Skocz do zawartości

Zamienniki felg 20 X5 G05 czy oryginały. Jakie opony na zimę


PaoloKatowice

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
- 30% to dobra oferta na aktualny DOT. Więcej można na wyprzedaży poprzedniego rocznika (-40%), a jeszcze więcej przy zamówieniu z nowym autem (-50%) lub czyszczeniu magazynów ze starych modeli. Ja bym brał.

 

Też mysle ze 30% to dobra oferta, taka sama dostałem i kupiłbym gdyby nie ten sam dylemat co powyżej. Potrzebuje na zimę odmiany od 741, wzoru 740 jest pełno dookoła, a nie mogę się przekonać jeszcze do czarnych 748, chociaz czuje ze na nich się skończy, szczególnie do białego nadwozia. Ma ktoś? Nie zlewa się z opona za bardzo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dokladnie jest jak piszesz aczkolwiek 21 wyglądają już dobrze, 22 super a 20 troche słabo. Korciło mnie zamówić na lato 22 bo zawsze ładuje największe jakie się da ale niekoniecznie do suva. O ile nie jest to M to wielkość felg, komfort i swoboda na krawężnikach czy dziurach, powininna być raczej kompromisowa. 21 i 22 maja ta sama szerokość felgi, opony i et więc różnica jest na szczęście tylko w średnicy obreczy. Gdyby było inaczej poszedłbym zdecydowanie w 22. 21 jest ok, dupy nie urywa ale też nie można powiedzieć, że to za małe kolo jak w przypadku 20 cali :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 22’’ brakuje moim zdaniem dodania 5 w profilu (czyli zamiast 35 zrobić 40 jak w X7). Jeździłem na 22’ 3 sezony i było Ok, ale te 5 mogłoby zrobić ten wybor bardziej rozsądnym. Moim zdaniem brakuje większego wyboru oryginalnych felg 21’’ w ofercie BMW. Wzory 22 są jak dla mnie zdecydowanie ładniejsze ale mamy oponę z hot hatcha. Trochę się dziwie, ze nie wprowadzili odpowiedników 22’’ w rozmiarze 21’’. Teraz mam 21 z przodu i 22 z tylu w tym samym wzorze i nie widać znaczącej różnicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@bmwfun ja mam czarna felgę i felga zlewa się z opona. Mnie się to np podoba bo jednocześnie wyglada zadziornie i mniej różnych kolorów na aucie. Znajomy miał na białej x5 poprzedniej generacji czarna felgę i jak dla mnie wyglądało to świetnie ale to sam już musisz sobie odpowiedzieć czy ci się to podoba czy nie, w końcu będziesz najwiecej na to auto patrzył :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarna felga fajna, tyle że optycznie zmniejsza rozmiar obręczy. Taka czarna 20 będzie wyglądać jak 19, więc już chyba lepiej przy 20 pójść w coś klasycznego. 22 czarne wyglądają kozacko, 21 też pewnie daja rade ale przy 20 bym się mocno zastanowił. Zresztą co się komu podoba :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@bmwfun ja mam czarna felgę i felga zlewa się z opona. Mnie się to np podoba bo jednocześnie wyglada zadziornie i mniej różnych kolorów na aucie. Znajomy miał na białej x5 poprzedniej generacji czarna felgę i jak dla mnie wyglądało to świetnie ale to sam już musisz sobie odpowiedzieć czy ci się to podoba czy nie, w końcu będziesz najwiecej na to auto patrzył :D :D

 

Tez mam czarne 20' 748M do białego lakieru i z przyjemnościa patrze na zimowy wyglad mojego samochodu.

Co do ilosci gumy na feldze to niestety np w Mercedesie przy 22' jest tyle gumy co w BMW przy 21'. Profile oferowane przez BMW powstrzymały mnie przed wyborem wiekszej felgi niz 21' na lato.

