Skocz do zawartości

[F11] 535d zapach spalin w kabinie


Alanek25

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam problem z zapachem spalin w kabinie, zaraz po uruchomieniu silnika, podczas jazdy nic nie czuć a po zatrzymaniu np. Na światłach po krótkiej chwili znów czuć. Do tej pory wymieniona została chłodniczka AGR, pokrywa zaworów, uszczelka wraz z obejmą między turbo i katalizatorem. Zrobiłem krótki film żeby pokazać gdzie pojawia się dym ( z tyłu za katalizatorem ) czytałem trochę po forum ale nie znalazłem nic o pękających kolektorach w efkach. Czy ktoś miał już podobna sytuację. Dodam że nie ma żadnych błędow.

Mało tam miejsca żeby coś zobaczyć ale może jakieś wasze typy skrócą poszukiwania awarii.



https://m.youtube.com/watch?v=vwvMiLK8FwQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszkam w Polsce a mój mechanik zawalony jest terminami do następnego roku. Chciałem oddać do innego ale jakoś brak mi zaufania ze względu na moje doświadczenia. Na niemieckim forum kilka osób pisało że to kolektor wydechowy, ale nie znalazłem nawet jednego przypadku żeby w F11 535d 313 KM był kolektor uszkodzony, łącznik elastyczny też dobrze wygląda, taki dym jak widać na filmie tylko podczas zimnego startu się wydobywa potem tylko go czuć. Miałem ostatnio problem z kolektorem dolotowym ale został wyczyszczony i auto odzyskało dużo mocy. Ogólnie zbiera się z każdego zakresu obrotów w tempie błyskawicznym, a z tego co czytałem na forum E60 to w przypadku pękniętego kolektora nie było np. dołu. Wracając do mechaników którzy są w okolicy to każdy najpierw zaczął by wszystko po kolei wymieniać aż znajdzie przyczynę a wiadomo że w głowie zapala się kontrolka portfela hehehe. Chciałbym dodać że podczas zakładania nowej obejmy i uszczelki między turbo i katalizatorem zginelo mocowanie katalizatora taka blaszka. Postanowiłem kupić nową w serwisie jednak dali mi według VIN nową która nie pasowała ze względu na budowę poprostu była inna nie wiedząc o tym wziąłem ją jak i nową uszczelkę wraz z obejmą. Mechanik odrazu poznał że tamta była inna a ta nie będzie pasować ponieważ jest inne mocowanie do katalizatora zmian była chyba od 08 2012. Teraz zastanawiam się czy może ta uszczelka też była pod ten inny katalizato i to ona jest winna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to na pewno zapach spalin nie spalonego oleju ?

Miałem kiedyś tak, że silnik mi się "pocił" i czasem delikatnie coś kapnęło na układ wylotowy (zaraz za silnikiem) i jak przypaliło olej to układ wentylacji/klimatyzacji te spalenizne zasysał do wnętrza auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno ponieważ, pierwsza myśl też była tak że to uszczelka pod deklem zaworów wiedz została wymieniona wraz z pokrywą. Po drugie jak widać na filmie dym wydostaje się odrazu, gdyby był to olej to najpierw musiał by IE wydech nagrzać no chyba że odrazu jest tak gorący że olej ulega natychmiastowemu spaleniu co jest niedorzeczne. Po trzecie mój węch jest raczej dobry i nie pomylił bym oleju ze spalinami hehehe to są spaliny na stówkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to słabo szukałeś. Jest sporo o kolektorze wydechowym w tym silniku. Kolektor się nie uszkadza tylko "wichruje" powierzchnia przylegająca do głowicy. Planowanie i wymiana uszczelki pomaga. Jak masz założone turbiny raczej okopcenia nie zobaczysz.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się uszczelka pod kolektorem wypaliła, jeśli na tych ostatnich cylindrach to może by to znalazł bez rozbierania, na przykład zimny silnik spryskać wodą z mydłem żeby banki leciały, oczywiście tylko kolektor na łączeniu z blokiem. Ewentualnie jakieś lusterko na patyku wkładać i oglądać. Jeśli na pierwszych cylindrach za turbinami to bez rozbierania może być ciężko znaleźć...

Ale to ewidentnie ciśnienie wypycha spaliny i to dość mocno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi jak wymieniali uszczelke pomeidzy DPFem a turbo to 3x to poprawiali bo ciągle spaliny było czuć mimo że wszystko było nowe oem... specjaliści...


dali Ci nową obejme ? bo ona też jest do wymiany. Zrób zdjęcie tej obejmy i zobacz czy nie widać tam sadzy nigdzie. U mnie na tych nacięciach tej obejmy widać było czarne smugi od sadzy.

Ewidentnie na filmiku widać że coś jest nieszczelne, w sumie tyle dobrze gorzej jakby było czuć a nic byś nie widział :)


A i pytanie, czy to wszystko wymieniałeś bo było czuć spaliny w kabinie czy robiłeś coś innego i teraz czuć po tych wymianach spaliny a wcześniej było ok ?

gm7CfMp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie, nic nie bylo robione tylko z powodu tego zapachu zostaly podjete te naprawy. Ciagle z nimi walcze juz rece opadaja, do tej pory zostalo zrobione:

pokrywa zaworow wraz z uszczelka

planowany kolektor wydechowy plus nowe uszczelki

flansza prz dpf spawana tig bo niby tam tez byla nieszczelnosc

uszczelki pod wtryskami plus waz powrotny paliwa z wryskow

chlodniczka EGR Akurat byla akcja serwisowa

obejma z uszczelka miedzy DPF a Turbo

I ciagle czuje spaliny na postoju. Mam mala nieszczelnosc na trzpieniu sterujacym turbiny ale jest tam doslownie 2mm kwadratowe okopcenia ktore juz tam jest od 3 lat i nie powiekrzylo sie wiec to napewno nie z to miejsce. otwierajac maske ewidentnie czuc spaliny. Niby wszystko szczelne ale smierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się w święta rozprawiłem z moim zapachem spalin. Było trochę wolnego to wziąłem auto na kanał pościągałem wszystkie pokrywy i szukałem, szukałem i znalazłem.

