Skocz do zawartości

E60 dodatkowe gniazdo zasilania 12v


plwaw

Rekomendowane odpowiedzi

Kupilem nowa oslone deski nad nogami pasazera z dodatkowym gniazdem zasilania zapalniczki 12v i chce to wejscie wykorzystac.


Czy ktos sie orientuje jak pociagnac wiazke pod to gniazdo ?


Seryjnie moja e60 ma gniazdo w bagazniku I w tunelu przy lewarku plus dolozylem dwa gniazda z tylu tunelu, ktore sa wpiete w zasilanie juz jednego seryjnego gniazda przy lewarku, no I teraz nie wiem czy 4 gniazda z jednej wiazki to nie za duzo.. dlatego chcialbym to zrobic jak fabryka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Napiszę ci jak to wygląda u ciebie jeśli chodzi o schemat elektryczny...


Bezpiecznik F61........20A zabezpiecza zapalniczkę z tunelu środkowym - przód oraz dla wersji USA dla twojego nowego miejsca czyli pod schowkiem dla pasażera. Przekrój przewodu to 2,5mm2.


Bezpiecznik F82..........20A zabezpiecza gniazda w tunelu środkowym - tył oraz bagażnik. Przekrój przewodu to 2,5mm2.



Pytasz czy możesz to podłączyć do zapalniczki - przód.... Możesz ale musisz mieć na uwadze aby przewód miał przekrój minimum 2,5mm2 oraz musisz pamiętać aby suma podłączonych odbiorników do zapalniczek ....... przód konsola, tył konsola i pasażer przód ( twój nowy punkt ) nie przekraczał 20A.


Powyżej masz rozpisane jak to wygląda w oryginale. Jak ty to zrobisz to już twoja decyzja. Jeśli będziesz chciał to zrobić tak jak jest to w schemacie elektrycznym to daj znać to powiem ci gdzie masz się wpiąć w skrzynce bezpieczników jeśli chodzi o kości ....


Powodzenia.... :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dzięki, o to mi chodziło tak więc chcę podłączyć się pod bezpiecznik F61, masz jakieś wskazówki skąd pobrać masę ? (może jakiś punkt zbiorczy) oraz jak wpiąć się pod bezpiecznik w bagażniku ?

 


Nie do końca rozumiem o co ci chodzi z bagażnikiem....???

Nie masz gniazda w bagażniku.....????


Jeśli chodzi o masę.....

Punkt zbiorczy X13782 masz z prawej strony na słupku A , po stronie pasażera - przód. Przekrój przewodu również 2,5mm2.


Jeśli chcesz poglądowe zdjęcia to na PW podaj adres email.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gniazdo w bagażniku mam i tego nie ruszam


Miałem na myśli podłączenie zasilania pod nowe gniazdo które znajdować się będzie nad nogami pasażera a skoro odpowiada za to bezpiecznik F61 to ten bezpiecznik jest z tyłu w bagażniku i tam muszę podciągnąć zasilanie pod nowy wytyk ?

A masę z punktu zbiorczego słupek A ? Dobrze rozumiem ? więc dopytuje się, jak wpiąć się pod ten bezpiecznik F61 w bagażniku pod nowe zasilanie ? jakiś łopatologiczne zdjęcie wszystko by mi wyjaśniło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
gniazdo w bagażniku mam i tego nie ruszam


Miałem na myśli podłączenie zasilania pod nowe gniazdo które znajdować się będzie nad nogami pasażera a skoro odpowiada za to bezpiecznik F61 to ten bezpiecznik jest z tyłu w bagażniku i tam muszę podciągnąć zasilanie pod nowy wytyk ?

A masę z punktu zbiorczego słupek A ? Dobrze rozumiem ? więc dopytuje się, jak wpiąć się pod ten bezpiecznik F61 w bagażniku pod nowe zasilanie ? jakiś łopatologiczne zdjęcie wszystko by mi wyjaśniło

 

Masa.....tak słupek A po stronie pasażera , na samym dole.


Zdjęcia , miałeś podać na PW adres e-mail....


Opiszę ci to troszkę...

Przewód plusowy od zapalniczki konsola środkowa - przód wraca , tak jak pisałeś do bagażnika, do skrzynki bezpieczników..

Wchodzi on w kość o numerze X11010.

W tej kości jest 10 miejsc na konektory/piny.

Wyżej opisany przewód , od zapalniczki z konsoli środkowej - przód , wpada do kości X11010 , do pinu nr 3. Kolor przewodu zielono - biały.


Jeśli chodzi o dodatkowe gniazdo zapalniczki/ładowarki to przewód plusowy również wpada do kości X11010, do pinu nr. 9. Kolor przewodu zielono - czarny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zasilanie gotowe, niestety nie udało mi się zrobić to na pełnych kablach od pinu do pinu tylko musiałem łączyć wykorzystując gotowe odcinki z ori pinami ( niestety uniwersalne piny do masy i do v12 w ten splot i kostke nie pasują i musiałem używać ori.. tzn wchodzą ale nie mają wypustki na grzbiecie i nie blokują się i wypadają..)

Kostka od 12v podłączona do wiązki

4fdd8c464052a.jpg

podłączanie masy

3ac8de09267f5.jpg

f0e5169834754.jpg

ca15863d6e403.jpg

29c61e2c1dbfe.jpg


Nie dało rady niestety zlutować tag grubych przewodów (nie wiem dlaczego, po prostu przewody się grzały a cyna nic... więc robiłem splot taki jaki udało się i używałem dwóch koszulek termo z klejem, jedna mniejsza i druga dłuższa

73f272c97adf8.jpg


I zasilanie bezpośrednio pod kość X11010 i pin 9

76dc3b0bb2220.jpg


I na koniec po zamontowaniu osłony wszystko działa

0824b8e47ee90.jpg

380e45d866881.jpg


Zdjęcia kiepskie bo robione na szybko.

W głowie to było 20 minut pracy ale fizycznie od A do Z wyszło z 3h (gdybym miał gotowe wiązki na odpowiednią długość to robota zajęłaby max 30 minut)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.