Skocz do zawartości

BMW X5 45e


snajper21

Rekomendowane odpowiedzi

Fakty są takie, że na live testach z GPS różnym dziennikarzom wychodzi 5,2....

 

Albo porównujesz dane fabryczne, albo testowe - w testach 40d też ma około 5-5,2.

 

Zupełnie nie rozumiem tego hejtu hybrydowego. Ja mam hejt na drogie auta z głośnymi wydechami, bo mi dziecko się budzi na spacerze :P :P :P i to jest realny powód niechęci.

 

Ale drogie auta z głośnymi wydechami to musisz wejść na forum aut amerykańskich - niestety (dla mnie bo jestem fanem motoryzacji, bo dla Ciebie jak rozumiem stety) z racji norm spalin i kilku filtrów w układzie wydechowym ani benzyny ani diesle ze sportowym wydechem nie są głośne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam hejt na drogie auta z głośnymi wydechami, bo mi dziecko się budzi na spacerze :P :P :P i to jest realny powód niechęci.

A tych tanich z głośnymi wydechami już nie hejtujesz? To może jednak nie o hałas tu chodzi :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie nie rozumiem tego hejtu hybrydowego. Ja mam hejt na drogie auta z głośnymi wydechami, bo mi dziecko się budzi na spacerze :P :P :P i to jest realny powód niechęci. Pamiętajmy też, że centra miast ( na zachodzie już, a u nas powoli) zamykają się na spaliniarzy, bo nie po to masz apartament w centrum miasta, by za free ktoś wjeżdżał i smrodził swoim podmiejskim dieslem lub V8, albo parkował pod mieszkaniem zastawiając ulicę.

 

Do tego służą elektryki, a nie hybrydy z silnikiem spalinowym ;). No i taki ix jak zaparkuje pod mieszkaniem to co z ulicą? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nieoficjalne informacje są takie, że od liftingu moc 45e będzie wynosiła 480KM. To troche zmieni postać rzeczy...

 

I będzie się nazywać 50e

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Czołem,

Jak lądujecie swoje 45e? Macie jakąś stacje ładowania w domu, zwykle gniazdko 230V/16A, gniazdo 3~/16A?

Robiliście jakąś specjalną instalacje elektryczną pod lądowanie?

To jest tak mała bateria (17kWh ?), że akurat tylko pod ten samochód to szkoda robić inwestycji w wallbox-a.

Z gniazdka 230V 10A ładowanie trwa max 8h.

Kwestia kto i czego potrzebuje.

Wallbox z pewnością może się przydać do kolejnych aut w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godz temu odebrałem 45e. Wczorajsza próba się nie powiodła, do skasowania jakiegoś tam błędu potrzebne było pełne naładowanie akumulatora. Ładowanie a wallboxa z 67% do 93% trwało 1h 49min. Drugie ładowanie od 88% do 100% zajęło 2 godz. Ładowanie z pomocą wallboxa. Prąd ładowania 16A, a więc max jaki może przyjąć auto. Powyżej 80% prąd spadał do 10A. Nie czekałem, dostałem auto demo, to są informacje z aplikacji MyBMW.

Ładowanie dołączoną ładowarką z gniazdka 230V może być łagodnie mówiąc nieco przydługie.

Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne.


Bateria ma 24kW, wg bmw ładowanie z gniazdka do 100% potrzeba 12h, a z wallboxa ~ 7h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godz temu odebrałem 45e. Wczorajsza próba się nie powiodła, do skasowania jakiegoś tam błędu potrzebne było pełne naładowanie akumulatora. Ładowanie a wallboxa z 67% do 93% trwało 1h 49min. Drugie ładowanie od 88% do 100% zajęło 2 godz. Ładowanie z pomocą wallboxa. Prąd ładowania 16A, a więc max jaki może przyjąć auto. Powyżej 80% prąd spadał do 10A. Nie czekałem, dostałem auto demo, to są informacje z aplikacji MyBMW.

Ładowanie dołączoną ładowarką z gniazdka 230V może być łagodnie mówiąc nieco przydługie.

Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne.


Bateria ma 24kW, wg bmw ładowanie z gniazdka do 100% potrzeba 12h, a z wallboxa ~ 7h.

 

Gratulacje!