W tym sezonie zaliczyłem dosć duża dziurę w jezdni i po sporym pierdolnięciu zatrzymałem sie zeby ocenic na miejscu straty. Opone z boku rozerwało ale felga przetrwała nietknięta. Przy 22' na 99% felga by uległa. Na zimowych oponach 275/45/20 jeżdzę calkowicie bez stresu. Gumy jest na tyle dużo ze nie ma zmartwienia o felgi a jak kolega wyżej napisał zlewający sie kolor felgi i opony maskuje fakt że felga nie ma wielkiego rozmiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tym optycznym zmniejszeniem to chyba racja i przy czarnej lepiej wziąć większy rozmiar :D :D

 

A ja własnie napisalem post wyzej cos dokładnie odwrotnego, ze ze wzgledu na brak kontrastu koloru miedzy felga a opona mozna sobie spokojnie pozwolic na mniejszy rozmiar czarnej felgi. Jak widac ilu ludzi tyle opinii :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając kwestie wyglądu i bezstresowej jazdy na kołach 20 cali pozostaje kwestia prowadzenia auta. Zimy ostatnio są jakie są i większość czasu jeździmy na zimówkach w warunkach raczej jesiennych niż zimowych. Fajnie aby auto prowadziło się wtedy równie dobrze jak na letnich kapciach. O ile różnica 21 vs 22 nie wydaje się duża to jednak felga 20 cali jest w 1 szerokości 9 cali z opona 275 vs 9,5 i 10,5 cala z oponami 275 i 315 w obreczy 21 calowej . Biorąc jeszcze pod uwagę ET w secie 20" mamy przednia felgę bardziej utopiona o 4,5mm a tylna o 11mm. Czy te wszystkie różnice są duże? Dla niektórych pewnie nie ale dla mnie wybór nasuwa się sam :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a ile płacicie na sezon za przekładkę kół + przechowanie w Wawie? Pusciłem zapytanie do dwoch lokalnych firm i jedna mi wyceniła na 350 pln a druga na 850 za sezon (tyle co w aso). Za wymianę opon rf 20 (nie kół) + przechowanie w poprzednim f15 placilem 320pln. Za kola zakladalem ze bedzie taniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a ile płacicie na sezon za przekładkę kół + przechowanie w Wawie? Pusciłem zapytanie do dwoch lokalnych firm i jedna mi wyceniła na 350 pln a druga na 850 za sezon (tyle co w aso). Za wymianę opon rf 20 (nie kół) + przechowanie w poprzednim f15 placilem 320pln. Za kola zakladalem ze bedzie taniej

Ja mam pozytywne doświadczenia od co najmniej 15 lat z serwisem Rogujski na warszawskiej Woli. Prawdopodobnie za wymianę z przechowaniem zapłacisz tyle samo lub niewiele więcej co w twoim poprzednim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie, a ile płacicie na sezon za przekładkę kół + przechowanie w Wawie? Pusciłem zapytanie do dwoch lokalnych firm i jedna mi wyceniła na 350 pln a druga na 850 za sezon (tyle co w aso). Za wymianę opon rf 20 (nie kół) + przechowanie w poprzednim f15 placilem 320pln. Za kola zakladalem ze bedzie taniej

 

Skromie wyglądająca, choć bardzo profesjonalna wulkanizacja CRD11 za przekładke run flatow z przechowaniem na zime liczy sobie cos w okolicy 400zl. Cale koła wyjdą poniżej 300zł z przechowaniem. Mogę z czystym sumieniem polecić to miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie, jakie ciśnienie dajecie do zimówek 21 cali? Wedle tabelki inne ciśnienie jest na lato a inne na zimę.


