Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,


Mam niestety problem bo rozładowywał mi się często akumulator i musiałem go awaryjnie ładować, niestety przez rozpęd i brak czasu na chwilę zostały kable źle podłączone (odwrotnie), po refleksji zmieniliśmy na prawidłowe podłączenie i czekaliśmy aż się podładuje. Niestety coś chyba padło bo obecnie kreci, ale nie odpala, zresetowała się godzina, wyskakiwała jakaś kontrolka kierownicy, podłączyliśmy pod kompa, inne błędy się wykasowały ( nie wiem czy były wcześniej), obecnie został błąd immobilajzera jak w załączeniu, który się ponawia i nie znika. Wypięcie czarnej klemy na 30 min, i ponowne podłączenie niestety nie pomogło. Czytałem jakiś inny stary wątek o takim przypadku, tylko tam było ostrzej bo dymiło spod maski, ale udało się odpalić, u mnie niestety nie chce. Czy macie jakieś pomysły co można z tym zrobić? Czy coś konkretnie mogło paść?


Z góry dzięki za sugestie i prośba o brak krytyki ze względu na przyczynę - pośpiech niestety robi swoje..... :-/////


https://zapodaj.net/ae507e2ccc20e.jpg.html


https://zapodaj.net/f0845b4ba6f06.jpg.html


https://zapodaj.net/96f2ba2566d04.jpg.html


Pozdrawiam!

Edytowane przez Arek-Gniezno
Opublikowano

Dzięki bardzo za link, ale aż tak biegły nie jestem w tym języku nazw części itd, nawet po polsku.


Czy to może być coś poważnego? Czy raczej upora się z tym szybko elektromechanik - bo raczej on niż zwykły.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na początek zacząłbym od wymiany przekaźnika sterownika silnika. Jest w skrzynce ze sterownikiem silnika. Bodajże niebieski(albo zielony, nie pamiętam)

Błąd immo może dotyczyć braku informacji z EWS(bądź błędnej informacji). Nie wiem czy guttman ma funkcję parowania immo(musiałbyś przejrzeć funkcje serwisowe). Ista powinna mieć dla tego silnika

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W e90 nie ma parowania imo. Jest cas3 i staly kod. Wyglada na uwalony sterownik silnika badz cas, w najlepszym przypadku, przekaznik (watpie). Szykuje sie grubszy temat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W e90 nie ma parowania imo. Jest cas3 i staly kod. Wyglada na uwalony sterownik silnika badz cas, w najlepszym przypadku, przekaznik (watpie). Szykuje sie grubszy temat.

Na pewno? ;)


9184814000_1608370406_thumb.jpg

Opublikowano
Na początek zacząłbym od wymiany przekaźnika sterownika silnika. Jest w skrzynce ze sterownikiem silnika. Bodajże niebieski(albo zielony, nie pamiętam)

Błąd immo może dotyczyć braku informacji z EWS(bądź błędnej informacji). Nie wiem czy guttman ma funkcję parowania immo(musiałbyś przejrzeć funkcje serwisowe). Ista powinna mieć dla tego silnika

 

Dzięki wam za sugestie :)


a ten przekaznik, i skrzynka to chodzi o tą pod schowkiem z przodu gdzie bezpieczniki czy jakaś inną?


Rozumiem że przy takim założeniu jak powyżej wystarczyło by sparować poprzez kompa + przekaznik nowy( chodzi o bezpiecznik?) bez wymiany całego sterownika lub komputera.


Czy możecie mi powiedzieć ile powinien skasować za to elektromechanik ( robocizna) żebym wiedział czy nie chce mnie ogolić, i potencjalnie części.


Z góry dzięki!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na PW napisz siedem ostatnich znaków numeru Vin i adres e-mail.

Sprawdzę gdzie jest ten przekaźnik i jaki bezpiecznik zabezpiecza DDE....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W e90 nie ma parowania imo. Jest cas3 i staly kod. Wyglada na uwalony sterownik silnika badz cas, w najlepszym przypadku, przekaznik (watpie). Szykuje sie grubszy temat.

Na pewno? ;)


9184814000_1608370406_thumb.jpg

No tak, tu klania sie ponownie, jesli ktos zaklada temat aby dokladnie napisal jakie ma auto, e90 to za malo. Jesli jest prelci ta opcja istnieje, jesli jest lci, jest ews4 w cas i mimo ze jest ta opcja w ista/d, do niczego nie doprowadzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na początek zacząłbym od wymiany przekaźnika sterownika silnika. Jest w skrzynce ze sterownikiem silnika. Bodajże niebieski(albo zielony, nie pamiętam)

Błąd immo może dotyczyć braku informacji z EWS(bądź błędnej informacji). Nie wiem czy guttman ma funkcję parowania immo(musiałbyś przejrzeć funkcje serwisowe). Ista powinna mieć dla tego silnika

 

Dzięki wam za sugestie :)


a ten przekaznik, i skrzynka to chodzi o tą pod schowkiem z przodu gdzie bezpieczniki czy jakaś inną?


Rozumiem że przy takim założeniu jak powyżej wystarczyło by sparować poprzez kompa + przekaznik nowy( chodzi o bezpiecznik?) bez wymiany całego sterownika lub komputera.


Czy możecie mi powiedzieć ile powinien skasować za to elektromechanik ( robocizna) żebym wiedział czy nie chce mnie ogolić, i potencjalnie części.


Z góry dzięki!

Przekaźnik, to nie bezpiecznik.

A co do skrzynki, to miałem na myśli obudowę gdzie znajduje się sterownik silnika. Jest to za prawym kielichem

Opublikowano

Dodam również że zamykanie drzwi, bagażnika, komputer - przebieg itd pokazuje normalnie. Reset doznała tylko godzina.


Przy próbie uruchomienia zassało na chwilę kluczyk - nie można było go wyciągnąć ale w końcu puściło - może to też jakiś objaw. Obecnie można normalnie go włożyć ale jak napisałem kręci ale nie odpala.


Spróbuję załatwić kabel i sprawdzić wasze rady.


Z góry dzięki za zainteresowanie tematem i wasze sugestie!!

Opublikowano

Panowie Sukces - odpaliło. Zgodnie z sugestią kolegi Gorus.


Na szczęście nic nie padło, nie trzeba było nic wymieniać.


INPA niestety coś nie chciało pójść - wyskakiwał błąd manipulacji EWS, nie dało się go wykasować.


Ostatecznie udało się przeprowadzić synchronizację CAS i Silnika przez Apkę Bimmer - podziękowałem koledze z moich okolic - Poznania.


Wersja lite nie ma tej opcji dlatego możecie jej nie widzieć nawet po wbiciu kodu.


pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.