś wie czy jak kupiłem przeplywke pierburga a była boscha to musze coś adaptować korekty według mnie sa okej najgorzej ze dałem po kupnie mowie zrob dpf na nowy wydałem kupę siana a on chyba tak się nie wypala przy błędzie 3ff0 i bledzie sondy bylem u mechanika zwalił na turbine tylko ze auto ciągnie chodzi dzwignia gruchy tez rece opadają
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Intercooler to 2 czy 3 śrubki ( nie licząc osłon ) bajka się to rozbiera .. wyjąłem go w garażu bez kanału i podnoszenia auta ... Było w nim deko oliwy ale najgorsze było to co wypadło spomiędzy intercoolera a chłodnicy wody >> wiadro SYFU !


Klapy wywalaj i to migiem ;) .. tam też możesz mieć już spory problem .. co do mycia kolektora to przygotuj się na sporą zabawę >> chemia i moczenie, karcher, chemia i moczenie, karcher, chemia i moczenie >>>> u mnie tydzień zabawy i moczenia całą noc ... łącznie z 300 zł poszło na sam Dimer do plandek żeby to wypłukać w 90% bo i tak nie wszystko da radę usunąć.


EGR też od strzała warto wywalić >> ALE >>> w 3.0sd po usunięciu EGR i klap nie było błędów ale w 2.0d ( M47N - 2006 rok ) zaraz po odpięciu EGR wyskoczył błąd ... musiałem dać ECU do reflashu żeby się tego pozbyć. ALE >> przed robotą nic nie świeciło błędami ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
I udało się usunąć mi 3ff0 ja mam x3 z euro 4 winowajca okazal się elektrozawor podciśnienia od klapek które jeszcze sa ale je usunę cały układ tracił podciśnienie pozostała mi sonda lambda 447b podmieniłem dzis na używana ale jest to samo sprawdzę układ przejścia prondu ale jeśli się okaże okej czy winowajca moze być lejacy pierwszy wtrysk bo tak pokazuje test ze pierwszy przylewa wie moze ktoś????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli w 2.0d usuniesz klapki i EGR ( szczególnie EGR ) i zaślepisz wężyki do tego zostawiając nawet te elektrozawory żeby komp widział ich oporność ( obecność ) to niestety ale będzie świecił CHECK :/ ... Ja musiałem dać ECU do wyprogramowania tego >> ale przy okazji wgrali wirusa :8) ...


A z myciem kolektora i usunięciem klapek i EGR to nie czekaj za długo jeśli chcesz silnik mieć na dłużej ;) ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapki usunę teraz jak wrócę do domu nie mogę dać rady z ta sonda lambda podmieniłem na używkę i dalej tak samo moze to wina wtrysków? Niby monter rowno pracuje ponoć najpewniejszy test przelewowy i kolejny problem to taki ze mam nowy dpf magik go zalozyl a tu pewnego dnia sprawdzam po zakupie btoll ze nie ma dpf ciśnienia wstecznego wiec co do diabła sprawdziłem ten wężyk jest cały ale jak przytykam go reka nie czuje żadnego ciśnienia a raczej powinno być wiec juz sam nie wiem jakieś nieszczelnosci kolektora wylotowego ? Ma ktoś jakieś pomysły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Słucha , może być wszystko....od złego kontaktu w kości ( brak dobrego styku pinów z konektorami ) , ułamany/przetarty przewód, bezpiecznik raczej nie bo najprawdopodobniej zabezpiecza on więcej niż jeden czujnik ( podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin to sprawdzę czy na pewno ) , druga kość po drugiej stronie czujnika ( muszę spojrzeć na schemat elektryczny aby powiedzieć ci skąd idzie napięcie na czujnik ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vin podam ci jak będę w polsce albo trochę puzniej występuje mi jeszcze blond sondy lambda 447b moze to się jakoś gdzieś wiąże z czymś z sondom chce zrobić test przelewowy bo z powietrzem wszystko gra byl blond związany z powietrzem ale ogarnolem sonde podmieniale. Na używana ale dalej to samo smutne jest to ze spec od bmw zalozyl dpf i tak od dal auto z błędami i on się wogole nie wypala :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Zasilanie do czujnika różnicy ciśnień idzie z jednostki sterującej silnikiem , który znajduję się w komorze silnika - przy podszybiu - po stronie kierowcy.


Jak rozkręcisz puszkę , zobaczysz dwie duże kości. Ciebie interesuje ta wieksza , która jest bliżej silnika.


Piny które są odpowiedzialne za zasilanie czujnika to....

- pin nr. 33 ( + ) kol. przewodu żółty

- pin nr. 81 ( - ) kol. przewodu brązowy

- pin.nr. 59 ( sygnał z czujnika ) kol. przewodu biały


Oczywiście musisz sobie potwierdzić te kolory przewodów. Zobacz jakie są one przy czujniku a następnie czy piny , które ci podałem zgadzają się z opisem przy podszybiu?

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.