Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry


Mam prośbę o ewentualną pomoc. Kupiłem półroczne bmw g31 520d, mild hybrid. Auto stało 3 miesiące na dworze nieużywane i rozładował się akumulator. Naładowany, odpalił, jednak po 3 dniach znowu aku się rozładował. Pojawiła się inf. o konieczności serwisu. Po podłączeniu do komputera wyświetla się błąd 803418. Miał ktoś może podobny przypadek? Dodam, że auto ma przebieg 7 tys, jest więc w zasadzie nowe.. Proszę o sugestie w temacie. Pozdrawiam, Krzysztof

Opublikowano
Najpierw wymień akumulator na nowy. Potem pole dla Kolegów interpretujących błędy. Jest zasiarczony. Już nigdy nie będzie taki jak powinien.
Opublikowano
Jeśli akumulator całkowicie rozładowany, ale porządnie naładowany (ładowarka mikroprocesorową z funkcja regeneracji) to powinien jeszcze trochę podziałać - jak sam padł ponownie po 3 dniach to sprawdź to:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akumulatory w technologii AGM są bardziej odporne na zasiarczenie dlatego jest duża szansa uratowania go ale tak jak napisał kolega wyżej potrzebujesz dobrej ładowarki mikroprocesorowej z funkcja Recond takiej jaką oferuje CTEK, ja ostatnio ożywiłem tą ładowarką stary akumulator agm ale musiałem zrobić 3 cykle ładowania wraz z recond (każdy cykl po 24h).


Ps: Nie próbuj ładować akumulatora AGM zwykłym prostownikiem bo łatwo go uszkodzić i nie będzie już trzymał swoich parametrów.

Opublikowano

To sa bzdury kompletne bo CTEK czy NOCO nie regeneruje w trybie recond akumulatorow AGM !!!

Prosze doczytac instrukcje obslugi tych ladowarek inteligentnych.

Tryb recond sluzy tylko do akumulatorow z klasycznym elektrolitem.

Seria 5 i 7 potrzebuje ladowarki z trybem AGM oraz lit jonowym bo nie kazdy egzemplarz mozna ladowac "cetekiem" do AGM :mrgreen:



CTEK customer service :


Recond program is developed only for flooded batteries (including EFB), to remix the flooded acid inside.

The remixing/balancing is necessary to treat an already stratified battery, or to prevent severe stratification.

AGM or GEL batteries are not flooded, and therefore does not suffer from stratification. That means Recond will not help AGM or GEL.

Reconding an AGM battery does not harm the battery, but does not help either, so we cannot recommend recond program on AGM batteries either.

For GEL batteries, recond can be harmful, because using too high voltage can dry the gel inside the battery and weaken the battery instead of empowering it.

NOTE:

When you choose Recond program, you should note that Recond program always starts with a normal battery charging program. Then, after battery has reached fully charged, Recond treatment itself is implemented. Depending of charger model and battery size, Recond step lasts from ½ to 4 hours, on top of the charging time.

When charger turns to green light, the program is completed.


I will explain here more about the topic:

So, Recond is made for remixing flooded acid inside the battery– hence, stratified batteries.

What is stratification?

Stratification is when the acid inside the battery gets layered.

As long as the acid and the water of the electrolyte in the battery are well mixed, the battery works as it should. But if the acid and water separate into layers, the battery just cannot be charged anymore regarding the parts that are layered, not by the alternator, nor by a charger.

So, acid that gets layered inside a battery causes loss of capacity.

WHY does the batteries get stratified?

Stratification can happen if the alternator charging voltage is too low or the charging time is insufficient (due to short drives for instance, or a lot of parallel loads during drive). Or if a battery is deeply discharged and unused for a period. Different batteries suffer more or less of stratification, depending of the battery type and qualifications.

Why is stratification a problem?

A stratified battery cannot store voltage as well as a healthy battery, and behaves as a smaller battery than it is. When conventionally charged - by the charger or the alternator- only the parts that still are ok, will be charged. So, a battery seems to be fully charged – but can be emptied by one start attempt. Stratification also promotes corrosion on the upper half of the plates and sulphation problems at the bottom.

Why does recond help?

Recond causes a controlled gassing that remixes the acid and equalizes the acid balance and through that the battery capacity is reclaimed and battery efficiency is restored, partially or almost all of it, depending how severe the problem is.


Just one more thing: Do not mix Stratification with Sulphation problems! Sulphation affects all kind of lead/acid batteries AND every CTEK charging program starts with a desulphation step, so you do not have to worry about that!!


Hope this was helpful

Best regards,

CTEK SUPPORT TEAM



Odpowiadajac na pytanie autora postu nalezy samochod zostawic w serwisie BMW bo akumulatory maja 24msc gwarancje producenta pojazdu bez roznicy gdzie i jak zostal zakupiony.

A kolega ladowal lit ion ladowarka do agm?

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To sa bzdury kompletne bo CTEK czy NOCO nie regeneruje w trybie recond akumulatorow AGM !!!

Prosze doczytac instrukcje obslugi tych ladowarek inteligentnych.

Tryb recond sluzy tylko do akumulatorow z klasycznym elektrolitem.

 

No takie bzdury kompletne wypisują mi w instrukcji obsługi i jeszcze na dodatek ta funkcja działa w mojej ładowarce :duh:


27d3e3014ad401c0med.jpg

Opublikowano

Ten program ktory podales ma za zadanie odpalic inteligentny prostownik by zaczal ladowac akumulator ktory nie chce przyjac ladunku.

(w inteligentnych ladowarkach bez tego programu mozna to samo uzyskac podlanczajac AGM akumulator pod zwykly prostownik na 15-20 minut pozniej przechodzac na intelegentna ladowarke)

Akumulatora AGM nie mozna "naprawic" i "zregenerowac".

Kup sobie taniego konweia i sprawdz opor akumulatora AGM po "regeneracji" i jego pozostale cechy :mrgreen:


MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na rysunku który wrzuciłem wyżej jest wszystko pokazane, jeśli ładujesz bez funkcji Recond to nie działa etap 6 gdzie ładowarka podbija napięcie do 15,8V a natężenie prądu wynosi w tedy 1,8A i jak sama nazwa wskazuje Recond = Recondition. A tak w ogóle to osobiście się przekonałem że ta funkcja działa bo ożywiłem stary akumulator AGM z 2008 r. który przez kilka lat leżał w garażu i był rozładowany, próbowałem go ładować ładowarką Bosch C3 ale nie poradziła sobie, dopiero Ctek dał radę.
Opublikowano

Info odnośnie ładowania; kwasiarka, agm i żel:


AGM można ładować zwykłym prostownikiem (nie musi być ładowarka) tylko trzeba ręcznie ustawić odpowiedni prąd i napięcie.

AGM potrafi przyjąć ładowanie prądem do 35% pojemności (3 x większe wartości niż kwasiak), ale szczytowe napięcie to 15,1v (krótkotrwałe wyrównanie) zasadnicze to 15,8 do max 15,9v

W przypadku "regeneracji/odbudowy" zaleca się prąd do max 10% wartości pojemności.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.