Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie


Jak sprawdzić antenę diversity? czy to jest ta jaśniejsza dłuższa taśma wychodząca z modułu czy któryś inny kabel? gdzie dokładnie znajduje się antena? w szybie tylnej czy bocznych?


Proszę o pomoc walczę z tym od dłuższego czasu i nie wiem czy moduł padł czy coś innego. Nie działa grzanie tylnej szyby, wycieraczka tył i pilot centralnego. Z tego co widziałem wiązka była już naprawiana.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ogrzewanie tylnej szyby

Jeśli przewody na wysokości klapy bagażnika i nadwozia są sprawne, to według schematu elektrycznego bezpienik odpowiedzialny za zabezpieczenie tego układu to F54.........40A. Bezpiecznik jest zasilany bezpośrednio z akumulatora auta. Pomiędzy bezpiecznikiem a ogrzewaniem szyby jest przekaźnik I01061 ( jest to niewymienny przekaźnik , jeśli się popsuje należy wymienić całą skrzynkę bezpieczników A46 ) oraz Wavetrap 1 ( pułapka na fale 1 - pewnie filtr przeciwzakłóceniowy ? )


Należy na wstępie wymienić profilaktycznie bezpienik, następnie zmierzyć napięcie na wyjściu z bezpienika.

Jeśli prąd będzie, włącz ogrzewanie tylnej szyby i sprawdź napięcie na kości ( największą kość w skrzynce bezpieczników ) X11021 , pin nr. 21 , kolor przewodu czerwono - biały.


Jeśli nie będzie napięcia w pinie 21, kości X11021, to należy sprawdzić napięcie w pinie nr. 6 ( po włączeniu ogrzewania tylnej szyby ) , kości X11015 ( jest to trochę mniejsza kość niż X11021, znajduje się zaraz nad kością X11021 ) , kolor przewodu szaro - czarny . Ten pin ( pin nr.21 ) zasila cewkę wcześniej opisanego przekaźnika.




Wycieraczka tylnej szyby

Silnik wycieraczki jest zabezpieczony bezpiecznikiem F58........20A

Za bezpiecznikiem jest przekaźnik K91. Niestety nie mogę go zlokalizować.


Ja bym na twoim miejscu sprawdził napięcie na wyjściu bezpiecznika F58 Kolejne miejce to kość X11011 ( kość znajduje się po prawej stronie skrzynki bezpieczników ) , pin nr. 5 , kolor przewodu czerwono - fioletowy. Jeśli napięcie będzie, należy włączyć tylną wycieraczkę i sprawdzić napięcie na pinie nr. 6 i 8 przekaźnika K91..

Jeśli bedzie napięcie należy sprawdzić ostatnie miejsce ,czyli kość przy silniczku wycieczki.



Antena radia , pilot

Anteny umieszczone są w tylnej szybie. Która taśma za to odpowiada to nie wiem. Po schematach wynika ,że jest to taśma z dwoma żyłami .

Jeśli chodzi o bezpiecznik ,który zabezpiecza

tuner antenowy z odbiornikiem pilota to ( w zależności od posiadanego radia ) to F59......5A lub F75.......10A ( lecz ten drugi bezpienik zabezpiecza tuner cyfrowy , z którego bezpośrednio biegnie zasilanie do tunera radiowego ).

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Dzięki Burza.


Najbardziej chodzi mi o sprawdzenie właśnie tej anteny bo pilot mi nie dziala. Mi z diversity jedna taśma idzie do spojlera taka jaśniejsza i dłuższa, a dróga gdzieś w dół jak by do szyby czy coś tylko nie wiem gdzie dokładnie bo jest abudowana tym plastikiem od wewnętrznej strony szyby... Z tego co mi się wydaje przekaźnik do wycieraczki jes pod kołem zapasowym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od pilota antena jest w spojlerze.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
dzięki dyzio. dziś jak wrócę z pracy to sprawdzę. można ją sprawdzić tylko wizualnie czy też pod kątem elektronicznym powiedzmy. np czy jest przejście?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz. te taśmy są tak grube , ze ich awaria jest mało prawdopodobna...

Ja musiałem zmienić moduł.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki Burza.