Czyli wallbox się przyda do skrócenia czasu ładowania o 5h. 7h ładowania w domu jest do przeżycia.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie korzystam z mobilnej stacji ładowania BMW (Flexible Fast Charger) z drugiego auta (i4 M50) do której dokupiłem adapter do gniazda 3-fazowego (32A). W przypadku i4 daje mi to ładowanie z mocą 11 kW a w X5 3.7 kW

W przypadku wallboxa można ładować z mocą 22 kW ale w X5 jest ograniczenie do 3.7 kW

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja ładuję prądem 16A z gniazdka 3 fazowego. Wychodzi ok 6 h przy pustej baterii

Z ciekawosci spytam - dolaczona ladowarka do X5 nie obsluguje 16A ze zwyklego gniazda domowego 230VAC?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowarka standardowo dostarczana z X5 ma moc 2.3 kW/10A. Ładowarka w i4 ma moc 11kW/16A ale tutaj trzeba dokupić adapter (16A albo 32A - 500 płn) i korzystać z 3 faz.

Info ze strony bmw: "Mobilna Stacja Ładowania BMW to przenośna ładowarka domowa do wszystkich pojazdów elektrycznych. Dzięki temu zestawowi można uzyskać maksymalną moc ładowania z domowych gniazdek elektrycznych równą 2,3 kW (10 A). Szybsze ładowanie umożliwiają adaptery dostępne u kontraktowego partnera BMW, którymi można pobierać nawet 11 kW z przemysłowych gniazd elektrycznych."

Można też kupić wallboxa (2800 płn) i w przypadku i4 korzystać z mocy 22 kW, niestety w X5 mamy max. moc ładowania 3.7 kW i to jest minus.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 lata w temacie elektryki w samochodzie to bardzo dużo czasu. Co tu więc się dziwić że wolno ĺaduje itd. Za chwilę lifting i bedziecie mieli większą baterię, szybsze ładowanie i + 90KM mocy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Można też kupić wallboxa (2800 płn) i w przypadku i4 korzystać z mocy 22 kW, niestety w X5 mamy max. moc ładowania 3.7 kW i to jest minus.

11kW miales na mysli oczywiscie bo 22kW z AC to nie da rady w i4 (a szkoda!)


Co do X5 45e - az sprawdzilem na oficjalnej stronie i rzeczywiscie jest jak piszesz.

Dolaczona ladowarka do auta laduje z moca 2,3kW (10A) pomimo tego, ze auto jest w stanie przyjac ladowanie AC 3,6kW(16A) z wallboxa.

Troche dziwna decyzja podyktowana pewnie wzgledami bezpieczenstwa - nie chcieli by ludzie ladowali auto regularnie dlugimi godzinami ze zwyklych domowych gniazdek z pelna moca 3,6kW bo jakis odsetek ludzi ma slabe jakosciowo gniazda czy tez przedpotopowa instalacje elektryczna w domach i bylyby problemy po jakims czasie z przegrzewaniem kabli, stopionymi stykami w gniazdach etc.

 

4 lata w temacie elektryki w samochodzie to bardzo dużo czasu. Co tu więc się dziwić że wolno ĺaduje itd. Za chwilę lifting i bedziecie mieli większą baterię, szybsze ładowanie i + 90KM mocy.

 

To jest potwierdzone info juz?

Bo obecna wersja przy baterii 24kWh (21.6kWh netto) laduje sie wg BMW ~7h z wallboxa (16A) i ~10-11h (10A) ze zwyklego gniazda i dolaczonej ladowarki, duzo za duzo jak na hybryde - imho powinno byc ladowanie 3 fazowe 11kW z gniazda type 2 i wtedy podjezdzasz na zakupy do jakiegos centrum handlowego, 2h i auto naladowane w 100%.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie dołączoną ładowarką (10A), od poziomu rozładowania akumulatora przy którym przestaje działać napęd elektryczny do 100% trwa około 12 godz, wg mnie jest to największa wada tej hybrydy. Myślę, że jest to rozmyślne/asekuracyjne działanie bmw mające na celu zapewnienie trwałości akumulatorów kosztem funkcjonalności.

Przejeżdżam miesięcznie ~ 2000 km, F15 25d potrzebuje w tym czasie 3 wizyt na stacji paliwowej, a 45e - 1 tankowanie i około 20 podłączeń do prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Fakty są takie, że na live testach z GPS różnym dziennikarzom wychodzi 5,2....

Zupełnie nie rozumiem tego hejtu hybrydowego. Ja mam hejt na drogie auta z głośnymi wydechami, bo mi dziecko się budzi na spacerze :P :P :P i to jest realny powód niechęci. Pamiętajmy też, że centra miast ( na zachodzie już, a u nas powoli) zamykają się na spaliniarzy, bo nie po to masz apartament w centrum miasta, by za free ktoś wjeżdżał i smrodził swoim podmiejskim dieslem lub V8, albo parkował pod mieszkaniem zastawiając ulicę.

