Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,


Piszę z zapytaniem czy ktoś ma problemy z rysowaniem się lakieru Dravit Grey?

Ostatnio mieliśmy w Polsce dosłownie jeden dzień zimy, auto stało zmrożone, pokryło się niedużą warstwą lodu ze śniegiem.

Nie było skrobane, wsiadłem w samochód i wróciłem do domu. Po drodze lód ze śniegiem spadał z samochodu.

Co się okazało po myciu, samochód jest porysowany.

Rozumiem, że lakiery są delikatne, ale to zakrawa o szaleństwo.

Powinno dodawać się dopisek, że auto do użytkowania w okresie wiosna-jesień :mad2:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Wystarczy kilka ziaren piasku pod warstwa śniegu czy lodu i rysy gotowe. Niestety nie ma na to dobrego sposobu, bo odśnieżanie jeszcze gorsze :lol:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Nic nie ugrasz nie ma takiej opcji. Wszystko zostanie zgonione na warunki atmosferyczne, na które producent nie ma wpływu i to jak użytkujesz auto.

Druga sprawa chyba nie jeździsz na szczoty na myjnie? Ani nie przecierasz szmatą brudnej fury? Na sucho nie robi się nic przy lakierze.

Jak nie masz garażu i rano masz śnieg na aucie to miękka szczotka i tyle.

Opublikowano
A dravit ma taka twardość jak biały/czarny podstawowy, czy taka jak metalik? Bo ogólnie lakiery bmw (metaliki) są jednymi z najtwardszych lakierów - jeśli chodzi o korektę, idzie je zrobić jednoetapowo pastą do cięcia dobra maszyna - dualem.
Opublikowano
Nic nie ugrasz nie ma takiej opcji. Wszystko zostanie zgonione na warunki atmosferyczne, na które producent nie ma wpływu i to jak użytkujesz auto.

Druga sprawa chyba nie jeździsz na szczoty na myjnie? Ani nie przecierasz szmatą brudnej fury? Na sucho nie robi się nic przy lakierze.

Jak nie masz garażu i rano masz śnieg na aucie to miękka szczotka i tyle.

 

To auto żadnej szczotki nigdy nie widziało. Nawet ściereczką go nie tknąłem....

Spodziewam się, że mnie wyśmieją, ale jednak jestem lekko zmieszany, że od śniegu ( bez żadnej ingerencji, przecierania itp) mam porysowane auto.

Wrzuciłbym tu jutro fotki dla potomnych ale nie wiem jak to zrobić :oops:

Opublikowano

Wrzuciłbym tu jutro fotki dla potomnych ale nie wiem jak to zrobić :oops:

 

Musisz poszukać jakiegoś serwisu do hostingu zdjęć, tam wrzucić fotę a tu tylko link.

Opublikowano
Niestety, ale trzeba mieć świadomość tego że dzięki EU i obostrzeniom związanym ze środowiskiem twardość lakierów została mocno ograniczona ... i większość producentów samochodów używa lakierów wodnych. Tak naprawdę lakiery metaliczne teraz to są po prostu zwykłe lakiery wymieszane z aluminium (upraszczam teraz :) ) ale jeśli idzie o trwałość to nic się nie zmienia i jak to ktoś na forum napisał "od samego patrzenia się rysuje". Dlatego trzeba widzieć że jak się dopłaca za "metalik" to tylko i wyłącznie dopłaca się za inny kolor a nie trwałość i wytrzymałość lakieru.
Opublikowano

Cześć,


Mam Davit Grey od marca i zrobione już prawie 22 000 km i potwierdzam Twoje słowa. Mam na to metodę, patrzę na niego z daleka i wygląda ślicznie.


Na wiosnę planuję korektę w ramach porządków wiosennych:-)

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano

@jay1433, @alph mieliście w jakiś sposób zabezpieczony lakier? Jakaś powłoka albo twardy/trwały wosk?


Brałem auto, które już trochę stało u dealera i samo stanie + warunki atmosferyczne wystarczyły, żeby powstały micro-zarysowania na masce. Po odbiorze zrobiłem lekką polerkę/odświeżenie i powłokę.

Niestety jest tak, jak już pisali koledzy, dzisiejsze lakiery są miękkie i nieodporne na zarysowania. W poprzednich dwóch autach miałem ten sam problem/przypadłość.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Mam jedną z najtwardszych powłok dostępnych na rynku - Max Protect UNC-R i.. po wizycie kota na masce widzę pełno rys pod halogenem. Niestety tylko PPF może dać pewność.
Opublikowano
@jay1433, @alph mieliście w jakiś sposób zabezpieczony lakier? Jakaś powłoka albo twardy/trwały wosk?


Brałem auto, które już trochę stało u dealera i samo stanie + warunki atmosferyczne wystarczyły, żeby powstały micro-zarysowania na masce. Po odbiorze zrobiłem lekką polerkę/odświeżenie i powłokę.

Niestety jest tak, jak już pisali koledzy, dzisiejsze lakiery są miękkie i nieodporne na zarysowania. W poprzednich dwóch autach miałem ten sam problem/przypadłość.

 


Lakier nie był zabezpieczony.

Oczywiście liczyłem się z tym, że mikro rysy będę miał, ale tutaj nie jest mowa o mikro.

Postaram się zrobić dzisiaj zdjęcia jak znajdę chwilę czasu i wrzucić.

