Skocz do zawartości

Modyfikacja odmy M52TU/M54


Bartek523i

Rekomendowane odpowiedzi

Modyfikacja odmy w silnikach m52tu/m54



Czym jest odma ?

Odmą nazywamy układ odpowietrzający skrzynie korbową w przypadku wyżej wymienionych silników nasza odma połączona jest również z kolektorem dolotowym


Po co modyfikować odmę ?

Odmę poddać modyfikacji można ze względu na wyeliminowanie nagaru w kolektorze dolotowym oraz częstych zjawisk jakimi są, pękające przewody odmy ,prowadzą one do powstawania nieszczelności w układzie dolotowym a co z tym się wiąże nie równą pracą silnika i wywoływanie błędów mieszanki.


Chcę zmodyfikować odmę !

Do modyfikacji będziesz potrzebował:

1. Gumowy przewód o średnicy króćca

2. Kolanek łączących przewody gumowe

3. Niewielki filtr powietrza



By wykonać tę procedurę postępuj zgodnie z instrukcją która znajduje się pod linkiem :


http://chomikuj.pl/Bartello98/BMW/ODMA,7505696780.docx




PS. Wybaczcie za tego painta , pomysł wpadł na szybko. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przy sporych przedmuchach silnika będziemy mieć uciapany silnik olejem i smród w samochodzie.

Ja to zrobiłem trochę inaczej. Łączymy gumowym przewodem wyjście pokrywy zaworów z wyjściem bagnetu oleju(spływ). Bliżej bagnetu dajemy trójnik i prowadzimy przewód do gumy przed przepustnicą. Pamiętać trzeba o drożnym spływie bagnetu.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Po co modyfikować odmę ?

Odmę poddać modyfikacji można ze względu na wyeliminowanie nagaru w kolektorze dolotowym oraz częstych zjawisk jakimi są, pękające przewody odmy ,prowadzą one do powstawania nieszczelności w układzie dolotowym a co z tym się wiąże nie równą pracą silnika i wywoływanie błędów mieszanki.

 

W Twoim rozwiązaniu - zaślepiamy przewód do kolektora - jaki to ma sens? Jesli jest spękany, lub jeśli oringi są stare i tam leci lewe powietrze? Jak z trwałością zaślepienia, czym to robisz? A jeśli wymieniasz tą część odmy lub tą co idzie z kolektora (bo te rozpadają się w rękach podczas demontażu) to jaki to ma sens, jak za kilka złociszy więcej kupujesz cały zestaw odmy?

Kolejny problem to ten filterek - po czasie się zapełni olejem i będzie lał pod silnik - jak już to puszka do łapania oleju i kolejny problem z opróżnianiem tego co jakiś czas.


Jedyne błędy mieszanki jakie miałem były od nieszczlności dolotu. Ale poza wymianą odmy trzeba się zainteresować jeszcze kilkoma problemami, żeby wyeliminować to całkowicie - bo niestety wszyscy jako winowajcę z automatu podają odmę, ale jest jeszcze kilka rzeczy które po tylu latach się sypią: oring czujnika temp, DISA, zaślepki za kolektorem, wężyki podciśnienia, te za kolektore oraz te do serwo, a także guma dolotu powietrza i w końcu uszczelka pokrywy zaworów i pod kolektorem.

Z mojego doświadczenia gdzie miałem zapuszczone M54B30 po wszystkich tych zabiegach (oraz po regeneracji Vanosa) przyspieszenie mierzone amatorsko na telefonie spadło z jakichś 13-15 do około 8-9sec. od 0 do 100km/h czyli mniej więcej jak z fabryki wyszedł.


Ogólnie to przekombinowujesz na około jakbyś mieszkał na syberii i nie miał części zaminennych dostępnych to może by miało to jakiś sens, ale nie eliminujesz problemu pękających przewodów odmy, one parcieją poprostu ze starości i zmian temperatury, a najczęściej nikt się odmą nie isteresuje od nowości i kupująć 15-20-letnią furę w PL dostajesz ten problem w pakiecie - a to najnormalniejsza część serwisowa. Bez kombinowania można wymienić odmę co kilka lat, udrożnić spływ - jeśli jest zatkany - i działa jak fabryka przykazała, bez problemów ze szczelnością i bez lania olejem pod silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udrożnić spływ - jeśli jest zatkany

wetne sie w dyskusje... tak sie sklada ze mam druga e39 z tym samym silnikiem. W pakiecie oczywiscie w obu dostalem nigdy nie wymieniana odme a co za tym idzie - zatkany splyw oleju w bagnecie. W obu autach. Z racji tego ze moja pierwsza ulegla crash testowi- mialem skad wziasc bagnet. Ucialem splyw (tygodniowe plukanie roznymi rozpuszczalnkami nic nie dalo) - rozwiercilem nagar, pospawalem bagnet i bede wymienial na ten "stuningowany". niestety nikt nie udoznia tego splywu, stad problemy. Ja poradzilem sobie "tuningujac" zapasowa rurke bagnetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.