Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam mam dziwny problem w bmw f30 328 Xi, zacznę od tego że była wymieniana chłodnica. Zalałem nowy płyn i odpowietrzylem. Przejechałem kilkanaście kilometrów i usłyszałem że wentylator chodzi na najwyższych obrotach jak by miał się zaraz rozlecieć. Zgasiłem auto i po ponownym zapaleniu zaświecił się check. Sprawdziłem i nie było żadnych błędów. Sprawdziłem w ukrytym menu temperaturę płynu. Okazało się że temperatura przy nagrzanym aucie wynosi -128, gdy jadę z nawiewów wieje takie łamane powietrze. Tak jakby w ogóle nie grzało. Jeździłem z tym i po paru dniach check zniknął i wszystko ustało. Dziś jadę autem i stało się to samo co opisałem. Dodam że czujnik temperatury jest dobry bo był sprawdzany. Proszę o pomoc co to może być. Edytowane przez Adik1311
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy układ chłodzenia odpowietrzyłeś zgodnie z instrukcją BMW, tak jak jest pokazane na filmie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu nie chodzi o zapłon, tą procedurą którą widzisz na filmie uruchamiasz elektryczną pompkę która sama odpowietrza układ przez ok. 12 minut. Tu masz film po polsku w starszym modelu bmw:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pewno jest układ zapowietrzony bo tym sposobem którym zrobiłeś nie odpowietrzysz układu z elektryczną pompką.


Ps: Wzoruj się bardziej na tym pierwszym filmie bo dotyczy twojego modelu, w laptopie tego gościa masz dokładną instrukcję krok po kroku co trzeba zrobić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli po procedurze odpowietrzenia nadal w ukrytym menu będzie błędna temperatura cieczy chłodzącej to stawiał bym na nie sprawny czujnik temperatury.


PS: Popraw temat wątku zgodnie z regulaminem bo zostanie zamknięty.

Opublikowano
Witam, zrobiłem to co pisałes z tym odpowietrzaniem, przez jakiś czas było dobrze a dziś wracając znowu to samo. Zauważyłem że dzieje się tak jak auto postoi na mrozie. Jeżeli nie ma mrozu wszystko jest dobrze. A gdy jest mróz to się tak dzieje :( nie mam już pomysłów co to może być.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej pokazuje prawidłowo ?
Opublikowano
Teraz pokazuje -128. Czujnik jest dobry bo wcześniej pokazywał dobrze. Wczoraj jak auto postało na mrozie, zapaliłem i zaczął wentylator chodzić na najwyższych obrotach. Jak zgasiłem auto i zapaliłem pojawił się check, temperatura - 128 i nie grzało tak jak wcześniej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie może pokazywać takiej temperatury, albo nowy czujnik jest nie sprawny albo instalacja elektryczna idąca do niego, trzeba ten problem rozwiązać bo nie będzie działało poprawnie.


Ps: czujnik najlepiej oryginalny bo z zamiennikami to loteria.

Opublikowano
Ten proces z uruchomieniem pompy elektrycznej w celu odpowietrzenia układu chłodzenia nie jest idealny, czasami trzeba go powtarzać nawet 3 razy. Lepiej działa wytworzenie podciśnienia w układzie.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, problemu się nie pozbyłem.Auto odpowietrzalem z 3-4 Razy i dalej to samo. Wentylator chodzi bardzo, szybko, przy większych mrozach auto nie grzeje, temperatura płynu chłodzącego w ukrytym memu pokazuje - 128 stopni. Nie mam już sił :(
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kolego, jeśli czujnik pokazuje ci -128 stopni to znaczy że masz z nim problem.

Może być uszkodzony, a może być uszkodzona jego wiązka.

W urządzeniach które obsługuje np wyświetla się wartość -98 gdy przewód jest przerwany.

Najprościej - odepnij czujnik i sprawdź odczyt bez czujnika - będzie błąd czy dalej -128?


jeśli masz oba czujniki (stary i nowy) połóż oba na stole, albo wsadź do szklanki z ciepłą wodą, multimetr w rękę i zmierz opór każdego z nich. Potem albo podgrzej albo ostudź czujniki i sprawdź czy się zmienia odczyt. Jeśli oba się zachowują tak samo i wyniki są takie same dla tych samych temperatur, to znaczy ze są dobre


Jeśli są ok, to Znajdz drugi koniec przewodów od tego czujnika, schematy były przedtem w newtis, teraz nie wiem gdzie szukać (może ista?), wypnij kostkę ze sterownika, multimetr przestaw na dzwonek i sprawdź czy

1. Nie ma zwarcia na kablach - jak nie ma to ok

2. Na jednym końcu zrób zworkę, na drugim sprawdź czy będzie przejście - jak jest to ok, jak nie ma, to masz sprawcę

3. Jak oba testy wyszły prawidłowo, to może uwalone wejście do sterownika ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.