Skocz do zawartości

BMW X5 45e


snajper21

Rekomendowane odpowiedzi

@pOsitiv

Trudno jednoznacznie wskazać, bo na różnych odcinkach trasy różnie się jechało. Najwięcej paliłem w Niemczech - średnie zużycie miałem ok. 13,5 l/100 km, ale tam czasami jechałem ok. 200 km/h. Najmniej w Hiszpanii, gdzie maksymalna dozwolona prędkość na autostradach jest tylko 120 km/h, zużycie miałem 8 - 10 l/100 km.

 


hej Macallan możemy się jakoś zdzwonić i pogadać proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, ja chyba też przesiądę się ( mam nadzieję ) testowo na częściową bateryjkę - na X8M - ma być silnik z X5MC ( 625KM ) + dodatkowe 150KM z bateryjki. Powinno już jakoś jechać :D .
http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spokojnie, ja chyba też przesiądę się ( mam nadzieję ) testowo na częściową bateryjkę - na X8M - ma być silnik z X5MC ( 625KM ) + dodatkowe 150KM z bateryjki. Powinno już jakoś jechać :D .

 

No cóż za poświęcenie w imie ekologii!

Jak dasz radę wytrzymać tak emerycką jazdę :roll: :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Czy ktoś ma pomysł jak docierać hybrydę. Auto odebrałem kilka dni temu i póki co większość jazdy na prądzie. R6 włącza się sporadycznie. Muszę chyba zrobić dłuższą trasę żeby się włączył.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tutaj to chyba tylko nada sie przedłużona gwarancja i jazda bez zwracania uwagi na cokolwiek. Gdyby przyszło przed każdym przyspieszeniem zastanawiać się czy silnik juz rozgrzany czy docierac go 3x dłuzej niz normalnie to chyba szybko mozna znielubic swoj nowy nabytek...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Czy ktoś ma pomysł jak docierać hybrydę. Auto odebrałem kilka dni temu i póki co większość jazdy na prądzie. R6 włącza się sporadycznie. Muszę chyba zrobić dłuższą trasę żeby się włączył.

Nie zawracaj sobie w ogóle tym głowy. Jedź normalnie. To już nie te czasy, że trzeba jakoś specjalnie docierać silniki. Kiedyś spasowania nie były dokładne bo nie było odpowiednio dokładnych urządzeń produkcyjnych, dlatego trzeba było docierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma pomysł jak docierać hybrydę. Auto odebrałem kilka dni temu i póki co większość jazdy na prądzie. R6 włącza się sporadycznie. Muszę chyba zrobić dłuższą trasę żeby się włączył.

Nie zawracaj sobie w ogóle tym głowy. Jedź normalnie. To już nie te czasy, że trzeba jakoś specjalnie docierać silniki. Kiedyś spasowania nie były dokładne bo nie było odpowiednio dokładnych urządzeń produkcyjnych, dlatego trzeba było docierać.

 

Dzięki za sugestie. Mam jeszcze stare nawyki bo zawsze dopieszczałem moje auta. Gwarancje przedłużyłem na cały przewidywany okres użytkowania więc rzeczywiście nie ma się co przejmować. Póki co jeżdżę spokojnie i spalanie benzyny 1,2l/100km :D

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma pomysł jak docierać hybrydę. Auto odebrałem kilka dni temu i póki co większość jazdy na prądzie. R6 włącza się sporadycznie. Muszę chyba zrobić dłuższą trasę żeby się włączył.

Nie zawracaj sobie w ogóle tym głowy. Jedź normalnie. To już nie te czasy, że trzeba jakoś specjalnie docierać silniki. Kiedyś spasowania nie były dokładne bo nie było odpowiednio dokładnych urządzeń produkcyjnych, dlatego trzeba było docierać.

 

Skąd taki pomysł? Owszem produkcji ajest dużo dokładniejsza, ale silniki nadal wymagają docierania i odpowiedniego traktowania na początku, każda instrukcja a dokładnie o tym mówi.

