Skocz do zawartości

Zamienniki felg 20 X5 G05 czy oryginały. Jakie opony na zimę


PaoloKatowice

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzałem ten temat. Jak kupiłeś nowe auto na kołach 20 cali to musisz iść w komplet kół zimowych. Do letnich kół 20 cali z ogumieniem mieszanym nie kupisz samych opon z homologacją BMW. Same opony z homologacją da się dokupić jedynie w przypadku jak wziąłeś nowe auto na kołach 21.

 

Pisaliśmy tu już o tym - wyjściem jest dokupienie 2 felg 20'' o szerokości tych przednich (spora dostępność w portalu aukcyjnym) i kupienie 4 opon zimowych o szerokości 275. Jest to homologowany rozmiar i opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie, z uwagi, że już wiem, że na zimę mojego auta nie dostanę, a kupiłem koła zimowe na ten sezon (auto miało być w październiku) może ktoś potrzebuje zimówek?

zaczynam mieć obawy, czy przy tym co się dzieje dostanę auto, dlatego nie chcę tego trzymać w nieskończoność.

nowe koła 19'' wzór 734, kupione z wyprzedaży w BMW Olszowiec Poznań, obecnie są tam składowane, w cenie również przełożenie i przechowanie kół.

Koła dot 19


zainteresowani kontakt priv proszę.

Wysłana wiadomość na PRIV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

wprawdzie mam e53 z x-drivem ale zasada podobna. Mam kupione 2 komplety opon r19 ale w jednej szerokości (wszystkie felgi też jednakowe), bez ROF, bez homo, bo zależało mi na komforcie. Nie dzieje się z X-drive nic. Wcześniej zarżnąłem X-drive bo "oszczędzałem" na ogumieniu mieszanym - przód używki tył nowe - średnica była inna, x-drive się zbuntował po 20tyś km, dźwięk był jakbym w tartaku siedział.

Na oponach nie ma co oszczędzać, zwłaszcza w X - ciężkie i stosunkowo szybkie

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Czy jest ktoś tutaj co jeździ 1-2 sezony na nie homologowanych oponach ??

Tak z czystej ciekawości czy „coś” wydarzyło?

Możesz pominąć homologację jak masz 4x jednakową oponę i 4x jednakową felgę i nie masz auta na gwarancji. Nic się wtedy nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uważacie, że temat homologacji opon do samochodu konkretnej marki jest trochę pompowany przez producentów aut? Jakie ma znaczenie opona, jeśli wszystkie są takie same? Dlaczego BMW od dawna ma jakieś swoje gwiazdki, ostatnio podłapał to chyba Mercedes. Dlaczego Vw/Audi to nie robi różnicy?

I dlaczego, na litość Boską, zjeżdżając x5 z kraweznika o wysokości 3cm, albo z większego dołka słyszę, jak tylne koło miele w poszukiwaniu przyczepności (której akurat przez sekundę nie ma). Mam porównanie do gle, q5 i tiguana. W gle i q5 jest to nie do zrobienia. W tiguanie włącza się kontrola trakcji, a w x5 słyszę, jak tylne koło wyrzuca z furią piach. Rozumiem, że to przez to, że bmw (nawet x5) ma mieć naped głównie na tył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak masz 4x taką samą oponę i felgę to homo nie potrzebna.

Ale problem nie jest pompowany przez producentów aut. Weź opony z różnych firm w tym samym rozmiarze, załóż na felgę i nabij tym samym ciśnieniem.

Mam 2 komplety opon 255/50 r19:

Conti premium contact6 na lato, na zimę goodyear ug performance suv g1. Różnica w średnicy (nie obwodzie) w nowych oponach ponad 1cm.


Myślisz, że pomiędzy modelami w gamie jednego producenta nie ma różnic? Po to jest ta homologacja, żeby ogumienie mieszane miało tą samą średnicę. Mieszane to znaczy, że przód węższy tył szerszy. I felga i opona.

VW czy audi zwykle nie ma z tym problemu, większość aut wyjeżdża z 4x taka sama felga i oponą. Poza tym ile modeli Vag ma dziś stały napęd na 4 koła poza Audi RS? :roll: Przecież teraz wszystko to haldex ze względu na koszty i problemy właśnie z oponami

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X5 też nie ma stałego napędu na obie osie. Audi ma akurat sprawny napęd pod tym względem (q5 o niebo lepszy niż "blizniaczy" tiguan).

Opon faktycznie nie porównywałem. Myślałem, że w tych czasach roznica średnicy pomiedzy oponami tego samego producenta nie powinna być zauważalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji tego ,że auto dostanę w zimie muszę zacząć myśleć o zimówkach. Czy dobrze się jeździ zimą na szerokich walcach w rozm.21 czy jednak 20 będzie lepsza?? Drugie pytanie o felgi- na portalach jest sporo felg firmy Carbonado- czy ktoś użytkuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czarne 20ki są całkiem fajne i nie są tak pospolite jak 20 mpakietowe. Mają m.in. jedną zaletę w stosunku do 21 cali i 315 szerokości: na 20 cali założysz łańcuchy śniegowe np w Austrii. Do 315 się nie da, przynajmniej fabrycznych nie można.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarne 20ki są całkiem fajne i nie są tak pospolite jak 20 mpakietowe. Mają m.in. jedną zaletę w stosunku do 21 cali i 315 szerokości: na 20 cali założysz łańcuchy śniegowe np w Austrii. Do 315 się nie da, przynajmniej fabrycznych nie można.

