Skocz do zawartości

BMW X5 45e


snajper21

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie jedyny problem przy ostatnich mrozach to zmniejszenie zasięgu o ok. 10 -15% ale to typowe.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Na liczniku pierwsze 10 tyś km przebiegu. Zużycie 3.6 l/100 km i ok. 24 kw prądu. Trasa to 20% autostrada, 40% miasto i 40% trasy podmiejskie. Auto codziennie ładowane w domu
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
te 24 kw to chyba coś mało - to jedno ładowanie....

24kWh to zuzycie energii na kazde przejechane 100km :cool2:

 

Na liczniku pierwsze 10 tyś km przebiegu. Zużycie 3.6 l/100 km i ok. 24 kw prądu. Trasa to 20% autostrada, 40% miasto i 40% trasy podmiejskie. Auto codziennie ładowane w domu

24kWh/100km to ~19-20 PLN ze stratami na ladowaniu czyli odpowiednik ~3-3,5l benzyny

Mozna powiedziec, ze srednie spalanie to ~7l benzyny wtedy


Jak wrazenia po tych 10k km? Polecasz hybryde, jestes zadowolony z zakupu?

Czy wersja czysto elektryczna iX kusi przy Twoim stylu jazdy? (ladowanie raz na tydzien zamiast codziennie)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 24 kw to chyba coś mało - to jedno ładowanie....

24kWh to zuzycie energii na kazde przejechane 100km :cool2:

 

Na liczniku pierwsze 10 tyś km przebiegu. Zużycie 3.6 l/100 km i ok. 24 kw prądu. Trasa to 20% autostrada, 40% miasto i 40% trasy podmiejskie. Auto codziennie ładowane w domu

24kWh/100km to ~19-20 PLN ze stratami na ladowaniu czyli odpowiednik ~3-3,5l benzyny

Mozna powiedziec, ze srednie spalanie to ~7l benzyny wtedy


Jak wrazenia po tych 10k km? Polecasz hybryde, jestes zadowolony z zakupu?

Czy wersja czysto elektryczna iX kusi przy Twoim stylu jazdy? (ladowanie raz na tydzien zamiast codziennie)

 

W moim przypadku X5 pełni funkcję drugiego auta w rodzinie, tj. głównie jeździ żona (zakupy, zawożenie dzieci do szkoły i na dodatkowe zajęcia) i kilka razy w roku wyjazdy wakacyjne.

I w tej roli auto sprawdza się bardzo dobrze. Na prądzie udaje się przejechać od 60 do 80 km ( w zależności od temperatury zewnetrznej ) co w większości jest wystarczające na codzienne potrzeby. Tankuje co 6-8 tyg. co jest miłym uczuciem :), mam w domu panele fotowoltaiczne więc to jeszcze obniża koszty i przyspiesza ich amortyzację.


Obecnie uważam, ze ze względu na słaba infrastrukturę w Polsce kupowanie auta elektrycznego, którym miałbym jeździć w dalsza trasę nie ma sensu natomiast hybryda pług-in sprawdza się dobrze i uniezależnią od ładowarek w trasie.

Co do samego X5, bardzo komfortowy i wygodny rodzinny pojazd:), spełnił moje oczekiwania w 99%:)

Jedyne co bym zmienił to przydałby się trochę mocniejszy prąd ładowania i mocniejszy silnik elektryczny.


Dla siebie zamówielem i4 M50, ale ja robię dziennie 40-80 km więc nie martwię się o zasięg, a jak będę potrzebował pojechać gdzieś dalej to zamienię się z żona ;).

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli jestes gotowy na elektromobilnosc w 100% - fotowoltaika, duzy SUV hybryda na trasy, elektryk (niedlugo) dajacy frajde z jazdy do latania na krotsze odcinki, gratuluje :cool2:

Z moca ladowania X5 zgadzam sie w 100%, powinni dac DC 50kW i AC 11kW, tyle, ze pewnie bateria musialaby miec wiekszy bufor ze wzgledu na wieksza degradacje - ale MB jakos sobie z tym poradzil.