Najbardziej chodzi mi o sprawdzenie właśnie tej anteny bo pilot mi nie dziala. Mi z diversity jedna taśma idzie do spojlera taka jaśniejsza i dłuższa, a dróga gdzieś w dół jak by do szyby czy coś tylko nie wiem gdzie dokładnie bo jest abudowana tym plastikiem od wewnętrznej strony szyby... Z tego co mi się wydaje przekaźnik do wycieraczki jes pod kołem zapasowym.

 


Poszukam jeszcze tej informacji w schematach elektrycznych.


Na przykładzie E91, trzy pionowa taśma jest podłączona do szyby. Dwie żyły odpowiedzialne są za fale FM a trzecia za antenę do kontaktu z pilotem auta FBD.

Druga taśma jest podłączona do spojlera . Jedna żyła jest odpowiedzialna za fale FM , druga AM.


W schematach jest jeszcze przewód odpowiedzialny na wzbudzenie tunera radiowego RAD_ON. Jakie powinno być w nim napięcie to nie wiem. Jest to największa kość w tunerze radiowym ( DIVERSITY ) , ośmio pinowa, X13911 , pin nr. 3 , kolor przewodu biało - fioletowy.


Może podaj mi siedem ostatnich znaków numeru Vin. Lepiej mi będzie się szukało informacji na ten temat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
CR13961.


W razie czego macie namiary na kogoś kto byy naprawiał diversity?

 


Widzę ,że twoje BMW pełniło ważną funkcję..???



Odnośnie zabezpieczenia DIVERSITY.... znalazłem jeszcze schemat gdzie występuje bezpienik F77........5A.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co to znaczy ważną funkcję?

 


Nie jestem do końca pewny ale twój egzemplarz ma opcję wyposażenia....

0140..............1 RKLE 130,Tonfolge,Polizeischaltung

Opublikowano
Panowie zdjąłem blendę pod którą jest moduł diversity, sprawdziłem wiązkę miernikiem i wszystko z nią ok. Zanim zdecyduję się wysłać moduł do naprawy chciałbym sprawdzic antene. Jak to sprawdzić bo widzę że po zdjęciu dodatkowego światła stop idzie tam przewód-taśma. Idzie do takiej jakby "izolacji do wiązek". Jest jakaś metoda sprawdzić czy antena jest dobra?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie zdjąłem blendę pod którą jest moduł diversity, sprawdziłem wiązkę miernikiem i wszystko z nią ok. Zanim zdecyduję się wysłać moduł do naprawy chciałbym sprawdzic antene. Jak to sprawdzić bo widzę że po zdjęciu dodatkowego światła stop idzie tam przewód-taśma. Idzie do takiej jakby "izolacji do wiązek". Jest jakaś metoda sprawdzić czy antena jest dobra?

 


Znalazłem takie coś.........




Diagnostyka lotnicza

Zróżnicowanie anten to system, który wybiera antenę, która ma najlepszy odbiór z anten w pojeździe (maks. 4). Sygnał ten jest wzmacniany w zróżnicowaniu antenowym i przesyłany do tunera. Poniżej krótko opisano testy przeprowadzone w procedurze zróżnicowania powietrznego.


W zależności od wyposażenia może się zdarzyć, że nie jest zamontowany system antenowy. W tym przypadku antena jest podłączona bezpośrednio do radioodtwarzacza za pośrednictwem wzmacniacza antenowego.



Pomiar prądu stałego

Pomiar DC wykrywa, czy antena zbiorcza jest prawidłowo podłączona do tunera. Ponadto podczas procedury oceniane będą również odpowiednie wpisy kodów usterek.


Samodiagnoza różnorodności powietrznej

Funkcja różnorodności i podłączenie anteny zostaną sprawdzone za pomocą autodiagnostyki anteny. Jednak wyniki te nie zawsze są znaczące. W takim przypadku należy wziąć pod uwagę natężenie pola nadajnika, które można odebrać.


Tryb serwisowy

W trybie obsługi radia można wyświetlić jakość i natężenie pola już odbieranej stacji radiowej (nie dotyczy M-ASK i CCC). Wyświetlane wartości mieszczą się w zakresie od 0 do 15.

