Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!


Od półtorej roku jestem szczęśliwym użytkownikiem BMW e38. Niestety auto postanowiło zrobić mi na złość, pojawił się

problem przegrzewania się. W aucie wymieniłem termostat, chłodnice wody, visco, wentylator klimy, niestety żadne z powyższych nie pomogło, auto podczas jazdy trzymało temperaturę między 102-105 stopni i czasem temperatura szła w górę, postanowiłem wykonać test uszczelki pod głowicą, który wykazał obecność spalin w układzie chłodzenia :( .


Większość napraw w samochodzie wykonuję sam, niestety moja wiedza i warunki nie pozwalają na wykonanie tej naprawy na własną rękę, po rozmowie z dwoma mechanikami trochę mnie zmartwili, gdyż podobno po założeniu nowej uszczelki, przy przykręcaniu głowicy zdarzają się pęknięcia gwintu w bloku silnika, co wiąże się z wymianą kompletnego silnika.


Moje pytanie brzmi, czy opłaca się próbować wymienić uszczelkę, czy szukać od razu kompletnego silnika? Może znacie mechanika godnego polecenia na Śląsku, który podejmuje się takich napraw?


Dodam, że auto według licznika ma 380 tysięcy km przebiegu, oraz posiada instalację LPG na której zrobiło 30 tysięcy km.


Z góry dzięki za pomoc!

Opublikowano

Jak się kręci na starych śrubach to może się tak, zdarzyć. Wszystko jest alu więc nie ma mowy żeby kręcić na starych bo potem takie szopki się dzieją.


Daleko masz do Wrocławia?

Opublikowano
Jak się kręci na starych śrubach to może się tak, zdarzyć. Wszystko jest alu więc nie ma mowy żeby kręcić na starych bo potem takie szopki się dzieją.


Daleko masz do Wrocławia?

 


Około 240 kilometrów w jedną stronę, a raczej musiałbym wziąć auto na lawetę, bo chcę uniknąć przegrzania się.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jaki koszt wymiany uszczelki teraz? Ciekawe czy glowica gdzies nie peknieta.

Byla mierzona kompresja w tym motorze? Jak motor zdrowy ma min 11 bar w gore na kazdym cylindrze to sie oplaci remont robic.Jak ma 9-10 i bierze juz powoli olej to odpusc sobie.


Mam slupek 2.8i m52b28

Opublikowano
Jaki koszt wymiany uszczelki teraz? Ciekawe czy glowica gdzies nie peknieta.

Byla mierzona kompresja w tym motorze? Jak motor zdrowy ma min 11 bar w gore na kazdym cylindrze to sie oplaci remont robic.Jak ma 9-10 i bierze juz powoli olej to odpusc sobie.


Mam slupek 2.8i m52b28

 

Koszt wymiany za robociznę 1500 złotych plus części. Głowicę będę oddawał do sprawdzenia. Kompresji nie mierzyłem, a teraz już raczej nie warto jak uszczelka strzelona.


Jaka cena za ten słupek?

Opublikowano

To wyniesie Cie troche...


Wiesz mozna kupic zdrowy kompletny motor z osprzetem za 2.5-3k z pomierzona kompresja oczywiscie.Wyjac swoj i wlozyc drugi i oczywiscie wymienic wszystkie uszczelki itd i wszystko to samemu mozna zrobic tak jak trzeba.


Moj slupek stan sredni 11bar na kazdym cylidrze-cena 1,5k.Do uszczelnienia pokrywa,podstawa filtra itd..zafajdany olejem od wspomagania.Sprowadzilem dobrze wyposazonego Anglika na czesci i tak sie bawie :) bo mam czasu troche :)


Moj post traktuj jako informacyjny ze tak mozna zrobic :)


pCXYaDb.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.