Natomiast wizja ladowania z wallboxa w 2h zamiast 7h czy w pol godziny na trasie na GW gdzies przy okazji jest naprawde kuszaca.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jako antyfan elektrycznych rozwiazań w motoryzacji jak czytam

o ekscytacji podładowywaniem w trasie "tylko" 30min oczywiscie jak się trafi wolną i dzialającą ladowarkę o najwyższej mocy to nie wiem czy to kabaret czy naprawdę przyjdzie się "wyleczyć" z motoryzacyjnego hobby.

Może jesteście chłopaki już gotowi na tą elektromobilność ale wasze samochody i infrastruktura jeszcze długo gotowe nie będą.

I oby te wszystkie doznania z jazdy spalinówkami przetrwały na tyle długo na ile ropy na świecie starczy.

A co do X5. Jak koledzy slusznie zauwazyli samochod spelnia oczekiwania w 100% jeśli dobierzemy odpowiedni silnik/napęd :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak czytam o ekscytacji podładowywaniem w trasie "tylko" 30min oczywiscie jak się trafi wolną i dzialającą ladowarkę o najwyższej mocy to nie wiem czy to kabaret czy naprawdę przyjdzie się "wyleczyć" z motoryzacyjnego hobby.

Wydaje mi sie, ze nie wiesz jak to wyglada w praktyce dlatego masz negatywne podejscie ;)

Mowimy o hybrydzie wiec doladowanie sie nie jest obowiazkowe - robisz to wtedy gdy akurat jest okazja.


Dla przykladu:

- wpadasz do McDonalds, na parkingu sa 2-3 ladowarki DC 50kW, po pol godziny akurat jak skonczysz jesc swoj zestaw, bateria naladowana

- zatrzymujesz sie po pracy w jakims OBI czy innym Liroyu po drobne zakupy - pol godziny i bateria naladowana

- jedziesz na godzine na silke czy basen - mozna sie podladowac przy okazji

etc etc


Miejsca parkingowe z ladowarkami sa najczesciej zlokalizowane pod samymi drzwiami wejsciowymi do CH czy innych budynkow, cos ala miejsca dla inwalidow, dodatkowa korzysc ;)


Tak to wyglada w Norwegii przynajmniej, mysle ze jeszcze troche i podobnie bedzie w PL, takie ladowarki DC po 50kW czy AC 22kW mozna klepac naprawde w wielu miejscach, odpowiednie ustawy w sumie juz sa, trzeba czasu az sie upowszechni.


Stad tyci szkoda, ze BMW nie zaimplementowalo ladowania DC tak jak to zrobil MB w hybrydzie GLE/

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie porównuj Norwegii do Polski. Moim zdaniem podkreślam moim zakup hybrydy typu plug-in to najgorsze z możliwych rozwiązań, tylko czysty elektryk np.iX 40 albo czysty spalinowy (benzyna lub diesel). Ewentualnie jak ktoś bardzo kocha hybrydy to może sobie kupić np. CH-R-a i tam w Toyocie jest hybryda ale nie ładowana z gniazdka tylko odzysk z energii hamowania czyli HEV i taka hybryda jest lepsza od PHEV. :)


Radzę nie wybierać PHEV choćby ze względu podstawowe problemy X5 45e to


-mniejszy bagażnik w odróżnieniu od zwykłych spalinowych x5 przez baterię

-większa waga auta jezdzimy z dodatkowymi kilogramami baterii a ja bateria wyładowana to od razu spada moc i koszty eksploatacji idą ostro w górę to już nie jest taki super oszczędny silnik

-pamiętać o tym aby codziennie w hacie ładować bo jak nie to nie ma to sensu

-brak ogrzewania postojowego (webasto) w opcjach konfiguratora DLA MNIE MUST HAVE

-i jeszcze wiele wiele innych nie chcę mi się wymieniać wymieniłem najważniejsze


W moim przypadku zamówiony G06 50i będzie pełnił funkcję tylko jednego auta w rodzinie, więc nie chciałem elektryka, ale też nie chciałem diesla bo klekot mi nie pasuję a mam bardzo małe przebiegi roczne więc koszty paliwa nie odgrywają roli,

Jako drugie auto i każde kolejne w rodzinie może phev będzie ok ale większość ma problem aby mieć kasę na jedno takie a co dopiero na drugie.


