Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Wszystkim!


Czy ktoś się może orientuje jak wygląda kwestia podejścia ASO do nieoryginalnych felg BMW?

Doszły mnie słuchy, że były przypadki kiedy BMW odmawiało naprawy gwarancyjnej ze względu na jazdę na oponach bez homologacji (czyli bez tej gwiazdki - *). Jak jest z felgami? Nie mogłem uzyskać jednoznacznej odpowiedzi od dealera, dowiedziałem się tylko że w przypadku jakichkolwiek problemów z układem jezdnym (bicie, drgania na kierownicy itp.), wina od razu jest zrzucana na nieoryginalne felgi...

Ktoś mierzył się z takim problemem?


Chciałem kupić sobie Riale X10 na zimę, 7,5Jx18, ET25 - czyli dokładnie takie same parametry jak felg ori BMW + Pirelli SottoZero 3 z homologacją BMW + dodatkowo jakieś zamienniki TPMS. Taki setup wyjdzie mi jakieś 3k taniej, niż kompletne koła 796M w BMW. Warto oszczędzić, czy lepiej dla własnego spokoju kupić oryginalne felgi z oferty BMW?

Opublikowano

To nie jest jakaś psychoza z tą gwarancją? Pytam nie zaczepnie :) Ja się nie przejąłem i zamontowałem felgi zimowe absolutnie nieoryginalne. Powód może i głupi, bo estetyczny: oryginalne zimowe jakoś mi się nie podobają.

Za chwile dojdzie do tego, że śruby do kół też tylko z gwiazdką? Paliwo też tylko homologowane przez najwyższą kapitułę z Monachium? Nie dajmy się zwariować. A sprzedawca w salonie będzie promować własny produkt, zatem nie przypisywałbym tu jakichś mistycznych znaczeń.

Opublikowano

Bo to jest psychoza :) Szuka się najmniejszych możliwych uchybień, żeby odstąpić od napraw gwarancyjnych.

Chociaż akurat z homologacją opon to się spotykam pierwszy raz. Dlatego dopytuję o felgi. Nigdy jeszcze nie miałem takich zawiłości jeśli chodzi o zamówienie kompletnych kół do samochodu, zawsze tylko sprawdzałem czy zgadza się rozmiar, parametry...Śmieszne jest to że nawet kupując najlepszą możliwą oponę na rynku (przynajmniej według podobno niezależnych testów) można mieć problemy z gwarancją, bo nie ma narysowanej gwiazdki :)

Przykładowo - w poprzedniej AR Giuli w zimie jeździłem na oponach bez RF i nikt mi nigdy nie robił jakichkolwiek problemów. W Seacie Cuprze miałem zarówno felgi jak i opony niefabryczne i po kolizji nikt nie dociekał czy opony/felgi są homologowane przez VW.

To moje pierwsze BMW w życiu, dlatego nie mam pojęcia jak serwisy podchodzą do tego typu spraw, a na tym forum przeczytałem już różne opinie. Boję się że przy ewentualnych zabawach z RWD w zimę, ASO może odmówić naprawy gwarancyjnej tłumacząc się że przy tych felgach to kontrola trakcji nie działa tak jak powinna bo tak.

Opublikowano

Według mnie to problem może być w przypadku gdy awarii ulegnie skrzynka rozdzielcza napędu - Xdrive i słusznie w przypadku gdy ma się zamontowane różne opony na osiach (ten sam rozmiar ale różne modele czy wyraźnie różne zużycie).

Na forum widziałem też pytania gdzie przy felgach mieszanych zastanawiano się czy można założyć takie same opony. Tutaj bym zalecał stosowanie nie dość że szerokości z homologacji, co powinno być oczywiste, to nawet opon z gwiazdką by mieć jakąś nadzieję, że średnice są odpowiednie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.