Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem jak w temacie. Akumulator był wymieniony w sierpniu, problem pojawił się ze dwa tygodnie temu, auto to anglik, kombi w automacie. Po podłączeniu pewnego urządzenia wyskakują kody błędów: S 0309 (no communication possible with: CBX-MEDIA), S 0386 (no communication possible with: Instrument panel), S 0273 (no communication possible with: Headunit), S 0275 (Media Oriented System Transport ring break.

Nie ufam tutaj żadnemu mechanikowi, samochód serwisuję co roku w Polsce u znajomego. Jak to najlepiej ugryźć? Czy mogę coś zrobić sam?


Dzięki

Seba

  • Moderatorzy
Opublikowano
Spróbuj odłączyć Combox i zapętlić światłowód.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Na wstępie, dziękuję @Kruku za okazaną pomoc.


Kupę czasu minęło, ale w końcu mogłem coś z tym zrobić.

Niestety nie wiem, co znaczy zapętlić światłowód. Pogrzebałem na zagranicznych forach, popytałem ludzi i zakupiłem używany Combox. Przyszedł, wymieniłem (ciężko się go wykręcało, ponieważ nie wiem, jak zdemontować lewy boczek w bagażniku, który przykrywa moduł), ale ISTA pokazuje brak komunikacji z modułem. Czy to oznacza, że muszę go zaprogramować? Błędy (3), które się wyświetlają, to:

1. B7F1B3 CBX-MEDIA: Control unit is not encoded for the vehicle

2. E114C8 No message (status, emergency call, 0x2C3), receiver KOMBI, transmitter CBX-ECALL

3. S 0394 No communication possible with: Telematics control unit

Objawy są podobne do tych z poprzednim modułem - po ok minucie ekran gaśnie, radio milknie, aczkolwiek, mogę za chwil parę włączyć wszystko ponownie. I tak w kółko.


Czy jest szansa, że sam to sobie naprawię mając instrukcję krok po kroku? Czy "nowy" moduł jest ok, czy raczej jeszcze nie wiadomo, bo jest z nim brak komunikacji?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapętlić światłowód to nic innego jak zamknąć jego obieg.

Z reguły robi się to w ten sposób, że wypina wtyczkę światłowodu i wpina się tzw pętlę, np. TAKĄ.

Wtedy odpięty moduł jest pomięty i wtedy, jeżeli to on jest winowajcą zamieszania, reszta powinna działać prawidłowo.

Wtyczkę należy dobrać do swojej instalacji - są męskie, żeńskie w zależności od modułu.

pzdr

yaz

Opublikowano

Dzieki @yaz


Podpiąłem stary z powrotem i kupę nowych będów komunikacyjnych mi sie wyświetliło.

Postanowiłem to tak zostawić i przespać się z tym. Oprócz tego wysłałem wiadomość do mechanika w Posce, który mi auto serwisuje - może coś mi zdalnie bedzie mógł pomóc. No i może tutaj coś znajdę :wink:

  • 1 rok później...
Opublikowano

Kolega przypomniał mi o poście.

Okazuje się, że head unit jest uszkodzony. Próbował mi fachowiec zaprogramować go na świeżo, ale się nie udało. Powiedział mi, że muszę kupić nowy unit, bo od tego roku nie można już programować używek do innych samochodów.

Oryginał z wymianą i programowaniem to ponad 2000 funtów. Jestem w kropce, bo jako że samochód nie spełnia londyńskich norm emisyjnych, muszę go sprzedać. Szlag by to trafił.

Ostania nadzieja jest w znajomym mechaniku w Polsce - jak nie on, to [BAD] blada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.