Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ktoś kojarzy, gdzie w WAW czy najbliżej Waw jest obecnie zarejetsrowane demo 45e zeby stestować?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przymierzam się do X5 dla żony. Głównie miasto i trasy podmiejskie (szkoła, zakupy do 50 km dziennie), wyjazdy na wakacje 2-3 x w roku. Mamy dom z fotowoltaniką.

Od początku maja br Bmw Polska mocno promuje wersje plug-in swoich aut (oprócz X3). Dla 45e przy finansowaniu Comfort Lease zakładają wartość rezydualną na poziomie 65% po 36 miesiącach podczas gdy dla wersji 25d o której początkowo myślałem(o podobnej konfiguracji) wychodzi 59%. Jak porównałem całkowity koszt przez 3 lata to wyszło mi, że 45e wyjdzie mi porównywalnie albo ciut taniej (uwzględniając również oszczędności na paliwie-zakładam przebieg ok. 20 tyś. rocznie). Różnice są jeszcze większe dla wersji 40i i 40d.

Jakie są wasze doświadczenia z wersją 45e ?

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Naładowanie np. Tesli w domu to jakieś 2 dni ładowania.

Także samochody elektryczne ładowane w domu są bez sensu.

 

Jak masz instalacje 3-fazowa w domu (zakladam, ze wszyscy posiadacze hybryd/EV po kilkaset tys PLN maja), naladowanie Tesli od 10-90% trwa ponizej 6h


51200817575_e2b2b47f58_o.jpg

.

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@rkmi09 jest duze cisnienie teraz na emisje itd. stad bardzo duze wsparcie dla phev i bev w posaci leasingow zero procent, wysokich wartosci rezydualnych itp. cena robi sie dobra wiec ludzie kupuja.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z mojego punktu widzenia kupowanie w Polsce wersji 45e bez żadnych zachęt finansowo-podatkowych jest :roll: :shock:

Dopłacać z wlasnej kieszenii żeby BMW czy inne koncerny zaplacily mniejsze kary za przekroczenie norm emisji :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Michael właśnie mam wrażenie ze to koncern dopłaca żebyś wziął to auto, poprzez leasingi zero procent, wysokie wartości rezydualne etc etc. Według mnie Albo maja ciśnienie na wyniki albo jest to powiązane z normami spalin sprzedanych aut.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Michael właśnie mam wrażenie ze to koncern dopłaca żebyś wziął to auto, poprzez leasingi zero procent, wysokie wartości rezydualne etc etc. Według mnie Albo maja ciśnienie na wyniki albo jest to powiązane z normami spalin sprzedanych aut.

 

Oczywiscie, ze koncern robi dobre warunki bo im na końcu kary redukuje sprzedaż kazdej jednej sztuki niskoemisyjnych samochodów. Leasing 0% i inne rabaty to jednak nic w porównaniu z zachętami rządowymi w poszczególnych krajach. U nas jednak trzeba zaplacić za wersję phev ciągle więcej niż za zwykła benzynę a w wielu krajach jest ona tańsza. Przeciez te baterie, start stop i inne EGR oraz Ad Blue to nie sa systemy dla uzytkownika. My mamy z nimi tylko kłopoty.

Z mojego punktu widzenia nieakceptowalne jest abym woził ciężkie baterie ograniczajace pojemnosc bagaznika i baku paliwa i jeszcze za to doplacał.

Opublikowano

Nie wiem dlaczego jest tylu krytyków 45e, może czegoś nie rozumiem.

W cenie oprócz hybrydy samej w sobie która ma ograniczać emisyjność, otrzymujemy jeszcze dodatkowe PS z których jak rozumiem normalnie korzystamy, plus po mieście możemy śmigać na prądzie. Może jestem w błędzie, ale przy pawie 400PS na trasie auto też pewnie mniej spala od standardowej benzyny. Hybryda na pierwszy rzut oka wydaje się być fajną alternatywą dla 40d.

Nie zgłębiałem tematu, ponieważ sam zamówiłem 30d i różnica do 45e była za duża, ale oprócz większej masy samochodu i trochę mniejszej ilości miejsca w bagażniku, jakichś ewidentnych wad 45e nie widzę.

