Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem po odpaleniu auta wycieraczki nie działają (spryskiwacze lamp działają wtedy normalnie) - trzeba ponownie uruchomić silnik i wtedy już działają. W czym może być problem ? Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego masz jakieś błędy???

Za dużo jest zależnych o siebie rzeczy aby jednoznacznie stwierdzić co może być przyczyną.... niestety...




Awaria komponentu


Jeśli moduł wycieraczki ulegnie awarii, należy się spodziewać następującego zachowania:


Wprowadzanie usterek do elektroniki skrzynki przyłączowej (JBE)

Sprawdź, czy świeci się symbol kontrolny piór wycieraczek

Sprawdź komunikat kontrolny na tablicy rozdzielczej



Praca awaryjna po awarii komunikacji przez magistralę LIN


Jeśli podczas wyłączania wycieraczek komunikacja przez magistralę LIN między modułem wycieraczek a elektroniką skrzynki przyłączeniowej (JBE) kiedykolwiek zawiedzie, nie można już włączyć pracy wycieraczek. Zamiast tego działanie wycieraczek przechodzi w stan spoczynku.


Jeśli podczas włączania wycieraczek komunikacja przez magistralę LIN pomiędzy modułem wycieraczek a elektroniką skrzynki przyłączeniowej (JBE) kiedykolwiek zawiedzie, system przełącza się na tryb awaryjny. Oznacza to: 5 minut wycieraczek przy istniejącej częstotliwości wycieraczek, po których następuje ciągłe wycieranie na etapie 1.



Praca awaryjna w przypadku awarii zespołu przełączników kolumny kierownicy


W przypadku awarii komunikacji między zestawem przełączników kolumny kierownicy (SZL) a elektroniką skrzynki połączeniowej (JBE) nie jest już możliwe włączenie pracy wycieraczek. Elektronika skrzynki połączeniowej przełącza działanie wycieraczek na tryb awaryjny. Oznacza to: Ciągłe działanie wycieraczek na poziomie 1.



Praca awaryjna po awarii czujnika deszczu, światła słonecznego, kondensacji


W przypadku awarii czujnika deszczu elektronika skrzynki przyłączowej przełącza wycieraczki w tryb awaryjny. Oznacza to: Praca przerywana, w zależności od prędkości jazdy.

Opublikowano
U mnie też nie działają. Tzn wymieniłem silniczek na nowy, sprawdziłem przekaznik pod filtrem kabinowym. Wszystko ok. Silniczek podpięty i kręci jak by nie miał mocy. Nie da rady zrobić pełnego obrotu do wyłączenia przekaźnika chyba że pomogę mu delikatnie ręką. Dodam że przy odpalaniu wycieraczek silniczek nie miał żadnego obciążenia bo mechanizm był zdjęty. Ktoś jakieś pomysły? Czy przekaźnik może podawać na silniczek (za mało prądu? ) zawsze myślałem że przekaźnik albo daje albo nie i tyle. Skończyły mi się pomysły pomocy ! :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.