Opublikowano
@jay1433, @alph mieliście w jakiś sposób zabezpieczony lakier? Jakaś powłoka albo twardy/trwały wosk?


Brałem auto, które już trochę stało u dealera i samo stanie + warunki atmosferyczne wystarczyły, żeby powstały micro-zarysowania na masce. Po odbiorze zrobiłem lekką polerkę/odświeżenie i powłokę.

Niestety jest tak, jak już pisali koledzy, dzisiejsze lakiery są miękkie i nieodporne na zarysowania. W poprzednich dwóch autach miałem ten sam problem/przypadłość.

 

Nie mam zabezpieczenia lakieru. Myję w jednym miejscu na myjni ręcznej co 3 tygodnie wosk i tyle. To jest samochód do używania, a wartość nie predysponuje go do bycia wyjątkowym więc w mojej ocenie nie wydam kilku tysięcy na folie, a prawienie to powinno się cały zabezpieczyć więc pewnie bliżej 10 tyś. Uważam, że to nie ta kategoria samochodu.


Założyłem sobie co wiosnę polerkę, a potem i tak po 3-4 latach sprzedaję.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Mam jedną z najtwardszych powłok dostępnych na rynku - Max Protect UNC-R i.. po wizycie kota na masce widzę pełno rys pod halogenem. Niestety tylko PPF może dać pewność.

To ostre szpony musiała mieć bestia :D

A tak serio to myślisz, że te rysy dotarły do poziomu lakieru, czy dałyby się spolerować z powłoką? Mi się wydaje, że przy lekkich zarysowaniach np. o krzaki dało się je łatwo spolerować. Niestety powłoka musi zostać wtedy odnowiona w tym miejscu.


A jak już jesteśmy w temacie lakieru dravit gray to mierzył może ktoś z Was grubość lakieru? Ja zrobiłem to przed odbiorem i kontaktowałem się w tej sprawie z BMW w Monachium, bo nie podobały mi się wartości w okolicach 250 µm na masce. W odpowiedzi napisali, że dopuszają nawet 450 µm dla nowych aut i że czasami auto jest lakierowane powtórnie w fabryce. Dealer dodał, że lakiery z serii individual mogą mieć większą grubość. Dostałem nawet od dealera dokument potwierdzający, że taka grubość lakieru była przy odbiorze.

Sorry za OT.

  • Moderatorzy
Opublikowano
A tak serio to myślisz, że te rysy dotarły do poziomu lakieru, czy dałyby się spolerować z powłoką? Mi się wydaje, że przy lekkich zarysowaniach np. o krzaki dało się je łatwo spolerować. Niestety powłoka musi zostać wtedy odnowiona w tym miejscu.

 

Te rysy zejdą najdelikatniejszą pastą finiszową, niestety na 99% razem z powłoką. To jest właśnie ułomność powłok, czasami mam ochotę przez to przejść na wosk bo można w każdej chwili przyłożyć maszynę i zrobić na 0.


Co do Twojej maski to na 99% drugi lakier w fabryce.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak chcesz się pozbyć rys to studio, tylko za jednoetapową polerkę i wosk skasują 1k zł.
Opublikowano


A jak już jesteśmy w temacie lakieru dravit gray to mierzył może ktoś z Was grubość lakieru? Ja zrobiłem to przed odbiorem i kontaktowałem się w tej sprawie z BMW w Monachium, bo nie podobały mi się wartości w okolicach 250 µm na masce. W odpowiedzi napisali, że dopuszają nawet 450 µm dla nowych aut i że czasami auto jest lakierowane powtórnie w fabryce. Dealer dodał, że lakiery z serii individual mogą mieć większą grubość. Dostałem nawet od dealera dokument potwierdzający, że taka grubość lakieru była przy odbiorze.

Sorry za OT.

 

Mam podobnie - na błotniku. Czekam na pismo od dealera - jeśli to nie problem, to podeślij mi na priv to co dostałeś, bo może „zainspiruje” to mojego. Schodzi mu już trochę z przygotowaniem pisma :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z tego co mówili lakiernicy , to jedynie tzw. lakier perłowy robi wrażenie pod względem jakości obecnie
Opublikowano
Mam Dravit Grey od miesiąca, za kilka dni jade nałożyć na to ceramike, co by efekt nowości się utrzymywał a nie było tak jak zostało to opisane :-)
Opublikowano

@Milovic ma sens :cool2:

A dodatkowo lakier będzie miał większą głębie. Zwłaszcza teraz zimą kiedy Dravit częściej przybiera swoją ciemną naturę :D


Zabezpieczał może ktoś reflektory folią PPF? Są może gotowe folie dedykowane do G20?

Opublikowano

Mam w tym momencie robione to, co poniżej, ale nie wiem, czy reflektory są stricte pod g20


Pakiet Full Front:

Zderzak przedni, lampy przednie, błotniki przednie, maska, lusterka, słupki A, nadszybie, przestrzeń pod klamkami oraz próg załadunkowy.


Zabezpieczenia powłokami ceramicznymi:

Reszta lakieru na która nie jest instalowana folia ochronna

Felgi

Szyby

Całe wnętrze (skóry lub tapicerka materiałowa, plastiki)

  • Moderatorzy
Opublikowano
No niestety sama folia bez powłoki po pewnym czasie będzie jak lakier bez powłoki/wosku. Zero właściwości hydrofobowych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.