Skocz do zawartości

320i [m54b22] problem z termostatem ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Mam mały problem z temperatura silnika (termostatem??)- kilka podobnych postów już przeczytałem w temacie, ale chcę się upewnić że dobrze rozumiem problem.

Mianowicie, dość regularnie zapala mi się na desce kontrolka płynu chłodniczego - sprawdziłem i stanu jest prawie pod maksimum. Kontrolka zapala się i gaśnie, w różnych odstępach czasu, nie ma reguły kiedy się swieci a kiedy nie. Dodatkowo na inpie wywala błąd nr 123 - thermostatheizung ( znalazłem w dekoderze błędów tłumaczenie - „chłodzenie, mapa sterowania termostatem”. Kolejną rzeczą którą zaobserwowałem jest dosyć długie osiąganie optymalnej temperatury pracy silnika - przy temperaturach zewnętrznych około 0 stopni C, zajmuje to przejechanie około 5/6 km w trybie głównie miejskim. Wyglada to tak jakby termostat cały czas otwierał. Pytania znajdują się poniżej:

1) czy to na pewno termostat koledzy ? Jest jeszcze coś co można sprawdzić aby to potwierdzić ?

2) jeśli to faktycznie termostat to co myślicie o firmie BEHR ? Mogę mieć taki termostat (nowy) za pół darmo...


Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten błąd to standard, uszkodzona grzałka termostatu ale raczej nie zapala on kontrolki, prawdopodobnie nie łączy ci wtyczka na czujniku poziomu płynu chłodniczego (po odpięciu wtyczki pojawi się komunikat niskiego stanu płynu)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Ta wtyczka to rozumiem przy samym termostacie ? Jeśli tak to jutro wypnę i spróbuje przeczyścić styki, sprawdzę napięcie.

A co do samego termostatu to jest jakaś metoda jego sprawdzenia oprócz testu z gorąca woda ? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma innego sposobu, ta wtyczka jest pod zbiornikiem wyrównawczym, tam gdzie wlewasz płyn to centralnie od dołu jest czujnik. Wtyczka na termostacie jest od grzałki którą masz pewnie przepaloną.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
sam w sobie termostat moze dzialac, ale przy uszkodzonej grzalce nie dziala tak jak powinien, takze jesli nie wyeliminujesz bledu czyszczeniem to wymien termostat
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sam w sobie termostat moze dzialac, ale przy uszkodzonej grzalce nie dziala tak jak powinien, takze jesli nie wyeliminujesz bledu czyszczeniem to wymien termostat

Po części kolega ma rację. Termostat powinien normalnie utrzymać temperaturę silnika, podczas normalnej jazdy grzałka jest wyłączona, ale gdy wciskasz gaz go końca i silnik dostaje w palnik wtedy załącza się grzałka, i przyspiesza tym samym otwarcie termostatu, zapobiegając przegrzaniu głowicy i uszkodzeniu uszczelki.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1) czy to na pewno termostat koledzy ? Jest jeszcze coś co można sprawdzić aby to potwierdzić ?

Tak, termostat do wymiany ze względu na uszkodzoną grzałkę.

2) jeśli to faktycznie termostat to co myślicie o firmie BEHR ? Mogę mieć taki termostat (nowy) za pół darmo...

Jak dostaniesz made in germany to tak, włoszczyzny nie ma sensu zakładać a 99% jest właśnie od makaronów.

A co do samego termostatu to jest jakaś metoda jego sprawdzenia oprócz testu z gorąca woda ? :)

Oczywiście, że jest. Uruchamiasz test 7.0 w ukrytym menu i sprawdzasz kiedy przewód za termostatem robi się gorący. Powinno to nastąpić przy 96/97 stopniach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zamówiłem termostat firmy Wahler bo niestety tak jak Maniek wyżej pisał wszystko było „made in Italy”. Jutro powinien już być to wymienię i poobserwuje przez najbliższe dni
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie polecam, szybko pada grzałka w nich z reguły.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej,

Wreszcie udało mi się wymienić termostat... układ odpowietrzyłem jednak kontrolka płynu chłodniczego dalej pojawia się i znika, nie ma reguły. Dodam tylko że płynu jest odpowiednia ilość. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdziłeś wtyczkę o której pisałem?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Nie, jeszcze nie sprawdzałem. Jutro będę miał dostępny kanał wiec podejrze i sprawdzę.

Co ciekawe, od dwóch dni po wymianie termostatu nie dogrzewa się silnik. Przy jeździe miejskiej, wskazówka osiąga prawie pion, natomiast na trasie wychyla się delikatnie poza niebieski obszar. Nowy termostat walnięty już na starcie ? Czy może coś innego ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 lata temu założyłem wahlera i do tej pory wskazówka w pionie, więc prawdopodobnie dostałeś jakiś feler lub źle odpowietrzony.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Okej, układ odpowietrzony ponownie. Tym razem mam już pewność że zrobione wszystko jak należy.

Ogólnie odpaliłem też test 7 żeby sprawdzić temp silnika i wyglada na to że na postoju maks temperatura to 83/84 stopnie C (termostat widocznie otwiera przy tej). Jak tylko ruszę autkiem to z automatu temperatura spada... czyli chyba felerny termostat...

Wtyczka sprawdzona i jest oki :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to termostat o kant d.... O której wtyczce mówisz? Pod zbiornikiem wyrównawczym? Styki poczyściłeś? Konektorki podoginałeś?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Tej pod zbiorniczkiem. Styki przeczyszczone, nie było konieczności podginania.

Z ciekawości spróbuje założyć stary termostat żeby zobaczyć czy sytuacja pozostanie

Opublikowano
Dla pewności zamontowałem stary termostat (oryginalny BMW) - temperatura otwarcia 90C co i tak jest lepszym wynikiem niż nowy termostat Wahlera (84C)- wg książki powinno być 97. Na starym również auto po 5-6km nagrzewa się do wspomnianej temperatury co w przypadku nowego termostatu nie miało miejsca w ogóle chyba że podczas postoju z włączonym silnikiem. Przy jeździe temperatura gwałtownie spadała. Przypuszczam że trafił się jakiś feler, co spróbuje zareklamować- nie wiem czy jest szansa na uznanie reklamacji ale spróbować nie zaszkodzi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisałem, że albo behr made in germany albo oryginał, reszta to wyrzucenie pieniędzy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Miałem to samo przy walniętym termostacie , również paliła mi się kontrolka poziomu płynu i gasła i tak ciągle po wymianie na termostat firmy BEHR jak ręką odjął.
"Redukuje bieg i za zakrętem znikam"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.