Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Moze sie juz ktos spotkal z podobnym problemem. Dzisiaj wyskoczyl mi blad od wspomagania, zaraz po uruchomieniu silnika. Kasowanie bledow nic nie daje, w ICM zostaje blad D01602.

Sprawdzalem bezpiecznikk, ktore opisane sa w instrukcji jako przypisane do ikoby bledu (wygladaly na dobre).


Moze ma ktos jakies sugestie lub doswiadczenia z podobnym przypadkiem?


Auto bez elektrycznego wspomagania, do tej pory wszystko chodzilo bez zarzutu i oporow.


P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Jednostka sterująca odbierająca rejestruje błąd, gdy oczekiwany komunikat z jednostki sterującej nadawczej nie jest odbierany.

Tego typu usterki są zwykle powodowane przez zakłócenia na połączeniu magistrali między odnośnymi jednostkami sterującymi (łącze fizyczne).

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Napięcie zasilania od 9 do 16 V.

Stan terminala Terminal 15

włączony

Stan terminala Status PWF: jazda


Stan terminala Status PWF: Zamieszkały


Warunki jazdy Uwaga: Oznaczenia statusu terminala lub statusu PWF mają zastosowanie w zależności od instalacji elektrycznej pojazdu.


Stan czasu uszkodzenia

Kod błędu jest wprowadzany po uruchomieniu centrali po maksymalnie 10 sekundach.

Plan serwisowy

Uruchom moduł testowy „Brak komunikatu analizy systemu”. W tym module testowym analizowane są wszystkie wpisy kodów błędów „Brak komunikatu” ze wszystkich jednostek sterujących. Pozwala to zlokalizować usterkę w określonym obszarze (najprawdopodobniej przyczyna usterki) W wielu przypadkach usterki występują sporadycznie. Aby precyzyjnie określić przyczynę uszkodzenia, należy przeprowadzić dodatkowe pomiary na podstawie wyników analizy (napięcie zasilania, zwarcie, problemy ze stykami).

Jeśli nie można zidentyfikować wyraźnej i jednoznacznej przyczyny usterki, a schemat usterki nadal się powtarza (powtórzenie naprawy), może być konieczna wymiana odpowiedniego okablowania, połączeń wtykowych lub jednostki sterującej.

Uwaga:

Jeśli usterka pojawia się sporadycznie (brak ponownej naprawy) i nie otrzymano żadnych reklamacji klientów dotyczących problemu, wówczas wymiana powiązanej jednostki sterującej nie jest ani zatwierdzona, ani logiczna.

Uwaga:

te usterki pojawiają się zwykle w dużych ilościach. Jeżeli wprowadzono tylko jedną usterkę związaną z brakującym komunikatem i nie występują żadne problemy związane z działaniem jednostki sterującej, to usterkę można zignorować.

Wpływ na błąd



Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe


© 2020 - BMWFaultCodes

Opublikowano

Cześć,


Dzięki za odpowiedź.


Znalazłem ten sam opis na https://bmwfault.codes/


Tak czy inaczej będzie trzeba zajrzeć w instalacje.


Mam za to pytanie pomocnicze, bo w tym akurat jeszcze jestem słaby. Rozumiem, że servotronic mam bez wzgledu na to czy jest active steering w aucie czy nie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Servotronic


Zarówno podstawowy układ kierowniczy, jak i zintegrowany aktywny układ kierowniczy mają Servotronic. Wspomaganie kierownicy zależne od prędkości jest realizowane przez zawór Servotronic na skrzyni kierownicy. Zawór Servotronic jest zawsze sterowany przez jednostkę sterującą ICM. Oznacza to, że jednostka sterująca ICM zawiera również logikę funkcji Servotronic.


Jednostka sterująca ICM aktywuje również zawór ECO. Zawór ten umożliwia elektroniczną regulację przepływu objętościowego pompy wspomagania kierownicy.



Zawór Servotronic jest aktywowany tylko wtedy, gdy zacisk 15 jest WŁĄCZONY, a silnik pracuje. Gdy obecny jest sygnał prędkości jazdy, specyfikacja prądu znamionowego jest wyprowadzana z krzywej charakterystycznej.


