Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Piszę z tej samej perspektywy. Mieszkam pod miastem i pojezdzam do pracy 10km. Nie rozpedzam się bo jadę max 80km/h ale ta prędkość też trzeba jakość osiągnąć. Ruszam że świateł, wyprzedzam a te czynności wymagają jakiejś tam dynamiki. Dyskusja pomiędzy 40i a 30d ciągnie się od lat i większość jest zwennikami diesla nawet do miasta bo jest bardziej zrywny przy niskich obrotach i te manewry łatwiej jest wykonać. Benzynę trzeba cisnac, żeby jechała a wtedy pali dlatego rozsądnie jest wziac 30d. W stosunku do 30d oraz 40i jazda na samym prądzie w 45e dopiero wypada slabo bo ani moment ani moc nie powalają a inaczej jak toczeniem się tego nazwać nie da. Jezdzilem 2 tyg po mieście i3 i bardzo dobrze to wspominam. Świetna dynamika, duży zasieg, rzadkie ładowanie, małe gabaryty itd. Nikogo do niczego nie przekonuje, każdy kupuje co uważa i jeśli auto go cieszy to najważniejsze :D

 

Jeśli chodzi o zryw spod świateł to akurat 45e jeżeli chcesz robi robotę bo od 0 km masz max moment obrotowy z silnika elektrycznego a później jeżeli nie odpuszczasz dołączą się R6 i masz prawie 400 KM. Efekt jest zaskakujący bo auto równo ciągnie od samego dołu :)

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

Jeśli chodzi o zryw spod świateł to akurat 45e jeżeli chcesz robi robotę bo od 0 km masz max moment obrotowy z silnika elektrycznego a później jeżeli nie odpuszczasz dołączą się R6 i masz prawie 400 KM. Efekt jest zaskakujący bo auto równo ciągnie od samego dołu :)

Jeździłem tym autem i na samym prądzie nie dawałem rady. Co chwilę włączała się benzyna, więc stwierdziłem, że to auto nie dla mnie. 40i przy sprincie do setki też ciągnie dobrze, czy to 40i, 45e czy 40d osiągi 0-100 są bardzo porównywalne. Różnice są w elastyczności przy niskich obrotach gdzie diesel przebija benzynę.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Widzę z różnych postów, że rozpowszechniane są mity, które nie maja nic wspólnego z rzeczywistością. Jeżdżę X5 45e M od ponad pół roku. Kiedy chcę mieć więcej mocy, albo szybko ruszać spod świateł lub wręcz startować jak z katapulty (włączając procedurę szybkiego startu) mogę to sobie dowolnie stosować i przełączać. Niektórzy myślą, że auto wymusza wołowatą jazdę na elektryku. Nie, to dzieje się tylko wtedy gdy ktoś sobie włączy tryb jazdy elektryczny. Przyłączanie ręcznie trybów jazdy (elektryczny, hybrydowy, sport) jest proste i szybkie. Pisanie o wyższości diesla, to już w ogóle herezja.
Opublikowano

Najwidoczniej źle zrozumiałeś moją opinię. Wszystko zaczęło się od wpisu:

Minął pierwszy miesiąc ekspluatacji. Przejechałem 1800 km i zatankowałem 23 l Pb co daje średnia 1.3 l/100 km - trasy miejsko/podmiejskie (zużycie prądu 28 KW/100 km ale z paneli więc pomijam koszt ). Najciekawszy jest jednak fakt ze wydłużył się dystans do serwisu olejowego z 30 tyś. przy odbiorze auta do 32 tyś. obecnie:)

Spalanie 1,3l/100km oznacza jazdę w zasadzie na samym prądzie i opinie o mułowatosci dotyczą wyłącznie trybu elektrycznego. Wiadomo, że można startować cały czas jak z katapulty i jeździć dynamicznie ale wtedy spalanie jest "troszkę" wieksze. Nie wiem czy jeździłeś 40i oraz 30d ale skoro piszesz o herezjach w wyższości diesla przy niskich obrotach to raczej nie wiesz o czym piszesz. Ja jeżdżę 40i i uważam, że to 30d do 3tys obr ciągnie lepiej a jest to najczęściej używana prędkość obrotowa silnika.