Zalecenia są następujące:

Lato

Przód 2,2-2,7-2,9

Tył 2,4-2,9-2,9


Zima

Przód 2,4-2,9-2,9

Tyl 2,6-3,1-3,4


Wygląda, że zima przód 2,4 a tył 2,6 co daje o 0,2 więcej jak na lato. Komputer z kolei sugeruje mi 2,3 na obie osie. Pytam bo po zmianie na zimę auto zrobilo się twardsze na Pirelli Scorpion Winter, na lato mam bardziej miękkie Continental Premium Contact 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Na lato dla:


40i

rft

21"

ogumienie mieszane

prędkość do 160 km/h

dla 2. rzedów siedzeń


masz ciśnienie 2,4 + 2,9 bar

Jak widzisz jest dużo czynników wpływających na dobór ciśnienia z tabeli w instrukcji obsługi. Nalepka to uproszczenie, bo by się wszystko nie zmieściło.


Zimówki przewidziano do ciebie tylko takie wg instrukcji, bo w konfiguratorze kół widzę zimówki 21" z ogumieniem mieszanym, ale może mam outdated owner's manual. Zadzwoń do dealera podaj VIN i parametry kół to szybko ci znajdzie.

fmjIz0q.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Ponta.

Ciśnienia podane w instrukcji, na naklejce i wg. komputera trochę się od siebie różnią. Założyłem 21 cali na zimę gdyż dla mnie jest to optimum pod kątem wyglądu, komfortu, prowadzenia i swobody. Na pewno najlepiej postępować wedle instrukcji i zaleceń producenta ale te nie do końca są dla mnie jasne i zrozumiałe. Najcześniej wybieranym rozmiarem to pewnie 20 cali ale ja z pełną świadomością zdecydowałem się na zimówki 21 cali w 2 szerokościach takich jakie mam na lato. Opony Pirelli Scorpion Winter jako jedyne w tym rozmiarze z homologacją BMW. W komputerze wybrane opony zimowe, szerokość tyłu 315 i sugerowane ciśnienie jakie mi pokazuje waha się od 2,2 do 2,4 bara. Nabiłem 2,4 bara i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, z uwagi, że już wiem, że na zimę mojego auta nie dostanę, a kupiłem koła zimowe na ten sezon (auto miało być w październiku) może ktoś potrzebuje zimówek?

zaczynam mieć obawy, czy przy tym co się dzieje dostanę auto, dlatego nie chcę tego trzymać w nieskończoność.

nowe koła 19'' wzór 734, kupione z wyprzedaży w BMW Olszowiec Poznań, obecnie są tam składowane, w cenie również przełożenie i przechowanie kół.

Koła dot 19


zainteresowani kontakt priv proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, mam problem podobno wkrótce odbiór samochodu, poszukuje opon zimowych z homologacja Bmw w rozmiarze front: 9 J x 20 / tyres 275/45 R20

rear: 10.5 J x 20 / tyres 305/40 R20


Albo źle szukam albo nie ma w tych rozmiarach opon zimowych z homologacja.

Może jakaś mądra głowa podpowie- brac z homologacja porsche - przy ewentualnych usterkach nie będzie to problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam wszystkich, mam problem podobno wkrótce odbiór samochodu, poszukuje opon zimowych z homologacja Bmw w rozmiarze front: 9 J x 20 / tyres 275/45 R20

rear: 10.5 J x 20 / tyres 305/40 R20


Albo źle szukam albo nie ma w tych rozmiarach opon zimowych z homologacja.

Może jakaś mądra głowa podpowie- brac z homologacja porsche - przy ewentualnych usterkach nie będzie to problem?

Możliwe ze zimowe będziesz musiał kupić tylko w jednym rozmiarze (9J x 20 275/45 R20 110V),może być brak homologowanego ogumienia mieszanego.

Popatrz jakie zimowe komplety kół oferuje bmw -

https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/konfigurator-akcesoriow.G05.obręcze-kół-ze-stopów-lekkich.html

będzie Ci łatwiej dobrać co masz kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem ten temat. Jak kupiłeś nowe auto na kołach 20 cali to musisz iść w komplet kół zimowych. Do letnich kół 20 cali z ogumieniem mieszanym nie kupisz samych opon z homologacją BMW. Same opony z homologacją da się dokupić jedynie w przypadku jak wziąłeś nowe auto na kołach 21.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.