Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!


Od paru dni zmagam się z błędami w moim BWM... Sprawa zaczęła się gdy nagle na desce rozdzielczej zaświeciły się kontrolki ABS-Trakcja-ciśnienie opon które po jakimś czasie gasły i znowu się zapalały, w tej chwili wyłączyłem silnik i uruchomiłem ponownie błędy przestały się wyświetlać na jakiś czas.


W tym czasie postanowiłem wymienić pierścienie ABS na przegubach ponieważ były bardzo mocno skorodowane i napęczniały. (Brak Rezultatów) :mad2:


Wymieniłem też czujnik zużycia przednich klocków i nie da się usunąć błędu.


Dodam iż w momencie pojawienia się tych błędów, wskazówki prędkościomierza oraz spalania wariowały i w dodatku wyłączały się wycieraczki oraz nie dało się załączyć kierunkowskazu. :duh:




Posiadam nowy akumulator który ma ok 2 miesiące.


Podaje listę kodów błędów jakie mi się wyświetlają: :cry2:


D373 - Brak komunikatu (centrum sterowania kolumny kierownicy 0xC8, 0xC9), adresat DSC, nadawca SZL/LWS (dsc_87) Układ przeciwpoślizgowy DSCMK60,

5D97 - Jednostka sterownania, zasilanie czujnika DSC (nieciągły),

5DF7 - ABS/DSC napięcie za wysokie,

5E40 - ABS-DSC: Kąt skrętu niewiarygodny,

5DE0 - DSC: Zużycie klocków hamulcowych: Wiarygodność przedniej osi

5DB2 - DSC: Czujnik prędkości obrotowej koła: Koło impulsowe, tył lewa strona


A3B2 - Komunikat (status zacisków, 0x130) błędny, nadajnik KOMBI, odbiornik CAS,

4A27 - DDE: Inteligentny czujnik akumulatora, komunikacja,

49F2 - Błędny komunikat (prędkość, 0xCE), odbiornik DDE, nadajnik DSC,

4660 -DDE: Napięcie zasilające

3F62 - DDE: Sygnał prędkości jazdy przez magistralę CAN,

4A07 - DDE: Alternator, brak komunikacji przez BSD

4BB0 - DDE: Napięcie zasilania przepływomierza masowego

Opublikowano

Posiadam nowy akumulator który ma ok 2 miesiące.

 

Wymiana akumulatora była kodowana? Wymieniałeś na taką samą pojemność?

 

5DB2 - DSC: Czujnik prędkości obrotowej koła: Koło impulsowe, tył lewa strona

 

Jeśli koronki spuchły, czujniki abs zostały przetarte.


 

4A27 - DDE: Inteligentny czujnik akumulatora, komunikacja,

4A07 - DDE: Alternator, brak komunikacji przez BSD

 

Zacząłbym od tego. Klema IBS i regulator napięcia na alternatorze do sprawdzenia.

Opublikowano
Wymiana akumulatora była kodowana? Wymieniałeś na taką samą pojemność?

 

Akumulator ma pojemność o 5Ah większą, kodowałem go ale może poszło nie tak i jutro spróbuje ponownie.

 

Jeśli koronki spuchły, czujniki abs zostały przetarte.

 

Lewy czujnik jest lekko przetarty i widać kawałek elektromagnesu


 

Zacząłbym od tego. Klema IBS i regulator napięcia na alternatorze do sprawdzenia.

 

Jak sprawdzić Kleme IBS ? dodam że klema minusowa jest bez czujnika a na plusie jest rozdzielacz prądowy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik do wymiany w pierwszej kolejności a co dalej to się zobaczy.


W trakcie diagnostyki komputerowej można łatwo sprawdzić który czujnik szwankuje.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież nawet podane jest w tych błędach : tył lewa strona . Druga sprawa że DSC się wyłącza bo za wysokie napięcie jest . Można po kolei odpinać wtyczki od IBS , alternatora . Nie jestem pewien czy na tej samej magistrali wisi moduł świec .
Opublikowano

Panowie czujnik już mam nowy jutro będę wymieniał w lewym tylnym kole.



A co do wysokiego napięcia z odczytów, zrobiłem pomiar woltomierzem jakie jest ładowanie wszystko było dobrze do pewnego czasu podawane napięcie wynosiło 14,2V , gdy jednak trzymałem na obrotach 3,5k , ok raz na pół minuty zauważyłem skok napięcia na mierniku w wysokości 17V-19V.


Alternator wykręcony z silnika, jutro zawiozę go do warsztatu elektromechaniki , zrobią kompleksowy remont alternatora bo nawet już komutator na wirniku ma duży rowek.


Dodam że przy skoku napięcia , wariował licznik i kontrolki z ABS/DSC. :mad2:


Zregeneruje Alternator, wymienię czujnik ABS w lewym tylnym kole i dam znać jakie będą tego rezultaty, moim zdaniem powinno być wszystko w porządku. :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie bedzie. Jesli masz starty czujnik to zalozenie nowego tylko go zniszczy po paru kilometrach. Musisz wymienic koronke na polosi i wtedy nowy czujnik.
Opublikowano
Nie bedzie. Jesli masz starty czujnik to zalozenie nowego tylko go zniszczy po paru kilometrach. Musisz wymienic koronke na polosi i wtedy nowy czujnik.

 


Koronke już wymieniłem na nowe ;) wyżej napisałem

Opublikowano

99% Błędów zniknęło , naprawa alternatora i czujnika ABS opanowała sytuacje.



Pozostał 1 błąd mianowicie 4A27 - Inteligentny czujnik akumulatora (Layer_DIBS1) , Gdzie mam dalej szukać problemu ? :mad2:

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam mam problem bo miga mi kontrolka od kontroli trakcji i po podpięciu do komputera pokazuje że zbyt duże napięcie w układzie abs w czym może być problem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.