Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam szanowne grono i przy okazji życzę wszystkim wesołych i spokojnych świąt. Pacjent to 525d. Wczoraj po wymianie pompy wody, termostatów, zalaniu nowego płynu po odpowietrzeniu przyszedł czas na jazdę próbną. Nie trwała jednak ona zbyt długo bo jakieś 2 km i auto zgasło mi na środku ronda i już nie odpaliło. Do garażu wróciłem na lawecie Pan kierownik z lawety podpiął kompa wyszło 6 błędów. *4321 zawór kontrolny podawania paliwa- stały, *4351 świeca żarowa cylindra 6 aktywacja- stały, *41A2 zawór regulacji ciśnienia turbodoładowania aktywacja- stały, *43E2 elektroniczny system sterowania przepustnicą (ETS) silnik - stały, *3EC0, *3EC1 czujnik położenia wałka rozrządu - brak sygnału. Nie dawało mi to spokoju dzisiaj rozebrałem jeszcze raz wszystko żeby przejrzeć. Okazało się że podczas składania źle zamocowalem wiązkę kabli (w plastikowej rurce) tą która idzie od góry, między innymi od czujnika położenia wałka na dół po gumowej rurze od turbiny. Wiązka była przegrzana w jednym miejscu stykała ona do rurki egr-u przetopil się jeden kabelek (biało czerwony od czujnika położenia wałka) i tym wywołał zwarcie. Zaizolowałem to wszystko ładnie, podłączyłem, wykasowałem błędy i miałem ogromną nadzieję że silnik odpali. Niestety nie odpalił a błędy powróciły poza dwoma od czujnika położenia wałka te zniknęły na dobre. Nie mam pojęcia co mogło ulec uszkodzeniu. Boję się, że jeśli auto nie odpala a błędów nie mogę wykasować to padł sterownik silnika. Żaden bezpiecznik nie uległ przepaleniu. Czy jest to możliwe żeby od tak małego zwarcia były tak duże szkody czy może są tam jakieś jeszcze inne przekaźniki które padły albo po prostu kabel w środku przegrzał się w innym miejscu? Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny Bo naprawdę nie wiem gdzie szukać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin.

Zobaczę na schemacie elektrycznym czy są jakieś dodatkowe przekaźniki itp.....?

Opublikowano
Prawdopodobnie problem jest nadal w wiązce, prześwietl ją dobrze.

Też mi się tak wydaje, jutro jadę po drugą kompletna wiązkę.

Opublikowano
Podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin.

Zobaczę na schemacie elektrycznym czy są jakieś dodatkowe przekaźniki itp.....?

CT98084

Dziękuję

Opublikowano
Czujniki mają zabezpieczenie w skrzynce sterownika pod maską. Znajdziesz tam pakiet bezpieczników w szarej obudowie. Na pewno jeden z nich jest przepalony
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin.

Zobaczę na schemacie elektrycznym czy są jakieś dodatkowe przekaźniki itp.....?

CT98084

Dziękuję

 


Kolor przewodu jaki widzę w schematach elektrycznych to czerwono - biały.

Czujnik walka rozrządu jest zabezpieczony bezpiecznikiem F01........20A.

Ten bezpiecznik zabezpiecza jednocześnie jeszcze kilka odbiorników....

- czujnik halla,

wałek rozrządu 1

- czujnik masowego przepływu powietrza i czujnik temperatury powietrza dolotowego

- czujnik - kontrola ciśnienia w szynie zawór

- zawór dławiący

- zawór regulacji objętości

- zawór sterujący turbiny

- elektrozawór, doładowanie kontrola ciśnienia

- ogrzewanie, skrzynia korbowa odpowietrznik

Każdy z tych odbiorników ma przewód zasilający w kolorze czerwono - białym.

Bezpiecznik znajduje się tak jak koledzy piszą powyżej......komora silnika, po stronie pasażera , zaraz przy podszybiu, w białej/beżowej hermetycznie zamkniętej odbudowie. Zaraz obok w/w zespołu bezpieczników znajdzie się przekaźnik....


Przekaźnik K2003a jest zasilany z bezpienika F91.......100A. Natomiast , przekaźnik na wyjściu zasila cztery bezpieczniki F01....F02.....F03.....F04


Przekaźnik jest zasilany/sterowany przez komputer auta.

Jeśli będziesz chciał sprawdzić zasilanie to.....

- pin nr. 6 , zasilanie - wejście - z bezpiecznika F91 ( kolor przewodu czerwony ).

- pin nr. 4, masa/minus ( sterowanie po przez masę realizowane za pośrednictwem komputera auta - kość w komputerze auta X2411, pin nr. 44, kolor przewodu brązowy )

- pin nr. 2 , wyjście zasilania do bezpieczników F01...F02...F03...F04 ( kolor przewodu czerwono - biały.

Opublikowano
Dziękuję Panowie za informację, ukłon w stronę kolegi Burza1234 Pojawiło się światło w tunelu. Przyznam, że nie miałem pojęcia o bezpiecznikach koło podszybia sprawdziłem tylko te w bagażniku i schowku. Oby to było to, a nie sterownik bo koszta wzrosną. Sprawdzę to dopiero w Niedzielę do tego czasu będę siedział jak na szpilkach.
Opublikowano
ODPALIŁA! Kolega u którego stała w garażu nie wytrzymał i po informacjach jakie mu przekazałem z forum, poszedł i zlokalizował bezpiecznik, 20A był zwęglony. Po wymianie chodzi jak nowa. Raz jeszcze dziękuję za pomoc. Wesołych Świąt
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Elegancko kolego..... :cool2:


Wesołych świąt Bożego Narodzenia i szczęśliwego nowego roku.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.