Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dobry wieczór, zdecydowałem się na wymianę rozrządu w E60 525d 2009r. silnik M57N2. Proszę fachowców o napisanie orientacyjnej ceny za całość, jaka jest rozsądna gdyż mechanik zażyczył sobie ok 5500zł (z pompą wody) co wydaje mi się być ceną kosmiczną. Na forum znalazłem że koszt części to 1200-1500 zł. Czy faktycznie 4000 za robociznę to właściwa kwota? Ewentualnie może ktoś poleci sprawdzony warsztat z centrum Polski?
Opublikowano

warto zrobic kilka rzeczy po drodze min. pompę wody koło pasowe pasek osprzętu rolki napinacze termostaty do tego dochodzą serwis olejowy uszczelki podkladki zebatki itp.itd. a to sie zbiera niestety... ja się przymierzam a jednocześnie sam zastanawiam czy robic generalnie to półtorej dnia roboty zeby wszystko spokojnie poskladac samemu robiąc pierwszy raz pewnie i trzy dni się zejdzie, a cena mocno uzależniona od ceny czesci wiadomo oryginalne pewnie ze x2 droższe od zamienników

jak silnik seria a nie jakaś poszpecona wydmuszka zważywszy ze to 525d to do miliona bym sobie głowy nie zawracał

Jack_Strong-
Opublikowano

Kurde tyle hajsu za rozrzad w aucie za 30k (średnia) :shock:


Ludzi chyba powaliło :mrgreen:


Robocizna za to powinna wynosić max 2000 PLN.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zależy od zakresu prac. W porządnym serwisie specjalizującym się w BMW 6500pln - wszystko wliczone (wszystkie łancuchy, zebatki itp) - dla fury z xDrive, wiec pewnie drożej niż u Ciebie.


Ale też jak się ograniczy zakres prac do łancuchów to ktoś pisał, że w 2500-3000 można się zmieścić.


Jak kupiłem strasznie się napaliłem na wymianę czytając forum. Ale w sumie raz, że drogo, 2 że fura stara to uznałem, że zasięgnę jeszcze innych opinii. Mój ulubiony mechanik powiedział, że na zimnym łańcucha nie słychać, więc zmieniać olej co 10-15k i słuchać czy dzwoni. Od tego czasu już najechałem z 240k do 310k km, ponad 2 lata minęły i dalej cisza, więc ja leję na to, jak się zerwie to zmieniam furę, bo ta już dawno się zamortyzowała :mrgreen:

Opublikowano
Coś w tym jest ale wielu osobom pomoże konkretna informacja ile należy się spodziewać kosztów za taką usługę, tym bardziej że znaczna część mechaników to cwaniaczki.
Opublikowano (edytowane)

w 100% się zgadzam z kolegami wyżej za same łańcuszki i prowadnicę plus uszczelki to max 2.5 3tyś.

Ja osobiście na twoim miejscu jak silnik seria i wszystko na miejscu przepłukał bym silnik po poprzednim wlascicielu zmienił interwał olejowy na max 15tys i jeździł

niewysilone 525d 200ps z 6 cylindrów prędzej ci sie znudzi niz łańcuch strzeli

A jak przypuszczam większość tych pozrywanych to grubo poprzekręcane albo chamsko po tjuningowane wydmuszki.

Nawet wydaje mi się że interwał olejowy nie ma nic do tego

bo nie wiem czy koledzy zdają sobie sprawę ale serwis BMW lało taki fajny PAO/ester 0w30 do tych silnikow od nowości (przynajmniej ci uczciwi) problem zaczynaly sie dopiero po okresie gwarancji gdzie lali jak leci z beczki albo jeszcze lepiej jakks oryginał z allegro z naklejką LL04 i nie zmieniali interwału olejowego

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano
Dobry wieczór, zdecydowałem się na wymianę rozrządu w E60 525d 2009r. silnik M57N2. Proszę fachowców o napisanie orientacyjnej ceny za całość, jaka jest rozsądna gdyż mechanik zażyczył sobie ok 5500zł (z pompą wody) co wydaje mi się być ceną kosmiczną. Na forum znalazłem że koszt części to 1200-1500 zł. Czy faktycznie 4000 za robociznę to właściwa kwota? Ewentualnie może ktoś poleci sprawdzony warsztat z centrum Polski?

 

Pompa wody w ASO to koszt około 550 zł

Dobry zamiennik 250-280 zł

Tani zamiennik 100 zł (Mechanik by ci wcisnął ten najtańszy kasując 700 zł) a dlaczego 700 ? bo chciałby dodatkowo zarobić na sprzedaży części.


Pamiętam jaki lament był w silnikach N47 i N57 kiedy one wyszły gdzie do rozrządu trzeba demontować wydech, wał i skrzynię i serwisy dobre krzyczały wtedy za całą robotę 3500-4000 zł z częściami i to były ceny wygórowane.

Za kwotę 5500 zł to ty jeździj tym samochodem do końca jego dni bo w razie najgorszego to w tej cenie wymienisz mu cały silnik z osprzętem.. albo sam słupek a połowa zostanie w kieszeni. A jak nic się nie stanie to jesteś cały czas 5500 zł do przodu.


A jak jeszcze mechanik coś spieprzy to wydasz 5500 zł na nowe problemy.

Odezwij się do Auto challenge albo Mat Panewka z YT i ich podpytaj o cenę i czas wymiany i będziesz miał rzetelne porównanie, z tym, że Ci goście to chyba najwyższa półka pod względem jakości i rzetelności.

Opublikowano
No tylko, że te N2 to już potrafia strzelić nawet jak niewysilony ;). Z wymianą koniecznie podniesienie silnika i zdjęcie miski, inaczej nie założysz uszczelki pokrywy poprawnie, i dodatkowo pokrywa zaworów wylatuje, a więc demontaż góry

wystarczy podnieść silnik czy trzeba też opuszczać sanki?

Jack_Strong-
Opublikowano
Warto sprawdzić wychylenie napinacza łańcucha przed wymianą rozrządu, jeżeli nie jest zbyt wysunięty nawet nie brał bym się za wymianę rozrządu. Zdjęcia można znaleźć w necie...
Opublikowano
No tylko, że te N2 to już potrafia strzelić nawet jak niewysilony ;). Z wymianą koniecznie podniesienie silnika i zdjęcie miski, inaczej nie założysz uszczelki pokrywy poprawnie, i dodatkowo pokrywa zaworów wylatuje, a więc demontaż góry

wystarczy podnieść silnik czy trzeba też opuszczać sanki?

Pompa oleju jest duza i nowej uszczelki nie zalozysz bez opuszczenia sanek

Opublikowano
Warto sprawdzić wychylenie napinacza łańcucha przed wymianą rozrządu, jeżeli nie jest zbyt wysunięty nawet nie brał bym się za wymianę rozrządu

 

I tylko czekać aż strzeli.


Pamietajcie forumowicze.... Łańcuchy w M57n2 strzelają rzadko ale strzelają. Problem z rozciąganiem łańcucha występuje w silnikach N47. Tam możecie sobie kontrolować rozciągnięcie :mrgreen:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
No tylko, że te N2 to już potrafia strzelić nawet jak niewysilony ;). Z wymianą koniecznie podniesienie silnika i zdjęcie miski, inaczej nie założysz uszczelki pokrywy poprawnie, i dodatkowo pokrywa zaworów wylatuje, a więc demontaż góry

wystarczy podnieść silnik czy trzeba też opuszczać sanki?

Pompa oleju jest duza i nowej uszczelki nie zalozysz bez opuszczenia sanek

dzięki więc zabawy troche jest więcej

Jack_Strong-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.