Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Mam problem z e46 318Ci N42B20 z wypadaniem zapłonu na ciepłym silniku.

Silnik przeszedł generalny remont z wymiana słupka i głowicy, ponieważ na 3 cylindrze nie miał ciśnienia co potwierdziła próba paliwowa ( zalanie cylindra ropa i oczekiwanie na zejście poziomu ). Silnik został rozebrany na części pierwsze i złożony na nowych komponentach, wyczyszczony, uszczelniony i sprawdzony dymową metodą szczelności, wymieniony przepływomierz, świece, cewki, czujniki ciśnienia wyczyszczone. Po złożeniu i odpaleniu na zimno chodzi idealnie dopóki nie złapie temperatury wtedy to zaczyna się trzepanie silnikiem i wypadanie zapłonu na cyl. 3 i tak za każdym razem. Ciśnienie na cyl. ma po 15 barów a specjalistyczny serwisowy komputer BMW z serwisu pokazuje normalne parametry życiowe silnika bez żadnych anomalii. Silniczek Valvetronika chodzi lekko bez oporów, sprężynki na miejscu... Proszę o pomoc bo mechanik pomału zaczyna rozkładać ręce...

Opublikowano
Jak odłączysz wtyczkę okrągła znajdują się przy wlewie oleju to przestaje wypadać zapłon? Jak tak to winny valvetronic. Jak praca się nie zmieni to winny przepływomierz. Złóż używany sprawny oryginalny na próbę i powinno się wyjaśnić. Najlepiej to podjechać do mechanika który zna silniki bmw. Twój spec zmienił przynajmniej uszczelniacze zaworowe? Pozdrawiam
Opublikowano

Tak, uszczelniacze zostały wymienione.

Po odłączeniu wtyczki koło korka oleju jest bez zmian...

Przepływomierz był podmieniany na inny używany, lecz sprawdzimy jeszcze jeden

Opublikowano

Przepływomierz musi trochę mieszać, że jeszcze nie pokazuje błędów a już niedomaga. Ja tak miałem u siebie. Zalałem zbiornik benzyną 98(paliwo zalecane, niby też ma wpływ na pracę silnika akurat w N42), nowe cewki, świece. Trafiłem sprawna używkę przepływomierza i w końcu problem ustał. Wiem, że jak kiedyś problem powróci to trzeba zakupić nowy za 450zł:/


pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

A wiec tak przyczyna tego śmiesznego wypadania zapłonu to:

- popychacz zaworu się zapiekł

- czujnik od valvetronika na 3 wałku miał uszkodzony magnes a dokładnie pękł i spowodował uszkodzenie czujnika


Co do ceny naprawy jeszcze nie wiem samochód odbiorę po nowym roku więc koszta przedstawię po odbiorze.

Opublikowano

Po usunięciu tych problemów chwile chodziło dobrze i dalej trzepie silnikiem co jakiś czas :mad2: szukamy dalej choć poziom irytacji jest na poziomie bańki benzyny i zapałek... :x :duh: :mad2:


Obecny stan na dzisiaj wygląda tak:

Zlokalizowano przekaznik valvetronika, otworzono i okazalo sie ze w srodku jest mokry a wiec wymiana na drugi. Po wymianie brak wypadania zaplonu na luzie jest ok lecz podczas jazdy ma problemy przy przyspieszaniu, zostala adaptacja silnika valvetronika i zobaczymy co dalej...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie jest pełne ustawienie, robi się to jak należy przy użyciu programu diagnostycznego, co najlepsze nie zawsze za pierwszym razem ustawi się prawidłowo i należy to powtórzyć. Remont n42 w takiej sytuacji to niekończąca się opowieść, to był zły wybór.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.