Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach zimowych


krzyszt

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś przy okazji naprawach drobnych usterek gwarancyjnych dealer mocno podpompowal opony w moim g20. Co więcej dość nierównomiernie z tylu i z przodu. Podobno tak ma być, ale w aucie zaczęło być bardzo twardo.


Jakie macie ciśnienie w Waszych autkach i przy jakim modelu silnika/kół?


U mnie koła zimowe (jeden rozmiar przód i tył) 225/45/r18 i opony rum Flat m+s 95V.

Ciśnienie wg tabliczki i tak są napompowane : 2.7 przód i 2.9 tył


Auto: 330i xdrive z adaptacyjnym zawieszeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź co pokazuje komputer na wyświetlaczu Idrive ? , z tego co zauważyłem to on dostosowuje zalecanego ciśnienia w oponach do stylu jazdy kierowcy - tak mi wychodzi przynajmniej -
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie temat jest dość istotny ponieważ mam niestandardowy rozmiar opon (ten sam rozmiar z przydu i z tyłu). Stąd nie wiem czy ciśnienie podane na tabliczce (2.7 na przód i 2.9 na tył) dla opon 225/45/R18 95V M+S dotyczy sytuacji gdzie takie same opony są z tyłu i z przodu, czy też sytuacji gdzie zgodnie z zaleceniami BMW z przodu są 225/45/R18 a z tyłu 255 (i stąd rózne ciśnienie z przodu i z tyłu). Komputer pokładowy nie rozpoznaje takich opon więc też nie pomaga.


A pytanie jest zasadne bo po dopompowaniu 2.7 na przód i 2.9 na tył w aucie jest dużo mniej komfortowo. Dodatkowo nie czuję już zbt dobrego trzymania na zakrętach :)


Stąd pytanie jak u Was ciśnienie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W 5er i 6er w menu wybiera się sezon i rozmiar tylnej opony.

Na lato można wybrać tył i szeroki i wąski jak przód, natomiast na zimę tylko wąski.

Czyżby w 3er zrobili inaczej?!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie temat jest dość istotny ponieważ mam niestandardowy rozmiar opon (ten sam rozmiar z przydu i z tyłu). Stąd nie wiem czy ciśnienie podane na tabliczce (2.7 na przód i 2.9 na tył) dla opon 225/45/R18 95V M+S dotyczy sytuacji gdzie takie same opony są z tyłu i z przodu, czy też sytuacji gdzie zgodnie z zaleceniami BMW z przodu są 225/45/R18 a z tyłu 255 (i stąd rózne ciśnienie z przodu i z tyłu). Komputer pokładowy nie rozpoznaje takich opon więc też nie pomaga.


A pytanie jest zasadne bo po dopompowaniu 2.7 na przód i 2.9 na tył w aucie jest dużo mniej komfortowo. Dodatkowo nie czuję już zbt dobrego trzymania na zakrętach :)


Stąd pytanie jak u Was ciśnienie wygląda.

Na mojej tabliczce jest podane łopatologicznie na tył i przód dla symetrycznych i osobno na tył dla 255.

Wklej zdjęcie tabliczki to będzie wszystko jasne.


A komputer wg mnie podaje zalecane wartości ciśnienia z uwzględnieniem aktualnej temperatury powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A komputer wg mnie podaje zalecane wartości ciśnienia z uwzględnieniem aktualnej temperatury powietrza.

 

Zgadza się. Zalecane ciśnienie także zmienia się w trakcie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie temat jest dość istotny ponieważ mam niestandardowy rozmiar opon (ten sam rozmiar z przydu i z tyłu). Stąd nie wiem czy ciśnienie podane na tabliczce (2.7 na przód i 2.9 na tył) dla opon 225/45/R18 95V M+S dotyczy sytuacji gdzie takie same opony są z tyłu i z przodu, czy też sytuacji gdzie zgodnie z zaleceniami BMW z przodu są 225/45/R18 a z tyłu 255 (i stąd rózne ciśnienie z przodu i z tyłu). Komputer pokładowy nie rozpoznaje takich opon więc też nie pomaga.


A pytanie jest zasadne bo po dopompowaniu 2.7 na przód i 2.9 na tył w aucie jest dużo mniej komfortowo. Dodatkowo nie czuję już zbt dobrego trzymania na zakrętach :)


Stąd pytanie jak u Was ciśnienie wygląda.

