Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hm jest to jakieś wytłumaczenie. Co w takim razie jest zdolne do odczytu tego?
  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A po co to odczytywać jak tam się nic nie zmienia?
Opublikowano

No właśnie też mnie to zastanawia bo nie odczytując tej drugiej pamięci i tak udało mi się wszystko ogarnąć. Jako że jestem trochę jeszcze zielony w tym temacie to próbuje znaleźć jakieś sensowne wytłumaczenie.


A teraz może inne pytanie.


Mam dwa kpl. Zegarów z F10 polift czyli nie trzeba ich rozkładać do zerowania ale w jednym nie działa jedna wskazówka. Czy jeśli zamienię miejscami te płytki duże co są na bolcach to czy bez kodowania to ruszy? W końcu pamięć procesor itd będą takie same. Na tej dużej płytce w sumie nic jakiegoś ważnego nie ma chyba.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie też mnie to zastanawia bo nie odczytując tej drugiej pamięci i tak udało mi się wszystko ogarnąć. Jako że jestem trochę jeszcze zielony w tym temacie to próbuje znaleźć jakieś sensowne wytłumaczenie.


A teraz może inne pytanie.


Mam dwa kpl. Zegarów z F10 polift czyli nie trzeba ich rozkładać do zerowania ale w jednym nie działa jedna wskazówka. Czy jeśli zamienię miejscami te płytki duże co są na bolcach to czy bez kodowania to ruszy? W końcu pamięć procesor itd będą takie same. Na tej dużej płytce w sumie nic jakiegoś ważnego nie ma chyba.

To nie są jedyne dwie pamięci w liczniku. Jest jeszcze w procku itp.

Nie trzeba to się nie rusza, ale są inne programatory np. carprog itp

Opublikowano
A czy jest jakaś możliwość aby zmienić wskazanie tempomatu oraz limitera z mph na km/h? Zmiana w iDrive nic nie daje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy jest jakaś możliwość aby zmienić wskazanie tempomatu oraz limitera z mph na km/h? Zmiana w iDrive nic nie daje.

Może flash, ale nie wiem.

Choć wydaje mi się że jakimś bardziej dogłębnym kodowaniem by się udało...

Opublikowano

Poczytałem i wiele osób ma ten problem. Spróbuje flashem i ewentualnie dorzucić $548 aczkolwiek moje GT i tak już jest ECE wiec zapewne wpis już jest. Będę musiał próbować.


Co tez doczytałem to to, że zmiana samej małej płyty nie daje żadnego efektu (tej gdzie jest procesor eeprom) wiec musi to siedzieć w tej dużej płytce

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy jest jakaś możliwość aby zmienić wskazanie tempomatu oraz limitera z mph na km/h? Zmiana w iDrive nic nie daje.

Nie ma opcji,tylko wymiana licznika na ece.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy jest jakaś możliwość aby zmienić wskazanie tempomatu oraz limitera z mph na km/h? Zmiana w iDrive nic nie daje.

Nie ma opcji,tylko wymiana licznika na ece.

Opcja jest, ale kupno programatora najczęściej średnio rentowne

Opublikowano

Kupiłem sobie właśnie nowy który ogarnia tez 95320 tylko i wyłącznie dla własnej ciekawości i sprawdzenia co tam jest w drugiej pamięci.


Chyba, że mówisz o jeszcze innym programatorze i o tym że to w jeszcze innym układzie siedzi?


Grzebiąc po zagranicznych forach natknąłem się na tylko dwa wpisy mówiące o tym, że się da ale żadnych konkretów

Opublikowano
odczytałem te drugą pamieć i faktycznei jest tam VIN w trzech miejscach z czego w dwóch był już mój z GT a w jednym stary vin co chyba jakoś mocno mu nie kolidowało. Jakoś też nic mi się nie rzuca na oczy ewentualnie gdzie mogą znajdowaćsię wpisy co do ECE a US
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
odczytałem te drugą pamieć i faktycznei jest tam VIN w trzech miejscach z czego w dwóch był już mój z GT a w jednym stary vin co chyba jakoś mocno mu nie kolidowało. Jakoś też nic mi się nie rzuca na oczy ewentualnie gdzie mogą znajdowaćsię wpisy co do ECE a US

Program dla ECE i US jest zapisany w mikrokontrolerze, a nie w eepromach.

Opublikowano
no to teraz musze tylko znaleźć i odczytać co to za mikrokontroler i gitara :D całe szczęście mam zegary ECE więc będę po kolei zaczytywał i wgrywał i zobaczymy co się stanie
Opublikowano

Sprawdziłem obie płytki. W zegarach nowszych cała druga cześć płytki ta większa to typowo sekcje zasilania gdzie nic ciekawego nie ma. W drugiej płytce tej mniejszej trochę się już dzieje. Kołkiem zaznaczyłem ewentualne możliwości gdzie to może siedzieć.


Sam obstawiam mikrokontroler MB914F467DB

Ale tez się zastanawiam czy w tej Toshibie tez może to siedzieć bo jest to procesor graficzny...


Programator galep5 + podstawka 208qfp na dip to jakieś 4-5tys zł :D


5-C784206-3332-4-D59-99-F2-DE12-AB094-C99.jpg

8189930-A-A875-4625-BF30-40-EA6-A5189-EA.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Udało mi się ogarnąć kable i podłączenie na stole KOMBI + CHAMP2 + ZGW.


