Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam od miesiąca BMW e87 rocznik 2005 z dwulitrową jednostką diesla. Po kupnie w samochodzie podczas postoju czuć było spalinami, jednak nie było żadnych problemów z mocą. Mechanik wymienił uszczelki kolektora wydechowego czym pozbył się problemu spalin wewnątrz pojazdu. Mechanik stwierdził że dpf musiał być czyszczony w ostatnim czasie, ponieważ wygląda jak nowy. Po wyjeździe od mechanika po około 5 kilometrach wyświetlił się komunikat „particle filter failure”. Od tamtego czasu samochód kompletnie nie ciągnie od dołu - zupełny brak mocy od 1000 do 2500 obrotów. Od 2500 do lekko ponad 3000 obrtów jest okienko gdy czuć ze turbo działa i samochód ciągnie. Po 3500 moc znowu się kończy i obroty nie wkręcają się nawet do 4000 tysięcy. Trzymając gaz do dechy samochód wyje, obroty to około 3800max i nie jest nawet w stanie wrzucić następnego biegu (to automat).

Próbowałem jeździć około 30km z obrotami powyżej 3000, niestety bez rezultatu.

Po wyłączeniu i włączeniu pojazdu błąd znika z check control, jednak powraca zawsze po około 5km.

Widzę, że mechanik po prostu nie ma pojęcia jak dalej działać. Po podpięcia komputera brak błędów, poza jak to określił mechanik „sondą lambda” - którego nie da się skasować. I tu pytanie czy to chodzi o czujnik ciśnienia spalin, temperatury spalin? Czy mechanik mógł go nie podpiąć lub uszkodzić wymieniając uszczelki kolektora wydechowego? Proszę o pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kluczowa jest temperatura silnika przy wypalaniu. Możesz ja sprawdzic w ukrytym menu. Jak jest ponizej 75 stopni to się nie wypali. Wklej jakie to są błędy. Poza tym mechanik. Jak brak błędów? Czym on to sprawdza. Kup sobie kabel do auta i zainstaluj apke na telefon bimmer-tool lite. Bez problemu sprawdzisz sam błędy. Dodatkowo inwestująć w wersje expert, będziesz miał pełny obraz co się dzieje z DPF i czy się wypala. Oczywiście w DPF masz wkręcone wszystkie czujniki i wtyczki też możesz posprawdzać. Wygląda to tak

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UG51-EUR-07-2005-E87-BMW-120d&diagId=18_0785

Opublikowano
Witam. Nie widzę takiej aplikacji w App Store. Nie mam pojęcia czym sprawdzał to mechanik podejrzewam ze Delphi. Temperature mogę sprawdzić w ukrytym menu i dziś to uczynię. Postaram się tez sprawdzić czy wszystkie te czujniki są podpięte, o ile będę w stanie zrobić to bez podnośnika od góry ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To dochodzi ci kupno telefonu z normalnym systemem ANDROID :) Delphi z tego co wiem też dobrze pokazuje. Skoro masz błąd DPF na desce, to na kompie jest na pewno. Spisz wszystkie błędy. Mają postać 4 znaków np. 4332. Literki też w nich są.
Opublikowano
Posiadam kabel obd2 od VIAKENA. Czy wystarczy do tego przejściówka USB na USB C i aplikacja mi będzie czytać na androidzie z telefonu ? Kabel odb do przejściówki, przejściówka do telefonu .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak. Zwykły kabel + przejściówka na USB-C (mikro USB)+ tdlefon na androida i nie musisz nikomu płacić za odczytywanie błędów.
Opublikowano
Błąd który pozostaje imię daje się wykasować to 4207 - sonda lambda, sterowanie ogrzewaniem. Po przejechaniu około 5km wyskakują dwa dodatkowe wraz z komunikatem „particle filter failure” a mianowicie 480A i 481A - system filtra cząstek stałych. Te się kasują, ale powracają po pojawieniu się komunikatu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

4207 to błąd sondy lambda, dokładnie grzania. Obejrzyj czy wszystkie kabelki są całe, jęsli tak to trzeba ją wymienić. Czy to ma wpływ na wypalanie tego nie wiem. Czesc 3 na schemacie to lambda i prawdopodbnie prawidłowy numer czesci, chociaz żeby mieć pewność dobrze było by wpisać twój vin.

Co do błędów DPF to:

480A i 481A - ciśnienie wsteczne jest za duże, czyli DPF zapchany, bo się nie wypala, dlatego słabo jedzie.

Z jakiegos powodu nue załącza wypalania. Jaką masz temperaturę silnika?

Opublikowano
Według tej aplikacji która podałeś - Bimmer tools , parametr w live data „temp chlod” waha się od około 74 do 87 i tak w kółko . To chyba jest temperatura o która pytasz. Może nie załącza wypalania bo sonda jest z jakiegoś powodu niesprawna ? Czy to może być powodem ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak napisałem wyżej, tego tak do końca nie wiem, ale może to być powodem. Według BMW takie warunki muszą być spełnione

The following conditions must be fulfilled for a regeneration:


-The coolant temperature must be in excess of 75 °C

-the exhaust-gas temperature before the diesel particle filter must be greater than 240 °C

-there must be enough fuel (fuel reserve indicator light is not lit up). Whenever the reserve lamp lights up, the regeneration process is suspended.

