Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Szukałem po internetach rozwiązania mojego problemu, jest tego sporo, tylko że nie zawsze wszystkie objawy pasują do mojego przypadku.


Silnik m54B30 po swapie z generalnym remontem. Praktycznie od samego początku, bo docierałem silnik - wypadanie zapłonu przy 5000 obr. na 3 cylindrze (zawsze i tylko) - po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem znika i kontrolka check-engine też gaśnie. Do tego po miesiącu zaczął ciężko odpalać na zimnym lub po kilku godzinach postoju. Kręce nim ok. 4 razy po ok 5sek. Jak już raz odpali, to mogę bez problemu potem odpalać.


Komputer pokazuje tylko błąd sondy lambda ("tolerance Bank2 too large"), błąd czujnika oleju no i oczywiście "cylinder 3 is not fireing"

Ze starego silnika M54B25 wyciągnęłem czujnik położenia wałka zasysającego, wymieniłem, ale nic się nie zmieniło.

Jeszcze chcę wymienić czujnik wałka wydechowego, a jak nie pomoże to może jeszcze spróbuje zamienić wtryskiwacze. ( swiece nowe, cewki tez już zamieniałem miejscami).


Poradzi ktoś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Domyślam się że świece nowe, próbowałeś cewkę zapłonową przełożyć na inny cylinder?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Tak, świece nowe i cewki tez przekładałem, j.w.

Dodam jeszcze ze silnik pracuje równo, nie faluje. Po rozłączeniu wtyczki z przepływki nie ma istotnych zmian w obrotach. Potraktowałem tez cały dolot Plakiem - i też nic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po odmie psikałeś? Sprawdź ciśnienie paliwa!
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spróbuj zamienić wtryskiwacze, ale to nie powinno mieć wpływu na ciężkie odpalanie. Wklej screena z inpy. Po skasowaniu adaptacji nadal ciężko pali?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Po skasowaniu adaptacji dalej ciężko pali, ale za to szybciej wkręca się na obroty, ogólnie zrobił się bardziej żwawy, no i raz zapłon wypada raz nie, nie ma reguły.
Opublikowano

podobno te ecu czasem sie psują , jak masz z kim podmienić to spróbuj


dolot jest ok ?


zobacz co inpa pokazuje w "rough" na całkiem zimnym i ciepłym silniku

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W rough na zimnym na wolnych obrotach jest ok, przy wysokich 3 cylinder wychodzi na maxa poza zakres.


Rozwiązałem problem z porannym odpalaniem. Nie wspomniałem wcześniej że mam instalacje LPG i to wina padniętego reduktora.


Pozostaje jednak problem z wypadającym zapłonem na 5000 obr. Sprawdziłem tez DISę - pożyczyłem sprawną. Też nie to.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym silniku, to akurat kasuje się adaptacje krótko i długoterminowe, nie ma osobnych adaptacji wtryskiwaczy.Jak już ktoś wyżej wspomniał, warto zamienić wtryskiwacze miejscami.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Zamienię jeszcze wtyskiwacze miejscami.

Mam nadzieję, że to to.

Może za tym jeszcze przemawiać to, że mam instalację LPG BRC z włączoną funkcją VSR w zakresie od 4800 obr w górę, a zapłon wylada przy ok. 5000.

Opublikowano
Moje m54b22 pracowało nierówno, jakby wypadał zapłon po wymianie odmy, zregenerowaniu Vanosa, wymiany świec, wyczyszczeniu wtryskiwaczy, przeczyszczeniu całego dolotu z kolektorem i wymieniu wszelkich uszczelek kolektora dolotowego razem z pokrywą zaworów. Dise sprawdziłem i była sprawna. Podejrzewałem, że bierze lewe powietrze po tych wszystkich operacjach. Na końcu okazało się że wystarczyło zmienić czujnik położenia wałka rozrządu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje m54b22 pracowało nierówno, jakby wypadał zapłon po wymianie odmy, zregenerowaniu Vanosa, wymiany świec, wyczyszczeniu wtryskiwaczy, przeczyszczeniu całego dolotu z kolektorem i wymieniu wszelkich uszczelek kolektora dolotowego razem z pokrywą zaworów. Dise sprawdziłem i była sprawna. Podejrzewałem, że bierze lewe powietrze po tych wszystkich operacjach. Na końcu okazało się że wystarczyło zmienić czujnik położenia wałka rozrządu.

Nie prościej było najpierw zrobić diagnostykę na komputerze?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Moje m54b22 pracowało nierówno, jakby wypadał zapłon po wymianie odmy, zregenerowaniu Vanosa, wymiany świec, wyczyszczeniu wtryskiwaczy, przeczyszczeniu całego dolotu z kolektorem i wymieniu wszelkich uszczelek kolektora dolotowego razem z pokrywą zaworów. Dise sprawdziłem i była sprawna. Podejrzewałem, że bierze lewe powietrze po tych wszystkich operacjach. Na końcu okazało się że wystarczyło zmienić czujnik położenia wałka rozrządu.

Nie prościej było najpierw zrobić diagnostykę na komputerze?

 

Nierówno zaczął pracować po tych wszystkich operacjach. Przed tymi wymianami silnik chodził prawidłowo, a jak się uszkodził czujnik wałka rozrządu to nie mam pojęcia.

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.