Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam zacne grono .

Pytanie nie codzienne;

Jaki jest koszt orientacyjny malowania całego e53 , kolor czarny.

Jako że auto moje pochłonęło już sporą sumę siana i niechętnie bym się z nim rozstał , choć chodzi mi po głowie zmianę na polifta . A dokładnie 4.8is. Ale znowu będzie trzeba worka pieniędzy :)


Tak wiec na te chwile rozważam opcje malowania iksa i latanie nim jeszcze 2-3lata. Jest sporo wgniotków po żołedziach na dachu i masce plus wgniotki parkingowe i poprzycierane zderzaki , ale zero rdzy ;)


Celował bym w jakąś normalną lakiernię , Zenków z lakiernią w stodole raczej bym omijał.


Pozdrawiam

Opublikowano
Ciężko oszacować. Jest bardzo wiele czynników wpływających na cenę: likwidacja wgnieceń, szkód parkingowych, zarysowań, jakość i rodzaj samego lakieru, stawki lakierni itp... Najmniejszą kwotą z jaką się spotkałem za lakierowany element, bez zaprawek i likwidacji wgnieceń było 350 zł a najwyższą 1000 zł (ASO). Myślę, że przy tak dużym aucie, biorąc pod uwagę tylko profesjonalne lakiernie trzeba liczyć minimum 5000 zł. Przy wielu poprawkach lakieru, likwidacji wgnieceń itp. może nawet do 10 tyś zł. Może warto się zastanowić nad oklejaniem folią?
Opublikowano

Myślałem nad tym, ale pod folie też należało by wgniotki usunąć.

A wiadomo po malowaniu to i wartość coś tam wzrośnie.

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Po malowaniu nic nie wzrośnie, masz malowane auto.

Malowanie takiej fury w profesjonalnym zakładzie, nie żadne ASO to 10-12k lekką ręką, jeśli to nie ma być stodoła.

Jeśli zostajesz przy kolorze i go nie zmieniasz może będzie mniej.

Jeśli zrobią to partacze:

-słabe malowanie

-połowa spinek w aucie urwana

-elementy wnętrza zapylone, zamalowane

Na moje zrób tak, zderzaki to wiadomo po tylu latach nic ich nie uratuje - kwalifikują się do malowania zapewne, ale zobacz niektóre elementy wystarczy przepolerować (odwiedź studio detailingowe), a wgniotki wyciągnąć, nawet bardzo trudne.

Edytowane przez Ponta
Opublikowano

Kilka miesięcy temu znajomy malował prawie całe auto (bez dachu) - mały sedan - dla odświeżenia całokształtu. Nie było rdzy, jedynie drobne wgniotki i rysy eksploatacyjne. Z tego co pamiętam usługę wyceniono na ok 6tyś zł i została wykonana w standardzie średnim (auto zostało odświeżone i z kilku metrów wyglada naprawdę ładnie, przy bliższym kontakcie widać drobne niedociągnięcia, przy okazji połamano masę spinek). X5 to znacznie większy samochód, więc koszt także będzie wyższy. Czy warto malować całe auto?

Według mnie nie bo wartości to raczej nie zwiększy. Inna sprawa jak masz do niego sentyment i fakycznie chcesz nim jeszcze pojeździć :cool2:

Opublikowano

Za calego X, jesli nie bedzie robil debil w garazu to 10k na pewno

Pytalem w wielu miejscach o e38 i wszedzie takie ceny jak ma byc dobrze

Wiecnposzla na zlom :mrgreen:


Lepiej spoleruj a to co zostanie to trudno, na pewno lepsze to niz malowanie


A po malowaniu wartosc spada a nie rosnie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po malowaniu wartość spada, ale należy brać pod uwagę, że X5 przedlift, nie wersja IS, to żaden klasyk, a dobrze pomalowany, czyściutki itp. bez rys, wgnieceń, skaz, lepiej się sprzeda, niż wizualnie słaby egzemplarz. Tutaj raczej nikt nie będzie z racji wieku i przebiegu szalał za oryginalnym lakierem, (aczkolwiek oryginał to oryginał). Warunek dobrze wykonana robota, która niestety kosztuje, bo kiepskie malowanie raczej przyniesie odwrotny skutek i wartość auta spadnie.


Ponta dobrze pisze.

Polakierować zderzaki, reszta wyciągnięcie wgnieceń bez lakierowania, detaling i może obejdzie się bez lakierowania całego auta.

Benzyna zamiast krwi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.