Podobają mi się Wasze wszystkie auta, ale na parkingu na autostradzie, nie pod moim mieszkaniem, gdzie chcę mieć cicho i przyjemnie i jak już używać auto to cicho i przyjemnie. Benzynę jednocześnie można mieć na dłuższe trasy i taka jest idea hybrydy. Do tego dochodzą oszczędności z tym związane ( w cywilizowanych krajach), ale o tym już nie mówię, bo to gorący temat :D

Podsumowując ja bym nie zamówił hybrydy mieszkając na wsi 100 km od miasta gdzie pracuję, albo dużo jeżdżąc po autostradzie, czy szybko jeżdżąc po zakrętach. Nikt tu nie mówi, że hybryda jest lepsza w tym od lżejszej benzyny czy diesla z jego momentem.

Idąc tym tokiem rozumowania nie kupuje się wielkiego suva do miasta bo to nie ekologiczne więc x5 z hybrydą nie ma w ogóle sensu.

Po to nasi dziadkowie walczyli o wolny kraj żeby żaden zielony nie nakazywał mi co mam robić i co mi wolno a czego nie. Zielona unia mocno ogranicza obywateli na co np USA nie pozwala. Dzięki temu w USA mają nowe 7er z V8 a w europie same hybrydy z kosiarkami pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Można też kupić wallboxa (2800 płn) i w przypadku i4 korzystać z mocy 22 kW, niestety w X5 mamy max. moc ładowania 3.7 kW i to jest minus.

11kW miales na mysli oczywiscie bo 22kW z AC to nie da rady w i4 (a szkoda!)


Co do X5 45e - az sprawdzilem na oficjalnej stronie i rzeczywiscie jest jak piszesz.

Dolaczona ladowarka do auta laduje z moca 2,3kW (10A) pomimo tego, ze auto jest w stanie przyjac ladowanie AC 3,6kW(16A) z wallboxa.

Troche dziwna decyzja podyktowana pewnie wzgledami bezpieczenstwa - nie chcieli by ludzie ladowali auto regularnie dlugimi godzinami ze zwyklych domowych gniazdek z pelna moca 3,6kW bo jakis odsetek ludzi ma slabe jakosciowo gniazda czy tez przedpotopowa instalacje elektryczna w domach i bylyby problemy po jakims czasie z przegrzewaniem kabli, stopionymi stykami w gniazdach etc.

 

4 lata w temacie elektryki w samochodzie to bardzo dużo czasu. Co tu więc się dziwić że wolno ĺaduje itd. Za chwilę lifting i bedziecie mieli większą baterię, szybsze ładowanie i + 90KM mocy.

 

To jest potwierdzone info juz?

Bo obecna wersja przy baterii 24kWh (21.6kWh netto) laduje sie wg BMW ~7h z wallboxa (16A) i ~10-11h (10A) ze zwyklego gniazda i dolaczonej ladowarki, duzo za duzo jak na hybryde - imho powinno byc ladowanie 3 fazowe 11kW z gniazda type 2 i wtedy podjezdzasz na zakupy do jakiegos centrum handlowego, 2h i auto naladowane w 100%.

 

Oficjalnego info dla X5 50e jeszcze nie ma ale nowa seria 7 50e ma potwierdzone 490KM wiec i X5 powinna dostać ten sam układ napędowy. Każda generacja hybryd i elektryków ma też coraz pojemniejsze i szybciej ładujące się baterie więc i w tej dziedzinie spodziewany jest krok do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć, to mój pierwszy post na tym forum, więc witam się z wszystkimi. Przychodzę do was ze świata Audi (obecnie Q7 i A6 C7 allroad), planowana przesiadka na X5 (prawdopodobnie 45e).


Czy któryś z forumowiczów ma doświadczenie z kupnem, rejestracją i użytkowaniem auta w Niemczech? Mam firmę w PL i mam też w Niemczech GmbH i z pierwszych przymiarek wychodzi mi na to, że zdecydowanie atrakcyjniej jest kupić auto na GmbH (zwłaszcza przez sposób rozliczania auta w firmie, preferencyjne warunki dla PHEV).

Druga część pytania- kupno samego pojazdu- czy ma ktoś znajomych handlowców w jakimś BMW w Niemczech? Nie mówię po Niemiecku, więc tylko PL albo angielski.


Dajcie znać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Udało mi się dzisiaj naładować baterie auta do 101 km, to mój rekord:).

A jak u Was to wygląda w obecnych temperaturach ?

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dzisiaj wynik 110km, ale po wczorajszej trasie 300km. Ma to na pewno znaczenie, komputer auta bazuje na historii.


Tak na pewno jest.


A jakie masz śr spalanie? U mnie po 23 tyś. z czego 2/3 na prądzie mam 3.9 l/100 km.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.