Skocz do zawartości

[E39] Problem z elektryką po swapie silnika


Yusuke

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pewien problem z BMW E39, rocznik 1998.

Po swapie silnika na 528 coś się podziało z elektryką, samochód nie odpalał. Mechanik coś podziałał i udało się auto zapalić, lecz nie działają żadne kontrolki itp. Np. obrotomierze, abs, esp itp.


Czy ktoś wie czego to może być powodem? Czy to ciężka sprawa, czy kwestia np. tylko "aktualizowania" oprogramowania?


Z góry dziękuje :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Coś jest nie podpięte. Co wymieniałeś? ( Wiązka silnika, sterownik, licznik, ews) Jaki był silnik? Nowy silnik z jakiego rocznika?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest nie podpięte. Co wymieniałeś? ( Wiązka silnika, sterownik, licznik, ews) Jaki był silnik? Nowy silnik z jakiego rocznika?

 


Mechanik powiedział że; „wymienił sterownik silnika i odpalił samochód. Trzeba też tam wymienić gumowy łącznik między wałem napędowym a skrzynia biegów. (lecz to raczej nic wspólnego z elektryka niema). Trzeba też dopasować instalację auta do instalacji silnika i sterownika silnika ale ta robota to nie na moje warunki. Trzeba mieć na to własny warsztat.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli miałeś m52 czy m52tu i na jaki zmieniłeś? To co to za SWAP bez zrobionej elektryki pod silnik, i w jaki sposób go odpalił? W sensie co pominął, co dołożył, co spierdzielił?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli miałeś m52 czy m52tu i na jaki zmieniłeś? To co to za SWAP bez zrobionej elektryki pod silnik, i w jaki sposób go odpalił? W sensie co pominął, co dołożył, co spierdzielił?

 


Jest to auto mojego kolegi który się wyprowadził i mogę je przejąć po nim za darmo lecz ma te niektóre błędy i niestety nie wiem wszystkiego dokładnie bo tego nie posiadałem. Według poprzedniego właściciela to miał motor 520 i zmienił go samemu na 528, nie mechanik. Mechanikowi oddał bo nie chciał odpalić. Mechanikowi udało się pogrzebać i odpalić ale są te błędy co wypisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego jak nie masz pojęcia o elektryce samochodowej to odpuść sobie temat, za doprowadzenie tego do użytku zapłacisz więcej niż za sprawne auto.

Jeżeli silnik zmieniony z m52b20 na m52b28 lut m52tub20 na m52tub28, to nie powinien być to duży koszt, ale jak że zwykłego 52 na TU, lub odwrotnie to jest co robić. Na odległość trudno pomóc.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak nie masz pojęcia o elektryce samochodowej to odpuść sobie temat, za doprowadzenie tego do użytku zapłacisz więcej niż za sprawne auto.

Jeżeli silnik zmieniony z m52b20 na m52b28 lut m52tub20 na m52tub28, to nie powinien być to duży koszt, ale jak że zwykłego 52 na TU, lub odwrotnie to jest co robić. Na odległość trudno pomóc.

 


Nie mam pojęcia lecz to nie znaczy że mam nie naprawić. A auto mogę oddać na robotę do mechanika tylko fajnie by było się dowiedzieć pierwsze co to może być ewentualnie, gdzie może leżeć problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To jest wróżenie z fusów, nie potrafisz odpowiedzieć jaki typ silnika był a jaki jest włożony, problem jest z zasilaniem. Jeżeli był m52 a założył kolega M52TU to licznik jest do wymiany bo zwykły M52 nie obsługuje sieci CAN, ale kontrolki powinny świecić mimo wszystko.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest wróżenie z fusów, nie potrafisz odpowiedzieć jaki typ silnika był a jaki jest włożony, problem jest z zasilaniem. Jeżeli był m52 a założył kolega M52TU to licznik jest do wymiany bo zwykły M52 nie obsługuje sieci CAN, ale kontrolki powinny świecić mimo wszystko.

 


Udało mi się dowiedzieć że to M52TU albo M54. Mechanik powiedział że był to najnowszy montowany w tym modelu, wiec zapewne M54B22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jaki był oryginalnie? Jak m52Tu to trzeba było zostawić komputer oryginalny i powinno wszystko chodzić, sprawdź wszystkie bezpieczniki w bagażniku także te na przewodzie plusowym montowane do nadkola. A w pierwszej kolejności wykręć licznik i zobacz czy jest wogole podłączony! Bo to dziwna sprawa że nic na nim nie działa. Licznik w wersji LOW czy HIGH?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki był oryginalnie? Jak m52Tu to trzeba było zostawić komputer oryginalny i powinno wszystko chodzić, sprawdź wszystkie bezpieczniki w bagażniku także te na przewodzie plusowym montowane do nadkola. A w pierwszej kolejności wykręć licznik i zobacz czy jest wogole podłączony! Bo to dziwna sprawa że nic na nim nie działa. Licznik w wersji LOW czy HIGH?

 


Dzięki, sprawdzę.

W ogóle zmiana trochę spraw bo przed chwila dostałem wiadomość od mechanika ;

„ Świeci ASC, liczniki działają jak trzeba. Nie działa ASC ABS bo TRZEBA najpierw właściwie dopasować sterownik hamulców do sterownika silnika a to robota nie na moje warunki. Trzeba też zamontować właściwą gumę między skrzynie biegów a wał napędowy. Temperatura działała, paliwo działało.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odczytaj błędy sterownika asc, lubią padać sterowniki, pomimo np błędu can, lub któregoś czujnika tak naprawdę może być uszkodzony sterownik, jak czujnik pokazuje że uszkodzony to najlepiej zamienić je stronami i zobaczyć czy błąd jest teraz na przeciwnym jak tak to czujnik do wymiany, jak został na tym samym to sterownik do regeneracji lub wymiany.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.