Najczęściej pierwsze 1500km jest ograniczenie np do 150kmh i jakiejś prędkości obrotowej, nie wiem jak to jest w hybrydach, ale na pewno instrukcja o tym mówi. Możliwe, że hybrydy są bardziej docierane fabrycznie bo faktycznie ma się mała kontrolę nad tym kiedy silnik pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

poczytałem wątek i sam zastanawiam się czy wybrać X5 40i czy 45e. Szczególnie interesują mnie opinie użytkowników 45e z forum. Czy wybralibyście ten model drugi raz? Jak Wam się użytkuje to auto i czy nie żałujecie, że nie wybraliście wersji 40i?


Prześledziłem sporo recenzji na bimmerpost i jeszcze nie spotkałem się z żadną, gdzie ktoś żałowałby że wybrał tą właśnie wersję. Najczęściej negatywne opinie pochodzą od ludzi, którzy nigdy nigdy 45e nie użytkowali i tworzą swoje teorie na temat tego auta.


Na razie bardziej skłaniam się ku 45e. Dlaczego? Jest kilka powodów:

  • 1. Wartość rezydualna 45 jest wyższa niż 40i. Nie bazuje tutaj na czyjeś opinii, ale tak po prostu jest w kalkulacjach leasingu.

  • 2. Lepsze rabatowanie niż wersji 40i więc argument - 45e jest droższe jest pozbawiony sensu.

  • 3. Pneumatyka i webasto w standardzie. Możliwość uruchomienia postojowo klimy.

  • 4. Lepsze przyśpieszenie niż 40i. Sprawdzałem to w wielu testach, 45e robi ~5 sekund do setki czy to z prądem czy to bez prądu. 100-200 też wychodzi lepiej ~16 sekund vs 20 sekund 40i

  • 5. Możliwość jazdy na prądzie. W moim przypadku większość wypadów to jazda po mieście poniżej 100km. Nie chodzi tu o jakieś nie wiadomo jakie oszczędności finansowe. Obecnie użytkuję i zostanie ze mną dalej M5 F90 więc nie nastawiam się wybierając auto na oszczędzanie na paliwie :) ale, rzadsze wizyty na stacjach benzynowych i tankowanie auta raz na 3-4 miesiące wydaje się ciekawym udogodnieniem

  • 6. W dłuższych trasach na wakacjach gdy wyładuje się prąd, mam po prostu zwykłe 40i. Okej zbiornik paliwa jest mniejszy niż w 40i, ale spalanie powinno być niższe więc pewnie wyjdzie porównywalnie jeżeli chodzi o częstotliwość tankowania

  • 7. To z czym spotkałem się w opiniach użytkowników oraz osób testujących 45e jest jego bardzo duży komfort podróżowania. Auto jest bardzo ciche w środku, nie męczy w długich trasach

 

Z wad na pewno większa masa o 300 kg (być może przez to auto będzie gorzej hamować lub gorzej prowadzić się w zakrętach) i brak przestrzeni pod bagażnikiem. Z drugiej strony 500 litrów bagażnika to nie jest też jakiś dramat i zawsze istnieje możliwość montażu trumny na dachu gdyby było mało.


Ciekaw jestem jakie jest Wasze zdanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz M5, to bierz X5MC - po co się ograniczać ?

 

X5MC jest okrutnie twarde, a moje oczekiwanie od drugiego auta to raczej komfortowe codzienne daily do jazdy po większe zakupy, jazdy z rodziną i głównie będzie użytkowany po mieście, od czasu do czasu na dłuższej trasie. M5Comp to funcar do odstresowania i jazdy jak mi żona podbierze X5 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zasadniczo wziąłem 45e jako auto dla żony. X5 ma spełnić się jako auto rodzinne. Rozwożenie dzieci do szkoły, zakupy i wyjazdy rodzinne na wakacje. W takim schemacie (nie licząc wakacji)dzienne trasy nie przekraczają 60-80 km i tu hybryda sprawdza się. Jestem miło zaskoczony in plus. Mój rekord to 89 kn na prądzie. Dotychczasowy przebieg to prawie 1000 km więc jeszcze nie za dużo ale w trybie hybrydowym spalanie wychodzi 1.1 l/100 km, auto ładuje w domu, (mam panele fotowoltaiczne) - zużycie prądu ok.25 kwh/100 km , sumaryczny koszt odpowiada zużyciu 2-3 l/100 km. Jak na auto o takiej masie i mocy to godny wynik.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zasadniczo wziąłem 45e jako auto dla żony. X5 ma spełnić się jako auto rodzinne. Rozwożenie dzieci do szkoły, zakupy i wyjazdy rodzinne na wakacje. W takim schemacie (nie licząc wakacji)dzienne trasy nie przekraczają 60-80 km i tu hybryda sprawdza się. Jestem miło zaskoczony in plus. Mój rekord to 89 kn na prądzie. Dotychczasowy przebieg to prawie 1000 km więc jeszcze nie za dużo ale w trybie hybrydowym spalanie wychodzi 1.1 l/100 km, auto ładuje w domu, (mam panele fotowoltaiczne) - zużycie prądu ok.25 kwh/100 km , sumaryczny koszt odpowiada zużyciu 2-3 l/100 km. Jak na auto o takiej masie i mocy to godny wynik.