Jeśli jestem w błędzie chętnie poszerzę wiedzę, by nie popełnić błędu przy zamawianiu kolejnego auta ;)

Opublikowano
Ja sobie tak czytam i czytam jako właściciel 45e i też mnie to zastanawia. Wybrałem 45e względem 40i z 2 powodów. Mam gdzie ładować (dom) i panele foto. W tygodniu jeżdżę za free. 95% czasu mam pusty bagażnik. Wakacje przede mną, ale myślę że i z 2 dzieci się spakuję, a jak nie to wrzucę łódkę na dach na te 2-4 wyjazdy w roku. Miałem trasę do Warszawy ostatnio z pod Poznania. Cały Poznań i Warszawa na prądzie. A2 160 cały czas na tempomacie (pomijając korek za Łodzią) i spalanie 9,9. Pewnie bez baterii byłoby więcej, ale moje poprzednie auto (Skoda Kodiaq 2.0 TSI) spalał mi w tych warunkach 12,5 l. Dla mnie to idealne auto jak ma się gdzie ładować, chociaż jako właściciel przyznaje jedną ogromną wadę o której nikt nie mówi. Pomijam mniejszy bak paliwa i bagażnika. Kiedy jedzie na benzynie to ciągniesz baterie i silnik elektryczny. Spalanie rośnie. Kiedy na elektrycznym to ciągniesz silnik spalinowy i zbiornik paliwa. W każdej tej konfiguracji ten samochód jest gorszy od typowego spaliniaka (40i) lub elektryka. Zawsze zużycie (paliwa lub energii) jest większe niż w pojeździe jednego typu. Połączenie tych dwóch światów daje natomiast świetne efekty. Prawie 400/600 km/nM to świetne osiągi. Hejt wylewa się tylko dlatego, że w PL nie ma do niego żadnych dopłat. W UK, US, Azji są bonusy podatkowe na poziomie 5-7,5 tys dolarów. Ludzie na bimmersie tak piszą. Wtedy rola się odwraca i auto wychodzi dużo korzystniej niż diesel czy sama benzyna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Od samochodu klasy X5 i w cenie X5 wymagam własciwości jezdnych, komfortu i innych cech na najwyższym możliwym w motoryzacji poziomie.Kwestia spalania nie jest tu najistotniejsza o ile zbyt duże zużycie paliwa nie ogranicza zasięgu w sposób powodujący dyskomfort użytkowania samochodu w trasie.

W przypadku wersji 45e dostajemy poprawę ekonomiki użytkowania samochodu w mieście w zamian za szereg opisanych tutaj i w innych wątkach wad. Te wady w innych krajach rekompensowane są finansowo przez dopłaty ekologiczne. U nas jednak trzeba za te niedogodności jeszcze dopłacić. Dla mnie to absurd ale jak widać są użytkownicy co widzą w tym sens.

Dlaczego nikt nie montuje gazu do X5? Przecież to też ekologiczne a i oszczędność na paliwie większa chyba niż na prądzie. Do tego silnik normalnie rozgrzany, zasieg wiekszy bo mozna zsumować pojemnosc baku benzyny + gazu, tankowanie gazu szybsze niż ładowanie akumulatorów, masa samochodu mniejsza wiec i komfort jazdy wyższy. Do tego wszystkiego montaż instalacji to ułamek dopłaty do wersji 45e w Polsce! Pytam poważnie, dlaczego w takim razie nie gaz?!

Opublikowano

Serio muszę to napisać? Przecież podałem powód wyżej. Ok. Żeby nie było niejasności. Nie mam gazu ziemnego w nieograniczonej ilości na działce. A tak poważnie to chciałem kupić elektryka, ale zasięg mnie nie zadowala. Dlatego hybryda. Ubolewam nad brakiem dopłat, ale ja targowalem się o sztukę 45e prawie 2 miesiące i jestem zadowolony z efektu.

Przejedz się 45e to zauważysz ze różnic ogromnych nie ma w prowadzeniu. Niski środek ciężkości dla niektórych na bimmers jest opisywany jako dodatkowy atut w połączeniu ze standardowym pneumatycznym. Ja tego nie czuje ale nadal jest komfortowo cały czas, a sportowo kiedy trzeba.