Zawór Servotronic przestaje być zasilany z powodu następujących błędów: Wspomaganie kierownicy zostanie ograniczone do minimum:


- Wadliwy lub brak sygnału prędkości z jednostki sterującej DSC

- Wadliwy lub brak statusu terminala z jednostki sterującej CAS przez K-CAN

- Błąd linii do zaworu Servotronic (z wyjątkiem zwarcia do B +)


W przypadku zwarcia do B + całe napięcie pojazdu jest doprowadzane do zaworu Servotronic. Oznacza to, że zawór Servotronic jest w pełni uruchomiony. Wspomaganie kierownicy jest na maksimum.



Bezpieczniki , które odpowiadają za zabezpieczenie jednostki sterującej aktywnego układu kierowniczego.....

F39...........40A

F45...........5A

Czy sprawdzałeś właśnie te bezpieczniki?


Jeśli będziesz sprawdzał przewody czy kości to zwróć może uwagę na stan kości przy samym układzie kierowniczym oraz kość , która występuje za przednim kołem od strony kierowcy.....

Opublikowano

Wow


Szczeka mi opadla. Dzieki za tak obszerna odpowiedz i jasne ukierunkowanie na to co nalzey sprawdzic.


Sprawdzalem bezpieczniki wg rozpiski ze skrzynki w bagarzniku, napewno byle te, o ktorych wspominales. Jutro sprobuje zajrzec w kabelki i kostki.


Rozumiem, ze jesli nic sensownego nie uda sie znaleźć to prawdopodobnie sam zawor servotronic bedzie do wymiany? To czesta przypadlosc w tych ukladach sterowania?


Jeszcze raz wielkie dzieki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Fachowcem w tym to ja nie jestem.

Opieram się na informacjach z internetu.

Często zawodzą same łączenia w kościach ( korozja konektorów i pinów - czasem samo rozłączenie i ponowne złączenie kości pomaga - są one w miejscach narażonych na dużą i częstą wilgoć jak i uszkodzenia mechaniczne ).


Czasami przetrze się / ułamie przewód ( wynika to z wieku/przebiegu auta , bądź było coś robione przy aucie i w czasie składania ktoś nieodpowiednio ułożył przewody co doprowadziło do awarii ).


Zdarza się również , że na pierwszy rzut oka jest wszystko ok. A okazuje się , że konektory są już dosyć mocno rozgięte i nie mają dobrego styku z pinami . Bądź przewody posiadają tak dużą korozję ,że nie są w stanie przenieść odpowiednią wartość prądu.....


Tak naprawdę , jeśli chodzi o elektrykę w aucie to może być wszystko. Znaleźć powód awarii jest czasami naprawdę bardzo trudne.

Tak więc życzę ci powodzenia i daj znać co tam udało ci się ustalić..... :cool2:


Jeśli nie będziesz wiedział o jakich kościach pisze to na PW wyślij adres e-mail to wyślę ci poglądowe zdjęcia.

Dobrze by było abyś podawał miesiąc i rok produkcji auta oraz pochodzenie USA , UE czy Japonia..... lub podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin. To ułatwi poszukiwania jeśli chodzi o schematy elektryczne.


Napisz jeszcze jakie były/są objawy tego błędu. Coś zauważyłeś jeśli chodzi o wspomaganie kierownicy ?

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Cześć.

Dzisiaj rano o dziwo bledu juz nie bylo i wspomaganie dziala prawidlowo.

Co tylko moze potwierdzac Towje sugestie co do przewodow lub konektorow.

Bede robil oleje to poprosze od razu o sprawdzenie. Wielkie dzieki tak czy inaczej.

Po ilosci postow w tym dziale raczej nie spodziewalem sie rychlej odpowiedzi, chyba wiekszosc przerzucila sie na facebooka.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
witajcie, podepnę się pod temat, jeśli można. posiadam e60 550i z active steering, miałem zregenerowana maglownice bo luz byl niesamowity. problem teraz polega na tym, że po odpaleniu auta wspomaganie działa super, kręcę jednym palcem, w miarę nabierania prędkości usztywnia się ale tylko do ok 110km/h, jak już jadę 120 i więcej to kierownica znowu chodzi lekko, przez co auto nie jest stabilne. czuję na kierownicy jakby ktoś ją delikatnie ruszał. błędów brak. nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na mój problem. pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.