 

Jeśli masz te same opony na przód i tył wówcza stosujesz ciśnienie wskazane na tabliczce w jednym wierszu - czyli 2.4 z przodu i 2.6 z tyłu.

U mnie na przykład są różne rozmiary 225/45 z przodu i 255/40 z tyłu, wówczas analogicznie - 2.4 z przodu i 2.4 z tyłu.


Tu link do fotki: https://imageupload.io/RE2rUp4lWt.i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie temat jest dość istotny ponieważ mam niestandardowy rozmiar opon (ten sam rozmiar z przydu i z tyłu). Stąd nie wiem czy ciśnienie podane na tabliczce (2.7 na przód i 2.9 na tył) dla opon 225/45/R18 95V M+S dotyczy sytuacji gdzie takie same opony są z tyłu i z przodu, czy też sytuacji gdzie zgodnie z zaleceniami BMW z przodu są 225/45/R18 a z tyłu 255 (i stąd rózne ciśnienie z przodu i z tyłu). Komputer pokładowy nie rozpoznaje takich opon więc też nie pomaga.


A pytanie jest zasadne bo po dopompowaniu 2.7 na przód i 2.9 na tył w aucie jest dużo mniej komfortowo. Dodatkowo nie czuję już zbt dobrego trzymania na zakrętach :)


Stąd pytanie jak u Was ciśnienie wygląda.

 

Jeśli masz te same opony na przód i tył wówcza stosujesz ciśnienie wskazane na tabliczce w jednym wierszu - czyli 2.4 z przodu i 2.6 z tyłu.

U mnie na przykład są różne rozmiary 225/45 z przodu i 255/40 z tyłu, wówczas analogicznie - 2.4 z przodu i 2.4 z tyłu.


Tu link do fotki: https://imageupload.io/RE2rUp4lWt.i

 

To jest inna tabliczka niż dla wersji 330xi. Przy małym obciążeniu 2,7 i 2,9 dla opon 225/45/R18 z indeksem V. Dla Eco jeszcze wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie temat jest dość istotny ponieważ mam niestandardowy rozmiar opon (ten sam rozmiar z przydu i z tyłu). Stąd nie wiem czy ciśnienie podane na tabliczce (2.7 na przód i 2.9 na tył) dla opon 225/45/R18 95V M+S dotyczy sytuacji gdzie takie same opony są z tyłu i z przodu, czy też sytuacji gdzie zgodnie z zaleceniami BMW z przodu są 225/45/R18 a z tyłu 255 (i stąd rózne ciśnienie z przodu i z tyłu). Komputer pokładowy nie rozpoznaje takich opon więc też nie pomaga.


A pytanie jest zasadne bo po dopompowaniu 2.7 na przód i 2.9 na tył w aucie jest dużo mniej komfortowo. Dodatkowo nie czuję już zbt dobrego trzymania na zakrętach :)


Stąd pytanie jak u Was ciśnienie wygląda.

 

Jeśli masz te same opony na przód i tył wówcza stosujesz ciśnienie wskazane na tabliczce w jednym wierszu - czyli 2.4 z przodu i 2.6 z tyłu.

U mnie na przykład są różne rozmiary 225/45 z przodu i 255/40 z tyłu, wówczas analogicznie - 2.4 z przodu i 2.4 z tyłu.


Tu link do fotki: https://imageupload.io/RE2rUp4lWt.i

 

To jest inna tabliczka niż dla wersji 330xi. Przy małym obciążeniu 2,7 i 2,9 dla opon 225/45/R18 z indeksem V. Dla Eco jeszcze wyższe.

 

No to musisz się trzymać tego co jest na tabliczce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

U mnie niedługo podróż w 5 osób z bagażami i dopakowanym boxem dachowym.


Jakie ciśnienie wrzucić w opony?

Moje opony to 225/45R18 zimowe runflat.

Continental WinterContact TS 860S

Ponizej zdjęcie tabliczki na drzwiach:

f8ea86a951fd2.jpg

 

Z tej tabliczki z tego co wyczytałem to pasują mi dwie wartości:

Albo 2.9 przód i 3.3 tył albo 3.2 przód i 3.4 tył.

Szczerze mówiąc nie wiem którą powinienem wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.