Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Problem z ogrzewaniem E60 530i m54 LPG.

Pod koniec wakacji wyciek płynu chłodniczego -rozsypała się pompa wody (łożyska) auto się zagotowało, usterka naprawiana ale po tym fakcie brak ogrzewania.

Obstawiałem zapowietrzony układ, więc odpowietrzalem tak:

-odkrecilem korek zbiornika wyrownawczego podkręciłem obroty silnika do 3tys koło minuty, następnie 'gniotlem' węże taki zabieg 3razy.

-auto wyposażone jest w dodatkową pompe wody więc uruchomiłem automatyczne odpowietrzanie (prostownik pod akumulator-> zapłon włączony-> temp na Max-> wentylator na minimum->pedał gazu 10sekund -> 12minut odczekanie) ale szczerze nie słyszałem żadnych dźwięków czy efektów.

- w końcu na noc zostawiłem auto podniesione na lewarku po stronie odkręconego zbiorniczka wyrównawczego żeby grawitacja zrobiła swoje.


Dalej nic.


Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, wszystko ok.


Przebadalem temperature węży, węże od chłodnicy 'te' grube -gorące, weze za dodatkową pompa wody (tu jest trójnik do parownika od LPG) też gorące. Węże jak i sam elektrozawór zimne. Węże do nagrzewnicy zimne.


Zakupiłem elektrozawór wody bo wszystko wskazywało na niego i to dość częsta usterka, wymieniłem, odpowietrzylem dalej nic, dalej te same węże zimne i brak ogrzewania.

Rozkładam ręce,bo nie wiem co jest grane.


Dodatkowo przy spuszczaniu płynu chłodniczego przygotowalem sobie 3x 5l baniaki a zleciało jedynie 5l i nic więcej.

(Spuszczałem tym kranikiem na dole chłodnicy) co mnie bardzo zdziwiło.

Auto się nie grzeje, nawet przy ostrej jeździe. Jedynie brak ogrzewania.


Proszę o pomoc. :mad2:

Opublikowano

Tak się nie odpowietrza układu w tym silniku i modelu. Ta procedura jest do silników N z elektryczna pompa wody. Tak czy inaczej układ w tym silniku powinien z czasem sam się odpowietrzyć - trzeba będzie dolać płynu po pierwszych kilometrach i wystudzeniu silnika. Procedura odpowietrzania w tym silniku obejmuje dodatkowa pompkę wody a żeby ją uruchomić jest inna procedura. Musisz znaleźć w internecie w anglojęzycznym tutorialu.


Sprawdź jeszcze temperaturę w teście nr 7 a jeśli jest wszystko ok to może coś nie tak ze sterowaniem zaworem nagrzewnicy. Trzeba by sprawdzić czy na wtyczce pojawia się prąd po włączeniu ogrzewania.


Rozumiem, że na idrive masz ustawione czerwone kreski?

Opublikowano
Tak w idrive mam włączone 3 czerwone kreski. Sprawdze jutro czy pojawia się napięcie na kostce. A skąd ta mała ilość płynu chłodzącego? Czytałem ,że powinno wejść powyżej 10 litrów plus LPG to napewno więcej.
Opublikowano

Dodatkowa pompka wody ta pod filtrem powietrza uruchamia się gdy odkrecimy ogrzewanie powyżej 20kilku stopni chyba 24. Tak bylo przynajmniej u mnie w m54b22.

Auto postaw pod gorke, odkrec zbiorniczek, nawiewy na Max temp i min predkosc, uruchom auto i z dziurki powrotnej powinien sciekac plyn (tej od razu pod korkiem zbiorniczka wyrownawczego. Ta dodatkowa pompka wody gdy pracuje to wyraznie to czuc gdy sie ją dotknie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.