Opublikowano
ale hybryda ma wyższy moment i ciągnie od dołu dzięki wsparciu silnika elektrycznego

45e ma 600 Nm włącznie z silnikiem elektrycznym (pod warunkiem że akumulatory naładowane)

30d ma 650 Nm nie licząc silnika mild hybryd, który przez chwilę daje dodatkowe 100 Nm

Opublikowano

W linku obszerny test X5 45e. Wg pomiarów 45e przyspiesza 0-100 porównywalnie do M50d (5,2 v 5,3 s) nawet przy pustej baterii.


https://antyweb.pl/bmw-x5-xdrive45e-moc-394-km-zasieg-elektryczny-85-km-zuzycie-paliwa-test

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
W przyspieszeniu 0-100 nie ma dużych różnic między tymi silnikami i wybieranie silnika wg tego kryterium nie ma sensu. Wszystko sprowadza się do sposobu użytkowania. Jeśli ktoś jeździ głównie po mieście i ma gdzie ładować baterie to 45e jest niezłym rozwiązaniem. Ale jeśli auto jest głównie używane na trasie to 45e nie ma żadnego sensu i diesel czy 30d czy 40d zawsze będzie najlepszym wyborem.
Opublikowano
W przyspieszeniu 0-100 nie ma dużych różnic między tymi silnikami i wybieranie silnika wg tego kryterium nie ma sensu. Wszystko sprowadza się do sposobu użytkowania. Jeśli ktoś jeździ głównie po mieście i ma gdzie ładować baterie to 45e jest niezłym rozwiązaniem. Ale jeśli auto jest głównie używane na trasie to 45e nie ma żadnego sensu i diesel czy 30d czy 40d zawsze będzie najlepszym wyborem.

 

Myśle, że większość użytkowników 45e kierowała się właśnie przy wyborze wersji sposobem użytkowania i są zadowoleni. Dobrze, że jest wybór i każdy znajdzie coś dla siebie.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jestem pełen podziwu, że można jeździć 2,5t autem na samym prądzie silnikiem o mocy 113KM. Dla mnie 333KM to za mało do tego auta ale co kto lubi :wink:

przyspiesza się, jeździ się momentem... sam elektryk ma 265Nm, więc aż tak źle nie jest...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam brałem X5 45e pod uwagę , jeśli ktoś kupuje to auto żeby oszczędzać na paliwie to proszę wziąć pod uwagę że pomiędzy np 30d a 45e to jest cenowa przepaść która nigdy się nie będzie kalkulować .
Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zakup samochodu o cenie podstawowej 370tys. dla oszczędności paliwa gdzie 30d kosztuje prawie 40kzł mniej?

Może lepiej pozostańmy przy wersji, że taki samochód kupuje się by "ratować planetę" (co jest bardzo wątpliwe przy ocenie całokształtu życia samochodu).

Opublikowano
Wszystko zależy od sposobu finansowania. Moja rata w CL wyszła na poziomie podobnym jak bym brał 25d nie mówiąc już o 30d. Bmw Polska miała w okresie 05-06 br. CL z wysokim RV dla hybryd pług-in i dlatego tak to wychodziło. Jeśli do tego dołożę możliwość taniego ładowania w domu z paneli to długo się nie zastanawiałem bo wcześniej wersja 45e była poza moim zasięgiem.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko zależy od sposobu finansowania. Moja rata w CL wyszła na poziomie podobnym jak bym brał 25d nie mówiąc już o 30d. Bmw Polska miała w okresie 05-06 br. CL z wysokim RV dla hybryd pług-in i dlatego tak to wychodziło. Jeśli do tego dołożę możliwość taniego ładowania w domu z paneli to długo się nie zastanawiałem bo wcześniej wersja 45e była poza moim zasięgiem.