Po włączeniu zasilacza wszystko ożyło. Zegary się zaświeciły, podświetlenie także. Łącząc się przez ESYS, znajduje zgw natomiast nic oprócz tego. nr VIN widzi z zgw.


Czy zgw jest konieczne tutaj do kodowania na stole? Jeśli będę robił flash to zaciągnie mi VIN z zgw...


Sygnału w-up nie podłączałem bo idzie z CAS którego nie mam ale w wiązce jest emulator cas wpięty

Opublikowano
Udało mi się ogarnąć kable i podłączenie na stole KOMBI + CHAMP2 + ZGW.


Po włączeniu zasilacza wszystko ożyło. Zegary się zaświeciły, podświetlenie także. Łącząc się przez ESYS, znajduje zgw natomiast nic oprócz tego. nr VIN widzi z zgw.


Czy zgw jest konieczne tutaj do kodowania na stole? Jeśli będę robił flash to zaciągnie mi VIN z zgw...


Sygnału w-up nie podłączałem bo idzie z CAS którego nie mam ale w wiązce jest emulator cas wpięty

Próbowałem ostatnio podpiąć na stole ZGW+jeden moduł, ale nic poza ZGW nie było widać... ani w esys ani ISTA.

U siebie podłączałem w-up pod +12V, ale bez zmian. Próbowałem nawet dawać na PT-CAN (na pozostałe CANy nie) zgraną transmisję z auta, ale nic nie pomogło.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Licznik z nawi połączony światłowodem?
Opublikowano

Hmm, w sumie to nie. Zapomniałem o światłowodzie.


Połączone są tylko ZGW i HU światłowodem. To wy tłumaczyło czemu nie widać nic.


Jak już podłączę światłowód to jak się uporać z numerem VIN w zgw, jest z F01 50i i cały czas jest widoczny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm, w sumie to nie. Zapomniałem o światłowodzie.


Połączone są tylko ZGW i HU światłowodem. To wy tłumaczyło czemu nie widać nic.


Jak już podłączę światłowód to jak się uporać z numerem VIN w zgw, jest z F01 50i i cały czas jest widoczny.

Zaktualizuj ZGW, podając mu inny numer VIN. W Esys w zakładce Tal processing program wymaga nr VIN do programowania. Domyślnie bierze go z odczytanego FA

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Vin w zgw jest nie istotny nigdzie ci go nie przypisze.Najważniejszy jest vin w fa na którym operujesz(kodowanie lub flash)

Możesz vin w zgw sobie dowolnie zmienić tool32 jak się bedziesz lepiej z tym czuł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Udało mi się ogarnąć kable i podłączenie na stole KOMBI + CHAMP2 + ZGW.


Po włączeniu zasilacza wszystko ożyło. Zegary się zaświeciły, podświetlenie także. Łącząc się przez ESYS, znajduje zgw natomiast nic oprócz tego. nr VIN widzi z zgw.


Czy zgw jest konieczne tutaj do kodowania na stole? Jeśli będę robił flash to zaciągnie mi VIN z zgw...


Sygnału w-up nie podłączałem bo idzie z CAS którego nie mam ale w wiązce jest emulator cas wpięty

Jakie masz zgw dokladnie,bo do champ2 powinno byc zgw2 i może dlatego nic nie widzisz w esys.Zgw2 nie używa światłowodu podłaczasz go tylko miedzy hu i kombi

Opublikowano

na naklejce jest ZGW-01 HIGH dokładnie to z tej aukcji kupiłem: https://allegro.pl/oferta/bmw-f10-f11-modul-sterownik-zgw-9236462-10170731605?snapshot=MjAyMS0wMi0wN1QyMDozMzoxNy4yMjhaO2J1eWVyOzlkZWE5YzA3NWYyZDZmZTQ0Nzc1YjBmOWNlYWY0YWQ4OGRlYjM1MmM4MGIyYjY0NWM4NmM4ZmE2NzJkMjBkOWI%3D


Champ2 kupiłem dokładnie to: https://allegro.pl/oferta/bmw-f10-radio-nawigacja-9257484-alpine-9056316409?snapshot=MjAyMS0wMi0wN1QyMDozMzoxNy4yMjhaO2J1eWVyO2Y0Njk5NTFhMjA1M2FlOTljYWQ2YWRlNGY0NGM3YmY4OWZhOWQ3ZGI0MmZjYmNmMGZjZWMxMDBmNTJhZGQyOWM%3D


swiatłowód jest pomiędzy ZGW a Champ, jeszcze mi nie doszłą jedna pętla aby połączyć wszystko szeregowo. Ogólnie połączenie z ZGW jest ale właśnie HU oraz Kombi nie widzi ani Esys ani IstaD.



PT Can podpięty bezpośrednio pod ZGW.


Cursor: Czyli tworząc sobie amemu w notatniku nowy plik z FA i tam wzucając VIN mojego auta po prostu ładuje VO z mojego utworzonego pliku i na tej podstawie robie kalkulacje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgw i champ2 jest ok.Podłącz can L i can H z zgw do champ i od razu powinieneś go widzieć w esys.Nie PT can on jest tylko do kombi.
Opublikowano

Can rzeczywiście nie był podpięty. Podpiąłem Pin 9-11 z HU do ZGW pin 7-8 a51*3B ponieważ w *1B miałem zajęty już przez emulator.


Niestety Esys widzi tylko zgw tak samo ISTA nie widzi nic oprócz zgw...

Może ten emulator cas coś nie ogarnia chociaż zegary mi się podświetlają


Stawiam na zgw albo emulator. Kable sprawdzone kilkukrotnie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.