Z tyłu silnika jest coś przykręcone z czego wychodzi gumowa rurka i potem z powrotem do czegoś wchodzi (przepraszam za opis ale nie jestem mechanikiem). no i namierzyłem tam kropelkę oleju (chyba olej lub inny płyn ustrojowy), idealnie nad kolektorem wylotowym. Zatem tam czasem kapnęło spadło na rozgrzany kolektor (przypaliło) klima zasysała do kabiny. Poprzyglądałem się temu i z jednej strony był zacisk metalowy na tej rurce a z drugiej strony nie było ??? Rurka dość luźno wchodziła i wychodziła - czy był tam fabrycznie i spadł nie wiem, ale założyłem metalową obejmę skręcaną - skręciłem z wyczuciem i wreszcie nic nie kapie i nie śmierdzi.

Najlepsze jest to, że byłem z tym w ASO (przy okazji robienia zawieszenia) i powiedzieli, że gdzieś tam jest uszczelka do wymiany, ale żeby ja wymienić to trzeba silnik wyjąć bo nie ma dostępu ???!!!??? I tak to totalny amator bez wyjmowania silnika w święta naprawił auto... Ach te ASO... Ciekawe czy jak by sie wzieli za robotę to rzeczywiście wyjęli by silnik, wymienili uszczelkę a prawdziwego problemu nie znaleźli ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie Ze sobie poradziles ale u mnie to nie jest olej ani zaden inny plyn, z prostej przyczyny. Ja czuje spaliny odrazu po starcie a nie tylko jak sie auto nagrzeje. po uruchomieniu silnika juz tak nie bucha spalinami jak na filmie ale i tak je czuc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego , nagrany filmik z twojej perspektywy nie do końca obrazuje mi dokładnego miejsca w komorze silnika ?

Podejrzewam , że jest to obszar nad punktem awaryjnego rozruchu auta ???? ( Plusowana klema.....?? )


W czasie odpalania auta zwróciłem uwagę na górny lewy róg. Coś się przemieściło ? Nie wiem co to jest ale z tego miejsca ewidentnie wyleciało najwięcej spali.

Co to jest ???

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej spaliny wydostają się przez podkładkę pod wtryskiem.

Mozesz sprawdzić też chlodniczke EGR, a na końcu uszczelnienia kolektora wydechowego i turbo.

Ale wtedy też po ściągnięciu górnych plastików / osłon można to wizualnie namierzyć bo widać okopcenie przy wtrysku.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie była zmęczona/przedmuchana jedna z uszczelek pod kolektorem wydechowym. Objawy były identyczne. Przy porannym starcie intensywny smród przez chwilę, a potem przez cały czas niewielki (taki, że nie wszystkim przeszkadzał) i tylko na postoju.


Tyle, że ja mam N47



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam ponownie, jak na razie nic się nie zmieniło czuć te spaliny . Mechanik stwierdził że to wina trzpienia sterującego ale ja mam wątpliwości czy to na pewno to. Chyba poczekam do czasu aż przyjadę do Polski i wtedy zostawię auto u sprawdzonego mechanika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego , nagrany filmik z twojej perspektywy nie do końca obrazuje mi dokładnego miejsca w komorze silnika ?

Podejrzewam , że jest to obszar nad punktem awaryjnego rozruchu auta ???? ( Plusowana klema.....?? )


W czasie odpalania auta zwróciłem uwagę na górny lewy róg. Coś się przemieściło ? Nie wiem co to jest ale z tego miejsca ewidentnie wyleciało najwięcej spali.

Co to jest ???

 


Kolego , spojrzałeś jeszcze raz na swój film?

Napisałem ci wcześniej , że w górnym lewym rogu nagrania , zaraz po odpaleniu auta jakiś element przemieszcza się a zaraz po tym wylatuje duża ilość dymu . Nagranie nie obejmuje tego w całości. Może podejdź do auta i zrób to samo kierując telefon bardziej e lewą stronę,?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burza1234 tak oglądałem, tam jest mało miejsca i musiałem odchylić kilka kabli i to co widać na filmie w górnym lewym rogu to jeden z tych kabli, tuż przy grodzi, a dym wydostaje się gdzieś z okolic katalizatora. Najgorsze jest to że widać to tylko przy pierwszym uruchomieniu potem już nic nie widać tylko czuć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A element , który zaraz po odpaleniu przemieszcza się w lewą stronę...???

Co to...???? Odchylany w momencie odpalania auta przewód???



No to najszybciej czujniki na filtrze DPF albo plecionka zaraz na filtrem DPF????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wcześniej pisałem, u mnie też śmierdziało, serwis zasugerował to co Tobie, wymieniłem małą turbinę i żadnej zmiany nie było. Później w innym serwisie powiedziano mi, że okopcony trzpień sterowania turbiny zdarza się bardzo często i nie należy go łączyć ze smrodem spalin w środku, bo jest dużo aut, w których spalinami nie śmierdzi, a trzpień jest okopcony. W tym serwisie uszczelniono mi kolektor wydechowy i od tego czasu mam spokój w temacie. Nowe turbo też już jest delikatnie czarne przy trzpieniu sterowania...


Reasumując - wymieniłem niepotrzebnie turbinę przez pochopną diagnozę pierwszego serwisu.



Nie twierdzę, że u Ciebie to też kolektor, ale nie skupiaj się jedynie na turbinie.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.