Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam trochę głupie pytanie: czy pomiar napięcia akumulatora wykonany multimetrem na wyprowadzeniu plusa akumulatora z przodu samochodu pod maska (natomiast minus do przygotowanej masy na karoserii) będzie wystarczająco dokładny by na tej podstawie sprawdzić stan aku? (Pytanie jest stad czy spadek napięcia nie zafałszuje pomiaru)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie...


Chyba , że przejście plusa pomiędzy podwoziem a nadwoziem jest naruszone ( korozja ) Przewód plusowy lecąc od akumulatora do przodu auta przechodzi z bagażnika do podwozia za pomocą izolowanego , skręcanego łączenia. Po kilku latach , to łączenie najzwyczajniej w świecie koroduje, gdyż nie jest zabezpieczane , np. woskiem do profili zamkniętych.


Masa/minus podobnie, jeśli w miejscu łączenia przewodu do nadwozia jest korozja to również może wystąpić spadek napięcia.


Sam stan przewodów ma również ogromny wpływ - wewnętrzna korozja.


Najlepiej by było zmierzyć napięcie na akumulatorze a następnie w punktach awaryjnego rozruchu auta.


Pomiary rób po odpaleniu auta, będziesz miał większą pewność co do pomiarów napiecia, gdyż otwarte auto w różnych momentach załącza bądź rozłącza odbiorniki .

Chyba ,że zależy ci na pomiarach samego akumulatora, to musisz odczekać najlepiej godzinę z otwartą maską tak aby auto uspało się na dobre.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A gdzie tam . Otwierasz maskę , auto zamykasz pilotem i czekasz przynajmniej pół godziny i mierzysz . W tym roczniku nie ale późniejszych FRM tylko czeka na takie odpinanie żeby się wysypać .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo w g20 nie masz FRM3 :D Przy FRM3 strach błędy odczytać , a co dopiero akumulator odłączać :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To poczytaj kiedy się uszkadza i ile jest tego przypadków. Po wymianie akumulatora, nie działają światła oraz panel szyb. Naprawa od 150 zl do 200 zl swojego, ale musisz go wysłać do kogoś kto szczyta z niego eeeprom, na kompie naprawi dane i wrzuci ponownie do FRM3. Niezbedny jest programator. W skrajnych przypadkach ludzie pisali, że po kasowaniu błędów już padł. Sam bym się bał odłączać od niego akumulator :D Niby aktualizacja oprogramowania FRM, do istatniej wersji naprawia usterkę, tylko kto to robi i kto o tym słyszał. Trzeba być w temacie. Zwykły użytkownik dowiaduje się o problemie jak mu się światła nie zapalają.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.