 

Przepraszam ale jak czytam takie bzdury to zastanawiam sie czy rozmawiamy tutaj z prawdziwym uzytkownikiem czy z tylko ktos sie bawi/podszywa. Starajac sie zrozumiec co napisales wychodzi mniej wiecej tak: gdy BMW podnioslo RV wersji 45e to juz zaczelo cie byc na to stac. Czy tak? Tzn o ile to RV poszlo do gory o 20-30% czy o ile? Bo jesli o np 3-4% to mam rozumiec ze to jest ta roznica miedzy "poza zasiegiem" a "ok stac mnie", serio? :mad2:

Poza tym CL liczone na styk to chyba słaby pomysł. Tutaj prawdziwym kosztem jest to ile trzeba dopłacic za wszelkie znalezione usterki, rysy, wgniecenia itd. zdajac samochod po wynajmie i raczej sa to kwoty wieksze niz kilka procent RV. :roll:

Opublikowano
Sam brałem X5 45e pod uwagę , jeśli ktoś kupuje to auto żeby oszczędzać na paliwie to proszę wziąć pod uwagę że pomiędzy np 30d a 45e to jest cenowa przepaść która nigdy się nie będzie kalkulować .

 

Różnica w cenie 36 tys, (należy odliczyć pneumatykę) przeliczałem i oszczędność na paliwie jakaś tam jest. Zamówiłem 45e, bo już nie chcę diesla. Do mojej F15(25d) dołożyłem: po 140kkm 25kpln - dpf i sprężarka, po 150kkm doszło następne 10 kpln - uszcelnienie pokrywy zaworów + wtryskiwacz +chłodnica interkulera z przewodami. Do wymiany jest jeszce czujnik ad blue -2,5-3 kpln.

To mnie z silnika na olej wyleczyło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu bym nie demonizował traktora, jak w hybrydzie po gwarancji coś padnie np. rekuperacja albo jakiś BMS od baterii , to dopiero będzie kwota , pożyjemy zobaczymy.
Pozdrawiam
Opublikowano
właśnie też się nad tym zastanawiałem czy 30d czy 45e w dniu dzisiejszym sie dowiedziałem że przy wyborze m pakietu i oczywiście pneumatyki różnica w kwocie jest tylko 4k na korzyść 30d i jeszcze jest klima postojowa w e45. A i co bardzo ważne na 45e jest 2% więcej rabatu i teraz to dopiero mam dylemat a i szybciej się wyprodukuję bo jest nacisk na hybrydy. Więc w sumie obecnie 45e wychodzi taniej.
Opublikowano
Tu bym nie demonizował traktora, jak w hybrydzie po gwarancji coś padnie np. rekuperacja albo jakiś BMS od baterii , to dopiero będzie kwota , pożyjemy zobaczymy.

No nie, to jest poniżej pasa. Nastawianie się na to, że koniecznie musi się popsuć np. rekuperacja albo cos od baterii to są mity. Jak 25 lat temu kupowałem pierwsze auto z automatyczną skrzynią biegów, wszyscy mi odradzali, że na pewno szybko mi się zepsuje. Od tamtej pory jeżdżę wyłącznie automatami i ani razu nie miałem najmniejszej awarii związanej ze skrzynią biegów. Hybrydy w mojej rodzinie są od 6 lat i tez nie miały żadnej awarii związanej z układem hybrydowym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam brałem X5 45e pod uwagę , jeśli ktoś kupuje to auto żeby oszczędzać na paliwie to proszę wziąć pod uwagę że pomiędzy np 30d a 45e to jest cenowa przepaść która nigdy się nie będzie kalkulować .

 

Różnica w cenie 36 tys, (należy odliczyć pneumatykę) przeliczałem i oszczędność na paliwie jakaś tam jest. Zamówiłem 45e, bo już nie chcę diesla. Do mojej F15(25d) dołożyłem: po 140kkm 25kpln - dpf i sprężarka, po 150kkm doszło następne 10 kpln - uszcelnienie pokrywy zaworów + wtryskiwacz +chłodnica interkulera z przewodami. Do wymiany jest jeszce czujnik ad blue -2,5-3 kpln.