-no fault codes from the air mass system, exhaust emission system and sensors must be saved in the DDE

-The fault codes 480A / 245700 (from F01) and 481A / 245800 (from F01) must display the status "currently not present"

-Constant driving speed above about 60 km/h (approx. 38 mph). The optimum speed is about 100 km/h (approx. 60 mph).


czyli niby dobrze byłoby się pozbyć tego błędu. Poza tym jak temperatura spada ci poniżej 80 to masz do wymiany termostaty. Najlepiej oba i głowny polecam kupić z ASO, chociaż jest droższy niż z allegro.

Opublikowano
Już później poniżej 80 nie spadała. Dziś posprawdzam kable tak jak mówisz od tej lambdy. Tam chyba dostęp do niej jest od pokrywy silnika od góry po lewej stronie , jeżeli dobrze widzę? Dziękuje za wszystkie podpowiedzi. Po kodzie błędu na angielskich forach czytam, ze objawy braku mocy w dolnej fazie obrotowej pokrywają się z moimi. Główne podejrzenie więc póki co na tą lambdę. Na YouTube zobaczyłem film ze by sprawdzić lambde, wykręcona ma stawiać opór za pomocą omomierza, i element grzejny w środku po potrząśnięciu ma być niesłyszalny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na schemacie widzę że ma ona 6 pinów i grzanie to pin 3 (masa brązowy przewód) i 4 (zasilanie czerwony przewód). To jest zwykła grzałka, więc powinno wykazywać 2-10 Ohm. Jak nic nie pokaże to spalona.
Opublikowano
Właśnie kupiłem sondę lambda by w razie niesprawności mieć na podmianke. Proszę o informacje w jaki sposób wymienię tę sondę. Na schemacie widzę ze jest po lewej stronie na gorze dpf. Czy będę w stanie wymienić ta cześć bez podnośnika, kanału od strony pokrywy komory silnika?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W M47 niewymieniałem. W N47 da radę bez wiekszych komplikacji. Na pewno musisz mieć klucz do odkrecania lambdy, z miejscem na kabel. Wpisz w google klucz do lambdy to zobaczysz jak to wygląda. Na zimnym silniku moja lambda nie chciała nawet drgnąć, ale po nagrzaniu silnika poszła praktycznie bez problemu. Wkręcałem jak ostygł, zalecanym przez BMW momentem 50Nm. Instrukcja BMW mowi, że w M47 wymiana wymaga wyjęcia DPF, ale czy to jest niezbędne to sam zobaczysz.
Opublikowano
Witam ponownie, dziś dojechała sonda. Po około 2 godzinach udało się ją wymienić. Klucz 22 i jest dojście od góry. Po wymianie odczyt i reset błędów. Błąd odpowiedzialny za grzałkę dpf zniknął i nie powraca. Jazda próbna po zagrzaniu około 40km na obrotach powyżej 3 tys. Samochód jedzie lepiej aczkolwiek się nie zbiera tak jak powinien. Jest ograniczony powyżej 3 tys obrotów. Jechałem z podpiętym tabletem. Od skasowania po około 5 sekundach powracają błędy numer 480A i 481A - system filtra cząstek stałych. Jak podczas jazdy je kasuje, to przez jakieś 5 sekund samochód ma pełną moc, wkręca się idealnie do odcięcia, po tych 5 sekundach wyskakują te 2 błędy. Po jakiś 5-8 kilometrach sygnalizuje błąd dpf na wyswietlaczu. Jakieś pomysły jak dalej działać ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli wszystkue parametry do wypalania są spełnione to powinien w końcu go wypalić. Jak jest mocno zapchany to nie idzie tak szybko. W bimmer-tool expert masz opcje automatycznego kasowania błędów. Włącz te opcję. Temperatura spalin przy wypalanou to 600 stopni non-stop. Co fzieje się u ciebie z temperaturą spalin?
Opublikowano
Z tego co patrzyłem temperatura spalin miała około 230 stopni tak średnio. Ale szczerze nie zwracałem uwagi na ten parametr. Napewno nie była to wartość 600
Opublikowano

Ja u kolegi odlaczylem wezyk od czujnika ciśnienia.

Wypalilo bez problemu.

Wywalo tez te błędy.

Spróbuj go odłączyć jedz i kasuj bledy.i wypal.

Jak nie ma 550 600 stopni to nie wypala.

Opublikowano
Kolejna trasa nic nie wniosła , samochód nadal był zblokowany. Temperatura spalin była Max 390 stopni nie więcej.Po odpoęciu węża numer 7 ze schematu samochód ma pełną moc, zbiera się tak jak powinien, nie czuć żadnego spadku mocy , kręci do odcięcia. Problem ze spalinami śmierdzi w środku bo dmucha z tego węża. Jeżeli chodzi o błędy to po odpieciu węża wyskakują 4CF3 czujnik ciśnienia spalin sygnał, 4166 system filtra cząstek stałych, 4530 kontrola ładunku powietrza odstępstwo od normy , i dwa już znajome 480A i 481A system filtra cząstek stałych. Mimo to samochód jedzie tak jak powinien. Po podpięciu węża od razu zblokowany i brak mocy. W co celować tym razem?
Opublikowano
Kolego tylko w tej aplikacji darmowej nie mam opcji wypalania dpf. Czy jak kupię płatna wersje PRO - taka opcja będzie ? Tu jest tylko live data czyli podglad parametrów na żywo i odczyt oraz kasowanie błędów. Chodzi o aplikacje Bimmer tool.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.