Skocz do zawartości

E66 730d demontaż turbosprężarki


Chrissi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na forum jestem nowy. Od 5 lat posiadam E66 730d 231KM. Bardzo proszę o podpowiedź. Przeszukałem starannie wszystkie wątki i nie znalazłem, ale być może coś przeoczyłem. Jeśli tak, to bardzo proszę przekierujcie mnie tam.

Czy ktoś wie może jak zdemontować turbo w tym aucie? Doszedłem do etapu gdzie mam zdemontowany wydech, odkręcone turbo i nie mogę go wyjąć. Próbuję już wszelkimi sposobami. Czy da sie to zrobić w warunkach domowych? Czy trzeba np. demontować jakieś elementy jak np. kołyska silnika, itp?

Niestety turbo padło mi tak, że nie mogłęm już udać sie do serwisu. A że coś tam stale dłubię hobbystycznie w samochodach ( mam w sumie 4 różne marki w domu), to zdecydowałem się na własnoręczny demontaż tej turbiny żeby oddać ją do regeneracji. Ale na ostatniej prostej nie mogę jej wyjąć z komory silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już udało mi się znaleźć odpowiedź. Raczej nie można wymontować turbiny w warunkach garażowych. Demontuje się ją od dołu samochodu, więc trzeba go podnieść dość wysoko. Do tego trzeba unieść silnik. Udało mi się ją wykręcić i zwiodło mnie to, że turbina jest w miarę "dostępna" po wysunięciu tłumika. Ale to jest złudne. Brakuje może 0.5cm i do tego właśnie trzeba podnieść silnik. Poległem też przez jeszcze jedną rzecz, a właściwie to głównie tylko tą tą usterkę chciałem na początku usunąć: przewód powrotny oleju. U mnie pojawił się spory wyciek oleju przez zużyte uszczelnienie przewodu. Znajduje się w tak fatalnym miejscu, że po odłączeniu go nie udało mi się już zamontować. Przez to poddałem się i auto jedzie na lawecie do serwisu.

Turbiny nie zamierzałem pierwotnie demontować. Chciałem tylko zamknąć ten cieknący olej, ale przy okazji zauważyłem że łopatki po obu stronach są dość wyrobione i nie warto robić tylko uszczelnienia.


Tak więc odradzam raczej zabierania się za turbo w tym aucie we własnym zakresie. Demontaż całego intercoolera, przewodów przed i za intercoolerem są banalne. U mnie olej za intercoolerem a więc i na dolocie pojawiał się w sporych ilościach za sprawą oleju z odmy. Odmę wymieniłem całą na oryginalną (uszczelki + filterek), ale olej sączył się nadal. Podobno ten typ tak ma. Zamontowałem kiedyś prosty dodatkowy catch tank i od tej pory od tej przynajmniej strony na dolocie jest sucho.


Lubię ten samochód i wiele upierdliwych napraw wykonałem sam, oszczędzając masę pieniędzy. Ale nieraz zastanawiam się jakim algorytmem myślą konstruktorzy BMW, bo o ile osiągi i radość z jazdy są ekstra, to serwisowanie go to masakra. Płać i płacz :D ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.