P.s gazu powoli nie można parkować w garażach podziemnych, a przecież „samochod klasy X5” nie parkujesz pod chmurką? Żartuje. Ja parkuje pod gołym niebem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zwyczajnie montując do samochodu instalacje paliw alternatywnych( gaz, prąd etc) pogarszamy generalnie nasz pojazd a nie go ulepszamy. Chcesz mi powiedzieć, ze w jakimś aspekcie, poza oszczędnością w jeździe miejskiej, wersja 45e jest lepsza od wersji czysto spalinowych? Jeszcze żeby tą oszczędność osiągnąć to najpierw trzeba dopłacić w salonie a potem używać w mieście ledwie 100 z hakiem KM zamiast nominalnych 400. Nie kusi mnie jakoś taka jazda :roll:


P.S. Jak bede chciał mieć też taki niski środek ciężkości to może jakąś plytę pod samochodem sobie dokleję :wink: .

Tak ze 200-300kg czy więcej masy sobie zafundować?


Mam wrażenie, że moje posty w tym temacie brzmią troche "ofensywnie" ale ta idea dokładania baterii do silnika spalinowego jest tak daleka od mojego poczucia sensu, że trudno mi argumentować w jakiś bardziej wyważony sposób. Jestem zresztą przekonany, że za jakiś czas gdy technika pójdzie do przodu i elektryki zabiją znaną nam dotychczas motoryzację ten okres przejściowy polegający na produkcji phev będzie lekko śmieszny z perspektywy czasu.

Opublikowano

To przeczytaj jeszcze raz mój post odnośnie spalanie. Nie patrzę na to bezkrytycznie. Znam i wymieniam więcej wad tego rozwiązania niż inni mogą sobie wyobrazić. Masa jest tutaj problemem bo pamietajmy, że auto musi jeszcze hamować oprócz przyspieszania. Nie zgodzę się natomiast ze jestem zmuszony do jazdy autem które ma 100 Km. W trybie hybrydowym operujesz gazem i na podstawie tego albo się włączy albo się nie włączy silnik spalinowy. Jak chcesz wyprzedzić kogoś na światłach to nie myślisz o tym czy się włączy czy nie tylko jedziesz. Wszystkie te momenty kiedy Auto Oki bezsensownie benzynę stojąc w korku albo jadąc 3-5 na godzinę w zatłoczonych miastach robisz za darmo. Mam masę krótkich odcinków codziennie. Po 2-3 km. Poprzednie auto (X5 pewnie tez) nawet nie rozgrzeje silnika. Spalanie wtedy było i po 16/100 na tych krótkich licznych trasach.


Nie rozumiem trochę tego negowani. Racja jest co do jednego. Brak dopłat w PL powoduje ze nie jest dużo bardziej korzystne niż 40i, ale nie można powiedzieć ze jest gorsze. Ja nigdy nie miałem diesla i nie planuje. Nie pasuje mi dźwięk, charakterystyka i inne takie. Sumarycznie 45e mi spalicmniej niż 40i. Trasy większe niż 120 km mam 5 razy w roku. Tych po 120 km raz na tydzień lub dwa. Polowe ponad z tej trasy robię za FREE czyli nawet jak będę szalał i 3.0 R6 z większa masa spali mi 12 litrów to połowa tego daje 6. A przypominam ze nadal jest 400/600 osiągów. No chyba nie ma się na co obrażać.


Nawet jak nie patrzymy na na kwestie paliwa bo ktoś ma miliardy żeby Codziennie tankować bak. To dla mnie jazda czysto elektryczna jest mega frajda. Cisza. Bez wibracji. Szybsza reakcja na pedał przyspieszenia. Do 50 km/h wycinasz wszystko w mieście praktycznie. Po 50 zdecydowanie wolniej przyspiesza. Klimatyzacja postojowa. I to wszystko bez jednej spalinki jak ktoś lubi być eko i dźwięku silnika (chociaż samo R6 brzmi pięknie). A wszystko to kosztem podłączenia ładowarki do samochodu jak telefonu czy zegarka co noc.