 

Czarne są fajne, ale trzeba pamiętać, ze wydają się zawsze rozmiar mniejsze ;). Założyłem 21 czarne na zimę teraz i wyglądają 2’’mniejsze od letnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czarne 20ki są całkiem fajne i nie są tak pospolite jak 20 mpakietowe. Mają m.in. jedną zaletę w stosunku do 21 cali i 315 szerokości: na 20 cali założysz łańcuchy śniegowe np w Austrii. Do 315 się nie da, przynajmniej fabrycznych nie można.

 

Czarne są fajne, ale trzeba pamiętać, ze wydają się zawsze rozmiar mniejsze ;). Założyłem 21 czarne na zimę teraz i wyglądają 2’’mniejsze od letnich.

 

Czarne? Chyba ciemno szare? A nie da się do Twojej wersji srebrnych znaleźć tak jak w konfiguratorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym bądź razie ciemne ;).


Zestaw zimowy do M-ki jest właśnie ciemny wiec nie kombinowałem - i ogólnie podoba mi się, ale czarna/ciemna felga zawsze wydaje się mniejsza, co może byc zaskoczeniem dla kogoś, kto pierwszy raz kupuje taki kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są 2 teorie na czarne felgi. Jedna, której jestem wyznawcą, że czarna felga jest optycznie mniejsza przynajmniej o rozmiar od klasycznej.

Druga jest taka, że czarna felga zlewa się z oponą i nie widać jaki ma rozmiar, wtedy taka 20 cali w G05 nie razi. Co się komu podoba :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Są 2 teorie na czarne felgi. Jedna, której jestem wyznawcą, że czarna felga jest optycznie mniejsza przynajmniej o rozmiar od klasycznej.

Druga jest taka, że czarna felga zlewa się z oponą i nie widać jaki ma rozmiar, wtedy taka 20 cali w G05 nie razi. Co się komu podoba :wink:

 


Ja wyszedłem z tego drugiego założenia (748M) :wink:


Swoja droga do czego to doszło. Nie tak dawno felgi 20' były uwazane za nierozsadnie wielkie a nadeszły czasy ze trzeba wstydliwie ukrywac ich mały rozmiar :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarne 20ki są całkiem fajne i nie są tak pospolite jak 20 mpakietowe. Mają m.in. jedną zaletę w stosunku do 21 cali i 315 szerokości: na 20 cali założysz łańcuchy śniegowe np w Austrii. Do 315 się nie da, przynajmniej fabrycznych nie można.

 

Czarne są fajne, ale trzeba pamiętać, ze wydają się zawsze rozmiar mniejsze ;). Założyłem 21 czarne na zimę teraz i wyglądają 2’’mniejsze od letnich.

 

Zapomniałeś dodać, że Tobie wydają się mniejsze. Nie generalizował bym, bo ja wizualnie nie widzę takiej dysproporcji i 20 przynajmniej dla mnie to 20, czy to black czy nie black. Cheers

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam, że wielkiej różnicy to nie ma pomiędzy 21 a 22 cali. Mamy tą samą szerokość opony i felgi oraz to samo ET. Optycznie jest podobnie, komfort porównywalny z racji, że 21 są RTF a 22 zwykłe. Na pewno ryzyko uszkodzenia opony znacznie większe przy 22 calach. Pomiędzy 20 a 21 cali różnica jest znacznie większa. Mamy inne szerokości opon, felg i inne ET. Optycznie poza średnicą opony mamy też osadzebnie felg w nadkolu itd. Jak dla mnie komfort na 21 jest trochę gorszy ale za to prowadzenie znacznie lepsze. Minusem 21 cali jest cena, problem z oryginalnymi łańcuchami i większe ryzyko uszkodzenia opony. Każdy wybiera co mu pasuje i jest wiele czynników, które o tym decydują.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Panowie.

W związku z koniecznością zakupu opon zimowych (felga 22), chciałem zapytać o Wasze sugestie i wskazówki.

Zdaję sobie sprawę , że temat wałkowany, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi (na którą liczę).

Przymierzam się do zakupu opon tańszych... niż droższych.

Planuje zakup: Gripmax Status Pro W 315/30 R22 107 V XL SUV

Oczywiście na przód rozmiar 275/35 R22.


Macie doświadczenia z tym produktem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie chciałbym Cie tak kategorycznie zniechęcać ale zimówki w tym rozmiarze to proszenie sie o kłopoty i koszty. Uszkodziłem już raz jedną oponę 21' ( 315/35/R21) i musiałem kupić cały nowy komplet. Gdybym jechał na 22' i gumy było o 16mm mniej to doszłaby do tego na 99% felga.

Poza tym wymiana opon na 22' felgach jest kłopotliwa i droga. Poza miastem niewiele zakładow w razie problemu Ci pomoże.

No i niestety w zimie "suvowość" X5 bedzie mocno ograniczona.

Polecam przemyśl kupno mniejszych, całych kół to i koszt topowych opon będzie znośny.

Ja mam na zimę 20'. Może i samochod przez te 3-4 miesiace nie wygląda tak super ale komfort fizyczny i psychiczny zimowej jazdy jest bardzo przyjemny. Poza tym cieszy każdej wiosny powrot do zestawu letniego :wink:

Róznice w wysokosci opony przy wielkich kołach do X5 są bardzo duże. Przy 20' masz 124mm gumy na feldze, przy 21' 110mm a przy 22' to już tylko 94mm :!: a samochod waży 2,5t :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.