Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, mam e91 z silnikiem n47 184 km z 2012 r. Wczoraj zwróciłem uwagę, że gdy silnik się rozgrzeje to potrafi na wolnych obrotach delikatnie falować, jednak na zegarach nie widać tego falowania obrotów, czuć to jednak na budzie i w środku auta. Gdy wyszedłem posłuchać silnika to słychać było jakby w benzynie wypadał zapłon na jednym z cylindrów, to szarpanie było takie cykliczne, regularne, jedno za drugim, nie jakieś silne ale mimo wszystko wyczuwalne. Po pojechałem samochodem do domu i już nawet w drodze na światłach pracował równo. Dzisiaj ta sytuacja powtórzyła się, szarpał delikatnie podczas stania w korku, później ruszyłem na obwodnicę, jak z niej zjechałem po kilku kilometrach to dalej szaprało na wolnych, jak podjechałem do mechanika na poprawę ręcznego bo wymieniali tarcze i klocki to tam pracował bardzo dobrze i tak aż wróciłem do domu.

Błędy w silniku:

4873- chłodzenie EGR, wiarygodność - stały

4D03 - Czujnik wstecznego ciśnienia wydechu - stały

4737- Zasilanie ciągłe, bład prądu spoczynkowego

Wtryskiwacze:

1 Cylinder wartość -0,1 mg/suw

2 Cylinder wartość -0,1 mg/suw

3 cylinder wartość +0,7 mg/suw

4 cylinder wartość -0,6 mg/suw


Jest w stanie ktoś coś wskazać?

Edytowane przez Maciek_z94
Opublikowano
Witam ponownie, znowu dotknęło mnie poszarpywanie na jałowych obrotach, po zdjęciu osłony silnika zauważyłem ze silnik dostaje obciążenie jakby od przepustnicy i wtedy obroty falują, co chwila słychać jakby przepustnica chciała zaczerpnąć powierza i wtedy to falowanie występuje, chociaż słychać ze silnik chce równo pracować tyko co chwile dostaje jakieś obciążenie. Dodatkowo wziąłem stetoskop diagnostyczny i za każdym obciążeniem silnika słychać hałas właśnie z tej przepustnicy. Miał ktoś tak? Ewentualnie w jaki sposób przywrócić przepustnicy prawidłowa prace?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy z forum robili adaptację przepustnicy, czy pomagała to nie pamiętam.


Warto by było sprawdzić czy w środku układu elektronicznego przepustnicy nie ma oleju.


Tematy o wadliwym działaniu przepustnicy już były. Proponuję poszukać , , gdyż nie chce ciebie wprowadzić w błąd.


Pozdrawiam i życzę tobie wesołych świąt Bożego Narodzenia....

Opublikowano

Sprawdź zawór EGR (czy się nie blokuje w maksymalnej pozycji otwarcia), dodatkowo sprawdź sondę lambda (na DPF-ie).

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czy miał ktoś jeszcze właśnie problem z prawidłową pracą przepustnicy? Bo zdecydowanie za obciążenie silnika odpowiada przepustnica, gdy przyłożę do niej stetoskop diagnostyczny to w momencie obciążenia silnika powodującego to szarpanie słychać z niej taki metaliczny dźwięk. Nie wiem czy od razu kupować drugą czy jednak tą próbować czyścić.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W sobotę przy okazji wymiany klapek kolektora ssącego i jego czyszczenia wyczyściłem również przepustnicę, nie była specjalnie brudna, pracowała też bez oporów, jednak póki co po czyszczeniu problem nie powrócił, zobaczymy jak będzie dalej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.