Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym rozwiać pewne swoje wątpliwości co do wersji silnikowych 3.0d w x3 e83. Jak wiemy BMW zaprojektowało silniki M57, M57N, M57N2. Nas interesują w e83 dwie wersje M57N i M57N2


M57N - kod silnika 306D2, żeliwny blok

  • 204KM

M57N2 - kod silnika 306D3, aluminiowy blok

  • 218KM

M57N2 - kod silnika 306D5, aluminiowy blok

  • 286KM

 

Powyższej listy jestem pewny, że takie wersje silnika wystąpiły w e83. Jednak to co mnie zastanawia, to czy w e83 wystąpił silnik M57N z kodem 306D2 o mocy 218KM. Wiem, że dokładnie taki silnik był w e60, 218KM w żeliwnym bloku.


Podsumowując.


Czy e83 wychodziło z silnikami M57N 306D2 w żeliwnym bloku o mocy 218KM?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Cześć, podbijam temat bo też kiedyś szukałem informacji na ten temat ale nie szło tego ostatecznie wyjaśnić. Może ktoś ma jasność w temacie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładną listę silników montowanych w E83 znajdziemy na bimmer archive.

E83:

https://www.bimmerarchive.org/e-code/e83.html


E83 LCI:

https://www.bimmerarchive.org/e-code/e83n.html



Silnik 306D2 204KM to ten sam motor co 218KM w E60.

W E83 jest podobna sytuacja jak np. w E46, gdzie też był montowany ten silnik.

Z tym, że E46 coupe i cabrio miało też odmianę sport diesel i miało pełne 218KM. Był to silnik EU4 z elektronicznie sterowanymi klapkami w dolocie(nie podciśnieniowo)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.