Podsumowując. Nie mówię ze auto lepiej wchodzi w zakręty i prowadzi się bardziej sportowo niż 40i. Ale dla mnie (to chyba słowo klucz bo to ja wybrałem to auto dla siebie) jest więcej plusów niż minusów. Gdybym miał wybrać drugi raz wybrałbym hybrydę. I porównywałem X5 phev z GLE i Q7 również odpowiednikach phev.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli możemy podsumować to tak, że świadomy wad rozwiązania pod tytułem hybryda plug in dokonałeś tego wyboru głównie z powodów ekonomicznych? Znowu nawiążę tutaj do montażu LPG. Użytkownicy gazu nie twierdzą że ich samochody zostały w jakiś sposób ulepszone. Przedstawiają swoje wyliczenia i piszą, że owszem występują jakieś wady czy problemy ale oszczędzą przez 100000km tyle i tyle pieniędzy i to im rekompensuje niedogodności

Co do wyboru diesla czy innego silnika są o tym oddzielne tematy i niekończące się spory. Mam w tej sprawie swoje zdanie a wcześniej zagłosowałem swoim portfelem. Pomimo, że rozumiem Twoją niechęć do diesli to ich zalety nie kończą się na niskim zużyciu paliwa.

Argument ekologiczny w przypadku samochodu z bateriami nie trafia do mnie wcale. Już sama produkcja a potem utylizacja baterii obciąża środowisko znacząco i nawet jeśli używasz w większości prądu z energii słonecznej a nie z węgla to można podważyć ekologiczność takiego rozwiązania. Tam gdzie Ty widzisz właczający się do pracy silnik benzynowy uzupelniający zapotrzebowanie na moc, ja widzę piłowany nierozgrzany motor emitujący wówczas wielokrotnie więcej zanieczyszczeń niż pracujący w optymalnej temperaturze silnik wersji konwencjonalnej. Tutaj dochodzimy do argumentu w którym biorąc pod uwagę zużycie baterii w czasie i nadmierne zużycie silnika benzynowego na skutek jego eksploatacji w warunkach dalekich od optymalnych, twierdzę, że wartość rezydualna wersji phev powinna być znacząco mniejsza od wersji non hybrid.

Opublikowano
Jakoś mam wrażenie że różnica kosztow paliwa względem ładowania hybrydy z gniazdka jest pomijalnie mały w stosunku do utrart wartości auta podczas kilku lat eksploatacji...
Opublikowano
Aktualnie BMW Polska wylicza wartość rezydualną dla wersji 45e na poziomie 65% po 36 miesiącach podczas gdy dla wersji 30d - 59%.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
Aktualnie BMW Polska wylicza wartość rezydualną dla wersji 45e na poziomie 65% po 36 miesiącach podczas gdy dla wersji 30d - 59%.

 

Duża różnica.

Biorąc w leasing mamy tutaj "dodatkowe 6% rabatu" .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie każdy z was ma racje. Nie ma rozwiązań idealnych i zależy na czym bardziej komu zależy. Do tej dyskusji można dorzucić jeszcze nowego BMW ix.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zwyczajnie montując do samochodu instalacje paliw alternatywnych( gaz, prąd etc) pogarszamy generalnie nasz pojazd a nie go ulepszamy.

I dlatego nowe SF90 Stradale jest hybryda plugin bo poprzednie Ferrari byly zbyt dobre :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby być uczciwym, to parametry, dźwięk silnika (w porównaniu do diesla), pewne zalety trybu czysto elektrycznego (cisza, rekuperacja, darmowe webasto grzanie i klimatyzowanie) mogą te 3 wady 45e zbilansować z nawiązką (większa masa, mniejszy bak, mniejszy bagażnik) . Porównując ceny poważnie zastanawiałbym się pomiędzy 40d a 45e i mocno rozważałbym 45e. Osiągami tak nie odstaje od m50d, a 40d pewnie lekko pokonuje.


Fajne porównanie osiągów w 4:30 minucie poniższego filmu:



 

Duża różnica.

Biorąc w leasing mamy tutaj "dodatkowe 6% rabatu" .

 

Ja bym powiedział że bardzo niekorzystna wartość rezydualna 30d powodująca że nie opłaca się tego brać w comfort lease, więc dla mnie przy zakupie w tradycyjnym leasingu (i pewnie większości kupujących), to nie jest żaden rabat.