Ja mogłem pozwolić sobie tylko na jedno auto więc padło na G06 na szczęście nie mam żony ani dzieci więc mniejszy bagażnik poprzez ostro poprowadzoną opadającą linią dachu to nie problem wielkość X6 jest dla mnie aż nadto, dodatkowo wybrałem opcję webasto ponieważ X6 jest tak wielkie że nie zmieści mi się do garażu i będę parkował na podjeździe więc ogrzewanie postojowe to dla mnie opcja konieczna i nie ma jej w konfiguratorze 45e. :)


Pewnie na upartego dla kawalera X4 a nawet i X2 by wystarczyła ale X6 jest bardziej ostentacyjny i uparcie pokazuje że nie żałowałem opłaty wstępnej czy na racie leasingu kilka tys. Co by nie było jest to na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego, uwierz że chciałbyś takie webasto co ma 45e i każdy elektryk (nie ma opcji, bo jest w standardzie, ale elektryczne). Ogrzewa, klimatyzuje i nie śmierdzi jakmjest włączony bo nie spała paliwa :-) Tez miałem webasto w 50i i mam w elektryku, wiec mam porównanie. A btw silnik 50i to potwierdzam ze bardzo dobry wybór! Trzeba cieszyć się tradycyjna motoryzacja póki jeszcze jest :-)


Elektryków nie ma co się bać, nie są aż tak straszne w Polsce, tylko BMW ma ich mało. Gdyby było takie iX5 to byłby ciekawy wybór, a tak iX to trzeba chwile poczekać aż się nowy design opatrzy, bo jeszcze nie mogę go przetrawić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie zamówiłem iX chociaż mogłem ale nie mogę przetrawić wnętrza i koloru skór i rodzaju dlatego go nie zamówiłem a wiem że auta elektryczne mają ogrzewanie postojowe w standardzie ale hybryda 45e nie ma webasto z paliwa chyba że tylko z prądu ale w phev mamy ten problem że jak nie będziemy mieć naładowanej baterii to tego nie uruchomimy skoro nie weźmie nic z paliwa. A w benzynowych i dieslach wystarczy że pilnujemy pewnego poziomu paliwa w baku. :)


Tak czy siak auto będzie u mnie nie garażowane więc webasto muszę mieć jakie by nie było, aby w zimie ogrzewało a w lecie chłodziło wnętrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... A w benzynowych i dieslach wystarczy że pilnujemy pewnego poziomu paliwa w baku. :)

Jaki to jest ten pewien poziom paliwa, którego trzeba pilnować? Taka informacja może być cenna dla innych użytkowników.

.... a w lecie chłodziło wnętrze.

Rozumiem, że chłodzenie też będzie efektem (ubocznym :?: ) spalania tegoż paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja 45e posiada baterie o pojemności 24 kwh z czego do jazdy jest wykorzystywane ok. 20 kwh a reszta to rezerwa slużąca do zasilania innych układów w tym ogrzewania/chłodzenia postojowego.System inteligentnego zarządzania energia nigdy nie dopuści do całkowitego rozładowania. Muszę przyznać, ze jet to bardzo przydatna funkcja:). Ustawiam w appce godzinę wyjazdu i auto jest zawsze gotowe do wyjazdu. Nawet jak byłem w górach na kilkudniowych wyjazdach narciarskich mimo, ze wskaźnik pokazywał 0% naładowania baterii to funkcja ogrzewania postojowego działała :).