 

A jak prowadzenie 45e podczas szybszej jazdy i pokonywania zakrętów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam porównanie tylko do wersji 25d i jest przepaść jeśli chodzi o przyspieszenie. 45e rozpędza się bez chwili zastanowienia od samego dołu a kultura pracy benzynowej R6 jest bez porówna do diesla R4. Na szybkich zakrętach może być gorzej bo jednak masa swoje robi ale w normalnej jeździe nie odczułem żadnej różnicy tym bardziej, ze standardowo jest pneumatyka . Generalnie auto bardzo komfortowe i ciche ale jeśli ktoś planuje częsta szybka jazdę po zakrętach lepiej chyba wybrać coś lżejszego...
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Minął pierwszy miesiąc ekspluatacji. Przejechałem 1800 km i zatankowałem 23 l Pb co daje średnia 1.3 l/100 km - trasy miejsko/podmiejskie (zużycie prądu 28 KW/100 km ale z paneli więc pomijam koszt ). Najciekawszy jest jednak fakt ze wydłużył się dystans do serwisu olejowego z 30 tyś. przy odbiorze auta do 32 tyś. obecnie:)
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem trasy miejsko/podmiejskie więc nie ma się gdzie rozpędzić. Tryb jazdy hybrid albo adaptive bez zwracania uwagi na specjalną oszczędność. Kilka razy tryb sport na obwodnicy autostradowej.

Dzisiaj będzie trasa ponad 400 km więc zobaczę jak to wyglada bez wsparcia prądu.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minął pierwszy miesiąc ekspluatacji. Przejechałem 1800 km i zatankowałem 23 l Pb co daje średnia 1.3 l/100 km - trasy miejsko/podmiejskie (zużycie prądu 28 KW/100 km ale z paneli więc pomijam koszt ). Najciekawszy jest jednak fakt ze wydłużył się dystans do serwisu olejowego z 30 tyś. przy odbiorze auta do 32 tyś. obecnie:)

 


Super wynik - robi wrażenie :cool2: . Jeśli jeszcze po LCI zwiększa zasięg elektryczny do 150km, będzie to naprawde ciekawa opcja dla osób robiących miejskie/podmiejskie przebiegi. I przede wszystkim wciąż można jechac tym na wakacje 1500km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę z tej samej perspektywy. Mieszkam pod miastem i pojezdzam do pracy 10km. Nie rozpedzam się bo jadę max 80km/h ale ta prędkość też trzeba jakość osiągnąć. Ruszam że świateł, wyprzedzam a te czynności wymagają jakiejś tam dynamiki. Dyskusja pomiędzy 40i a 30d ciągnie się od lat i większość jest zwennikami diesla nawet do miasta bo jest bardziej zrywny przy niskich obrotach i te manewry łatwiej jest wykonać. Benzynę trzeba cisnac, żeby jechała a wtedy pali dlatego rozsądnie jest wziac 30d. W stosunku do 30d oraz 40i jazda na samym prądzie w 45e dopiero wypada slabo bo ani moment ani moc nie powalają a inaczej jak toczeniem się tego nazwać nie da. Jezdzilem 2 tyg po mieście i3 i bardzo dobrze to wspominam. Świetna dynamika, duży zasieg, rzadkie ładowanie, małe gabaryty itd. W 45e na prądzie wszystko jest na odwrót. Nikogo do niczego nie przekonuje, każdy kupuje co uważa i jeśli auto go cieszy to najważniejsze :D Edytowane przez broniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.