Opublikowano

No jak będziecie uważni to sam pisałem ze hybrydy nie są bez wad, ale porównywanie tego do gazu jest imo bezsensu. Gaz musisz tankować i za niego płacić. Jak masz panele to nie musisz nic za to płacić. Albo energia pójdzie do sieci i na tym stracisz albo w baterie i zyskasz. Nie wiem czego tu nie rozumie kolega? Gazu nawet nie da się porównać do phev. Bardziej można go przytaczać w kontekście diesel vs benzyna. W gazie masz większe spalanie tańszego gazu, a w dieslu mniejsze spalanie względem benzyny. W phev nie spalasz nic. Nie płacisz za te km nic. Nawet gdybys jeździł tym autem w gazie tylko z górki to i tak drożej wyjdzie. Odnośnie utylizacji to BMW mówi ze 70-80% baterii silników utylizuje i wykorzystuje do nowych modeli. Co więcej. BMW samo produkuje swoje silniki i baterie + osprzęt. Jest niezależne od innych producentów.


I na końcu katowanie silnika. Jak wczytasz się w broszurę to 45e ma to samo R6 co 40i ale nie ma 340 km tylko 286. Dlatego ze jest właśnie skręcone żeby nagle zapotrzebowanie na moc nie obciążało jednostki. Inaczej ten zespół napędowy miałby 60 km więcej (chociaż to się nie sumuje 1:1). Chcesz mi powiedzieć ze jak ja nagle nacisnę na trzecim km trasy w podległe to mój silni spalinowy zużywa dużo benzyny i ma podwyższona emisje a takiej 40i jak jest tak samo prawie zimny nie? Chyba ze zawsze pierwsze 20 minut jedziesz na dotknięcie nie przekraczając 2 tys obr/min. Mówiłem ze rachunek ekonomiczny jest spełniony tylko jak ma się gdzie ładować i najlepiej panele wiec za darmo. Rachunek podatkowy jest na minus bo nie masz tych wszystkich ulg jak w reszcie Europy i Świata. Jesli większa masa (opisywałem to wcześniej), mniejszy bak i mniejszy bagażnik (przypominam ze 150 l jest w X5 pod podłoga wiec tu nie zabiera się przestrzeni z głównego bagażnika tylko nie ma tego w schowku) są większymi minusami niż jazda czysto elektryczna i czasami nawet tygodniami bez emisji i zużycia paliwa to Ok. Każdy do motoryzacji podchodzi inaczej ;)


Edit: nie odniosłem się do wartości pod koniec leasingu tak samo wyposażonych X5 w dieslu, benzynie i phev przy tej samej mocy. Gwarantuje ze za 3-4 lata zapotrzebowanie na rynku wtórnym na phev będzie większe niż na każde inne. Wartości tych aut będą wyższe, ale o tym przekonamy się za jakiś czas. No i jeśli te auta będą miały taki sam przebieg np 100 000 km to phev pewnie z 30% będzie miał na elektryku wiec zużycie silnika, klocków, tarcz będzie mniejsze. Liczę ze nie muszę mówić tu o rekuperacji ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mimo zdecydowanie innych poglądów na te motoryzacyjne sprawy muszę przyznać, że bardzo miło się z Tobą tą dyskusje prowadzi. Poziom Twoich postow i ich logika jest na rzadko spotykanym na forach poziomie. Chętnie wrócę do tej dyskusji za 2-3lata gdy czas rozjaśni nam pewne dyskusyjne dziś kwestie.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Dzięki. Mogę powiedzieć dokładnie to samo ;) Prawda jest też taka, że nie ma dwóch identycznych sytuacji. Każdy inaczej patrzy na wybór auta. Inaczej jeździ, innymi trasami i może ładować w domu lub w pracy. Pomijam już kwestie ze zakup tak samo wyposażonej X5 w tej samej wersji w różnych częściach kraju może różnić się diametralnie.


Masz racje. Proszę wróćmy do tego. Sam jestem ciekaw jak historia motoryzacji się potoczy. Może hybrydy okażą się jednym wielkim wałkiem do obniżania emisji i niczym więcej? Dla jednych to szaleństwo względem diesla który ma lepszy moment dla innych realne oszczędności i jazda eko w 90% przypadków. Najważniejsze, że mamy wybór. Mam nadzieje, ze nie dołącza do niego silniki z kosiarek do X5 ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.