Co do bagażnika to różnica w pojemności wynika głównie z braku schowka pod podłogą. Mam siatkę oddzielającą bagażnik i jak wyjeżdżam z rodzina to pakuję bagażnik po prostu po wyżej poziomu półki. Nie widzę tutaj problemu.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... A w benzynowych i dieslach wystarczy że pilnujemy pewnego poziomu paliwa w baku. :)

Jaki to jest ten pewien poziom paliwa, którego trzeba pilnować? Taka informacja może być cenna dla innych użytkowników.

.... a w lecie chłodziło wnętrze.

Rozumiem, że chłodzenie też będzie efektem (ubocznym :?: ) spalania tegoż paliwa?

 

Generalnie chodzi o to aby nie było rezerwy paliwa albo jednej lub 2 kresek tylko po prostu więcej, ponieważ webasto uruchamia się dopiero wtedy kiedy w baku jest wystarczająca ilość paliwa gdzieś to przeczytałem w auto moto albo w motor.

A w lecie mając ogrzewanie postojowe możemy schłodzić auto jeżeli to auto stało bardzo długo w słońcu i jest strasznie nagrzane wewnątrz webasto również działa jako aktywna klima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
.... A w benzynowych i dieslach wystarczy że pilnujemy pewnego poziomu paliwa w baku. :)

Jaki to jest ten pewien poziom paliwa, którego trzeba pilnować? Taka informacja może być cenna dla innych użytkowników.

.... a w lecie chłodziło wnętrze.

Rozumiem, że chłodzenie też będzie efektem (ubocznym :?: ) spalania tegoż paliwa?

 

Generalnie chodzi o to aby nie było rezerwy paliwa albo jednej lub 2 kresek tylko po prostu więcej, ponieważ webasto uruchamia się dopiero wtedy kiedy w baku jest wystarczająca ilość paliwa gdzieś to przeczytałem w auto moto albo w motor.

A w lecie mając ogrzewanie postojowe możemy schłodzić auto jeżeli to auto stało bardzo długo w słońcu i jest strasznie nagrzane wewnątrz webasto również działa jako aktywna klima.

 

Mając „ogrzewanie” postojowe można „schłodzić”? ;-)


Kiedy masz planowany odbiór tej X6? Jeśli mnie intuicja nie myli, to pewnie rozwiązywałeś już kiedyś problem transportu kół zimowych? Czy testowaleś czy w X6 mieści się komplet? Bo z tego co wiem jest mało miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i powrócił M50i, krótkie odcinki, świeża firma, wysoka rata, auto pod blokiem :lol:

Taa, smierdzi 17-letnim trollem z 2 km.

"Pewnie na upartego dla kawalera X4 a nawet i X2 by wystarczyła ale X6 jest bardziej ostentacyjny i uparcie pokazuje że nie żałowałem opłaty wstępnej czy na racie leasingu kilka tys. Co by nie było jest to na plus." :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak czytam o ekscytacji podładowywaniem w trasie "tylko" 30min oczywiscie jak się trafi wolną i dzialającą ladowarkę o najwyższej mocy to nie wiem czy to kabaret czy naprawdę przyjdzie się "wyleczyć" z motoryzacyjnego hobby.

Wydaje mi sie, ze nie wiesz jak to wyglada w praktyce dlatego masz negatywne podejscie ;)

Mowimy o hybrydzie wiec doladowanie sie nie jest obowiazkowe - robisz to wtedy gdy akurat jest okazja.


