Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Mam problem z e60 535d mianowicie czasem niema ładowania.

Myślałem że może to być problem regulatora napiecia gdyż w opcjach ukrytych gdy patrzyłem na ładowanie skacze pomiędzy 14,7 a 15,1 , dlatego też wymienilem szczotki w regulatorze ale widze że napiecie ladowania nadal tak tańczy, jest to normalne??


A z tym ladowaniem jest tak ze czasem odpale samochud i niema ladowania, zgasze go zapale jeszcze raz i jest ladowanie.


Czy ktos tu z obecnych miał kiedykolwiek podobny problem??


Czy może to być wina artelnatora, czy raczej przewodu tak jak by czasem nie łaczył gdzieś??


Prosze o pomoc.


Pozdrawiam

Opublikowano
Spotkałem się z podobnym problem w 525d brata jakies 2/3 miesiące po wymianie regulatora napięcia, winowajcą okazały się pierścienie na komutatrorze w alternatorze, były poprostu już zużyte(wytarte)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koło pasowe sprawdź jeszcze. Pasek się ślizga to problem z ładowaniem i kierownica też ciężej zaczyna chodzić. Włącz na dokładkę klimę i pomachaj kierownica na postoju i obserwuj co się dzieje. Jak ok, to bierz się za alternator.
Opublikowano

: Braki ładowania e60 535d

Postprzez wojtek98i » 15 Gru 2020 11:42


Spotkałem się z podobnym problem w 525d brata jakies 2/3 miesiące po wymianie regulatora napięcia, winowajcą okazały się pierścienie na komutatrorze w alternatorze, były poprostu już zużyte(wytarte)


Ok, właśnie nie mialem alternatora na wierzchu przy przelutowaniu szczotek na regulatorze gdyż utknol miedzy blokiem a chlodnicą, nie umiałem go wyciagnac do wierzchu a nie chcialo mi sie sciagac chlodnicy wiec go nie sprawdzilem.


Ale dobry trop.

Jak nie dojde do ladu to sprobuje go jakos wydostać.


Dzieki za podpowiedz.

Pozdrawiam

Opublikowano

Re: Braki ładowania e60 535d

Postprzez madseason » 15 Gru 2020 14:05


Koło pasowe sprawdź jeszcze. Pasek się ślizga to problem z ładowaniem i kierownica też ciężej zaczyna chodzić. Włącz na dokładkę klimę i pomachaj kierownica na postoju i obserwuj co się dzieje. Jak ok, to bierz się za alternator.

Moje galerie:

nr4: 2006 e61 530xD AT // Ex nr3: 2003 e39 525iAT EE // EX nr2: 2002 e39 530iAT //M // EX nr1: 2000 e39 520i

Awatar użytkownika

madseason




Posty: 3555

Dołączenie: 06 Kwi 2011 15:46

Miejscowość: w Alpach

Moje BMW: 2006 530xD AT

Góra


Ok, dzieki za podpowiedz i coś mi sie wydaje że to moze byc to bo tak jak bym odczuwał wlasnie czasem ze kiera ciezej chodzi.


Jutro się temu przyjze.

A jezeli pasek slizga to co wymiana na nowy??

Czy pogrzebać coś przy napinaczu??

Opublikowano
Jak jest niskie napięcie na akumulatorze to kiera ciężko chodzi. Więc jak nie ma ładowania to tak może być i nie jest to wina paska. Na 99% będzie to właśnie alternator i jego wytarte pierścienie komutatora. Po zdjęciu regulatora napięcia zobaczysz ich stan bez odkręcania i zdejmowania alternatora.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak jest niskie napięcie na akumulatorze to kiera ciężko chodzi. Więc jak nie ma ładowania to tak może być i nie jest to wina paska. Na 99% będzie to właśnie alternator i jego wytarte pierścienie komutatora. Po zdjęciu regulatora napięcia zobaczysz ich stan bez odkręcania i zdejmowania alternatora.

I tu możesz się mylić. Bo alternator napędzany jest poprzez pasek który przechodzi przez koło pasowe . Na kole pasowym są dwie bieżnie jedna na pasek od klimy druga na alternator i cała reszta. Jeśli ta bieżnia się odwulkanizowala zerwała z koła pasowego mogą być właśnie takie objawy

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Oczywiście, że mogę się mylić.

Ale.. Jeśli by było tak jak piszesz to idąc tym tropem: samochód hałasuje i się przegrzewa, gdyż koło nie jest wtedy bezgłośne i nie działa pompa wody.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Re: Braki ładowania e60 535d

Post przez kepa416 » 18 Gru 2020 18:43


Brak ładowania czyli spada do 0 V napięcie? Czy spada do 12-13 V?



Nie, kilka razy sie zdażyło że nie było ladowania i auto padło.


Potem przed kazdym odpaleniem wchodziłem w menu serwisowe i na "9" patrzyłem na ładowanie.


Średnio po nocy przed zaplonem pokazuje 11,8 po odpaleniu auta pokazywało ladowanie ktore skakało pomiędzy 14,6 14,9 a czasem na chwilke 15,1 15,2.


Czasem po odpaleniu ale to naprawde żadko pokazywało 11,8 wiec zgasilem auto i zapalilem jeszcze raz i juz pokazywało powyzej 14 czyli ladowanie tak jakby zaskoczyło.


Lecz nie dawalo mi spokoju to tańczące ladowanie tak jak pisalem wyzej, wiec kupilem szczotki i przelutowałem.

Koszt 5 zł i 2 godziny roboty.


Lecz problem ze skaczacym ladowaniem i wpadajacym czasem powyzej 15 nadal był.


Wiec zasięgłem rady kilku " specjalistów" kazdy twierdzil ze to wina regulatora bo daje za wysoko i przeladowywuje.


Ok, nie znam sie tak akurat na tym więc kupilem nowy regulator z Valeo, dziś go zmieniłem i okazało się że jest podobnie.


Lecz ładowanie bardziej utrzymuje się pomiędzy 14,8 a 14,9 czasem gdzieś tam wskoczyło 15 obserwowalem to na przejechaniu 20 km. Ale raczej jest bardziej stabilne na 14,8 / 14,9.


I teraz pytanie, o co chodzi?


Komutator niema wyczuwalnych luzów. Wiec alternator raczej chyba jest ok, hmmm... ?


Jakie ładowanie powinno być w tym aucie i czy powinno ono skakać tak jak pisalem wyżej??


Kurcze musze coś z tym zrobić bo znudziło mnie za kazdym razem wprowadzanie kodu i wchodzenie w menu serwisowe aby sprawdzac czy jest ladowanie.


Pomużcie.

Opublikowano
W E60 do 15V jest ok. Szczególnie po odpaleniu auta jak aku słabe. Jak naładujesz aku do pełna powinno się ustabilizować w okolicy 14.7 -14.5 V. Możesz spróbować naładować aku i skasować adaptację aku. Pewnie parametry SOP SOH są niskie.
Opublikowano

Ok, czyli niemam sie co martwić wysokim napieciem i tymi skokami miedzy 14,8 a 15 ?


Czyli problemem moze byc sam aku? Myslisz ze jest do zmiany?? Byl zmieniany jakies poltoraroku temu.


A jak wykasować adaptacje??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.