- 15 oznacza bardzo dobry odbiór

- 0 oznacza bardzo zły odbiór


Aby wywołać tryb serwisowy, wykonaj następujące czynności:

- Terminal 30g włączony

- Wyłącz radio

- Włącz ponownie radio

- W ciągu 8 sekund i przez 8 sekund naciśnij przycisk wyszukiwania ręcznego

- Radio przechodzi w tryb serwisowy


Ocena jakości odbioru w postępowaniu

Jeśli wynik autodiagnostyki różnorodności anten jest prawidłowy, w procedurze można wyświetlić natężenie pola już odebranego nadajnika. Jeśli antena ma zauważalnie słabszy odbiór niż inne anteny, pojazd należy obrócić o 90 stopni i ponownie wykonać pomiar. Jeśli nadal występuje osłabienie w zakresie tolerancji, co najmniej jedna antena FM jest uszkodzona. Należy sprawdzić uszkodzoną antenę FM.



O antenie do odbioru pilota , jak sprawdzić jej prawidłowe działanie , nic nie znalazłem


Dochodzi prąd do DIVERSITY?

Sprawdzałeś czy pojawia się napięcie na przewodzie RAD_ON?


Jak sprawdzałeś przewody? Zwykłym miernikiem ustawionym na pomiar rezystancji?

Aby mieć pewność ,że przewód jest sprawny , należy go obciążyć jakimś prądem.

Najczęściej stosuje się do tego próbnik napięcia z żarówką......

https://allegro.pl/oferta/yato-samochodowy-probnik-napiecia-6-12v-kabel-90cm-9128894637?utm_medium=app_share&utm_source=facebook


Często jest tak ,że przewód mierzony miernikiem elektrycznym pokaże rezystancję czy napięcie. Lecz gdy podłączymy pod niego opornik , to wyniku korozji przewodu , prąd przez niego nie przepłynie.

Opublikowano
sprawdzałem zasilanie diversity multimetrem: na dwóch przewodach jest 12v na jednym jakieś 5,4v a mase sprawdzałem używając funkcji diody. wydaje sie byc wszystko ok z zasilaniem. Szukałem sprawdzenia samej anteny ale nic nie znalazjem
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
też mam to do zrobienia, podobno jakiś gościu w Mysłowicach to robi i chyba na poczekaniu nawet.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Cześć, podłączę się.. Ja wymieniłem wszystkie przewody w klapie, byłem u elektronika i pilot niby dobry, na wtyczkę co wpinam w diversity to na pierwszy pin nie mam napięcia, później mam 4.7 v i później mam 12v i to chyba to z radia, masa też ok, nie mam napięcia na pierwszym pinie. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki nad aku i w schowku (E61). Znalazłem nad aku w wiązce ten kabel co wchodzi w diversity i nie miał napięcia na wtyczce, w miejscu nad aku również go nie ma, gdzie szukać dalej? Kolor kabelka to czerwono-biały
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według schematu , bezpiecznik który odpowiada za zasilanie Diversity to F59......5A.

Przewód o którym piszesz wchodzi do dużej kości od strony bezpieczników .....

- 32 pionowa dla auta wyprodukowanego -02/2006

- 41 pionowa dla auta wyprodukowanego +03/2006.

Pin który cię interesuje to nr. 17.


Bezpiecznik jest zasilany bezpośrednio z akumulatora ( kl.30 ). Napięcie na wejściu i wyjściu z bezpiecznika powinno być cały czas. Zostaje ci zmierzyć miernikiem napięcie na bezpieczniku. Jeśli nie będzie to wyjmij bezpiecznik i sprawdź napięcie na konektorach. Na jednym z nich napięcie powinno być. Jeśli będzie zmień profilaktycznie bezpiecznik na nowy . Jeśli nadal nie będzie napięcia , zwróć uwagę na konektory czy nie są za bardzo rozgięte ( brak dobrego kontaktu konektora z nóżką bezpiecznika ).

Opublikowano
Kostka zaśniedziała, wszystko wyczyszczone, napięcie przychodzi na pierwszy pin na wtyczkę diversity lecz nadal nie działa więc wychodzi na to, że chyba ze wszystkich możliwych naprawionych rzeczy została ostatnia.. Czyli wymiana diversity :/ A nie mam z kim podmienić aby sprawdzić, jest ktoś z Wrocka? :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Otwierałeś moduł? Zobacz czy nie gnije w środku.
Opublikowano
nie otwierałem ale wg mnie raczej nie gnije, tzn wody na bank tam nie było, wszystko przykurzone i moduł był jeszcze zamknięty pod tą czarną pokrywką co powinien bo widziałem, że czasem tego nie ma na filmikach jak ktoś rozbiera to wszystko.. Nic, poszukam nowego modułu, tylko to zostało, wszystko inne jest naprawione.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.