Dla przykladu:

- wpadasz do McDonalds, na parkingu sa 2-3 ladowarki DC 50kW, po pol godziny akurat jak skonczysz jesc swoj zestaw, bateria naladowana

- zatrzymujesz sie po pracy w jakims OBI czy innym Liroyu po drobne zakupy - pol godziny i bateria naladowana

- jedziesz na godzine na silke czy basen - mozna sie podladowac przy okazji

etc etc


Miejsca parkingowe z ladowarkami sa najczesciej zlokalizowane pod samymi drzwiami wejsciowymi do CH czy innych budynkow, cos ala miejsca dla inwalidow, dodatkowa korzysc ;)


Tak to wyglada w Norwegii przynajmniej, mysle ze jeszcze troche i podobnie bedzie w PL, takie ladowarki DC po 50kW czy AC 22kW mozna klepac naprawde w wielu miejscach, odpowiednie ustawy w sumie juz sa, trzeba czasu az sie upowszechni.


Stad tyci szkoda, ze BMW nie zaimplementowalo ladowania DC tak jak to zrobil MB w hybrydzie GLE/

 

Wiem, że wszystko można sobie zorganizować, można zamontować wallboxa w garażu, można podłączać się do ładowarki w centrum handlowym. Da się nadal komfortowo użytkować X5 bez schowka pod podłogą, da się jeździć z kilkuset kilogramami dodatkowej masy. Można w mieście poruszać się tylko na silniku elektrycznym o mocy 1XX KM i można didatkowo myśleć o rozgrzaniu silnika benzynowego przed szybką jazdą. Ja pytam się jednak co w zamian? Jaki jest sens tego wszystkiego? W imie czego te wszystkie działania miałbym robić? Wg mnie bez jakichś zachęt podatkowych czy przywilejów jakie mają samochody czysto elektryczne to przecież nie ma żadnego sensu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiem, że wszystko można sobie zorganizować, można zamontować wallboxa w garażu, można podłączać się do ładowarki w centrum handlowym. Da się nadal komfortowo użytkować X5 bez schowka pod podłogą, da się jeździć z kilkuset kilogramami dodatkowej masy. Można w mieście poruszać się tylko na silniku elektrycznym o mocy 1XX KM i można didatkowo myśleć o rozgrzaniu silnika benzynowego przed szybką jazdą. Ja pytam się jednak co w zamian? Jaki jest sens tego wszystkiego? W imie czego te wszystkie działania miałbym robić? Wg mnie bez jakichś zachęt podatkowych czy przywilejów jakie mają samochody czysto elektryczne to przecież nie ma żadnego sensu!

Ja dlatego po 10 mies. odpuscilem hybryde 330e, sprzedalem i zamienilem na full elektryka.

Bo najbardziej mnie wlasnie irytowalo, ze trzeba codziennie bylo wyjmowac kabel i sie podlaczac a w zamian bylo doslownie 15-20km eko jazdy muskajac pedal gazu.

A po tych 15-20km ze 4h przymusowego ladowania. Teraz te hybrydy maja troche lepszy zasieg ale 30-40km to nadal slabiutko. Takie optimum to by bylo z 80-100km zeby to mialo rece i nogi.


W elektryku jest problem z trasami (bo stopy co kilkaset km i nizsza predkosc przelotowa) ale w zamian mozna sie ladowac nie codziennie a np co tydzien czy poltora jak ktos jezdzi glownie po miescie wiec wyglada to juz w miare "normalnie" i nie zaburza codziennego "rytmu" dnia.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie zamówiłem iX chociaż mogłem ale nie mogę przetrawić wnętrza i koloru skór i rodzaju dlatego go nie zamówiłem a wiem że auta elektryczne mają ogrzewanie postojowe w standardzie ale hybryda 45e nie ma webasto z paliwa chyba że tylko z prądu ale w phev mamy ten problem że jak nie będziemy mieć naładowanej baterii to tego nie uruchomimy skoro nie weźmie nic z paliwa. A w benzynowych i dieslach wystarczy że pilnujemy pewnego poziomu paliwa w baku. :)


Tak czy siak auto będzie u mnie nie garażowane więc webasto muszę mieć jakie by nie było, aby w zimie ogrzewało a w lecie chłodziło wnętrze.

 




Błędy ortograficzne i gramatyczne, rozmowa o ratach przy aucie za pół miliona.... ile razy to już tutaj było :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.