Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Potrzebuję zdemontować pompę wysokiego ciśnienia, bo cieknie. Wiem, że w benzynach do zablokowania wału wkładało się trzpień w okolicy rozrusznika, natomiast w dislu ma być ponoć jakiś dziwny przyrząd w kształcie grzebienia montowany na zęby koła zamachowego :shock: Jest jakiś bardziej cywilizowany sposób, żeby zablokować wał w automacie ?

https://zapodaj.net/325cbb6c55d75.png.html

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Normalnie powinien by kołek w koło zamachowe.

Na pocztę poszło w pdfie ustawienie rozrządu z Autodaty

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taaa... koleś dociąga pompę na 65 Nm kontrując za jedną z czterech śrub na wale z kołem pasowym. Mocno nieeleganckie rozwiązanie, bo tam są śruby rozciągliwe. Tym bardziej, że ja mam automata więc nawet biegiem nie zblokuję. Koncepcja może i dobra, ale wystarczy zaopatrzyć się w odpowiednią nasadkę z nacięciami na wszystkie śruby OEM 116480.
Opublikowano
Tis Tisem a praktyki warsztatowe jednak są bardziej życiowe. Można kupić wszystko dedykowane, ale to jest robota raz w życiu. Chcesz to możesz śrubokrętem przyblokować wał albo kluczem do szlifierki wsadzić w otwory w kole pasowym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.