To mnie z silnika na olej wyleczyło.

 

To co napisałem dotyczyło tej wypowiedzi,


Jeden jeździ i nic się nie zepsuje, drugi może nie mieć tyle szczęścia.


Jak wchodziło 40e też było woow (5lat temu). Poczytaj sobie zagraniczne fora, gdzie ludzie kupowali dużo takich aut, postęp technologiczny w tej materii jest ogromny i dziś 5 letnie 40e jest przestarzałe i ciężko go sprzedać. (to nie jest moje zdanie tylko cytat z bimmersa). Na zachodzie po dofinansowaniu hybrydy są dużo tańsze niż np. 30d a to już ludzi zmusza do myślenia.

Wiem że może wsadzę kij w mrowisko ale niestety na naszym forum w porównaniu do zagranicznych nie ma za dużo użytkowników z hybrydami.

Pozdrawiam
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Czy ktoś się orientuje ile kosztują przeglądy do 45e ?

Przy obecnej zniżce (Cyber Week Special) 30% na pakiet BSI może by się kalkulowało go wziąć.

Jak liczyłem przy zamówieniu auta to mi wychodziło, ze się nie opłaca przy normalnej cenie tym bardziej ze mam duże przebiegi na prądzie i aktualnie pokazuje pierwszy serwis po 34 tyś. km

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej jak sam kupisz oryginalne materiały eksploatacyjne i zlecisz przegląd w ASO to wyjdzie taniej niż pakiet. Na zamiennikach to już będzie spora oszczędność.

Dawniej była inna kalkulacja bo pakiet 100tys. był w cenie a rezygnacja oznaczała symboliczny upust.

Zadzwoń do swojego ASO i spytaj a później przelicz.

Opublikowano
Raczej jak sam kupisz oryginalne materiały eksploatacyjne i zlecisz przegląd w ASO to wyjdzie taniej niż pakiet. Na zamiennikach to już będzie spora oszczędność.

Dawniej była inna kalkulacja bo pakiet 100tys. był w cenie a rezygnacja oznaczała symboliczny upust.

Zadzwoń do swojego ASO i spytaj a później przelicz.

 

To fakt, wszystkie moje poprzednie bmw miały jeszcze BSI w cenie. Wystarczyło dokupic BRI i miało się święty spokój. A teraz trzeba kombinować :?

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Pytanie do posiadaczy X5 45e. Kolega planuje zakupić wspomniany model.

Czy temat wadliwych baterii i ryzyka pożaru jest poważny i czy BMW coś z tym zrobiło ?

Czytałem o tym, ale nie znalazłem remedium na ten problem (głównie dotyczył USA).

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Bardzo długo zastanawiałem się nad X5 45e. Mając fotowoltaikę na dachu i głównie miejskie przejazdy był to dla mnie wybór prawie jednoznaczny. Ostatecznie padło na 30d i z perspektywy czasu twierdzę, że był to "strzał w dziesiątkę". Nie o tym jednak...


Po ostatnich opadach śniegu i rychłej reakcji drogowców zacząłem się zastanawiać jak elektryki dadzą radę w polskich warunkach zimowych. Wiadomo powszechnie, że jedynym sposobem (wg mnie wcale nie najlepszym) walki ze śniegiem w naszych miastach jest sypanie soli. Słona breja może powodować różnego rodzaju zwarcia w instalacji. Jak to u Was wygląda, po tych kilku dniach?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W Norwegii jest mnostwo elektrykow a soli sypia chyba jeszcze wiecej niz w Polsce - nie slyszalem o jakichkolwiek problemach z tego powodu w instalacji elektrycznej w EV.

Za to rdza zzera auta az milo - niektore 10 letnie samochody wygladaja naprawde fatalnie - ogniska korozji w nadkolach, w okolicach bagaznika, nadprozach etc.

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.