Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

To jest homologacja producenta na oponie, jego znak coś jak approved.

Poczytaj na necie o oponach z homologacją BMW, jeśli masz auto na gwarancji to takie właśnie kup - z aprobatą BMW.

Opublikowano

Ogólnie to każdą oponę o danym rozmiarze do danej felgi można założyć.

https://www.oponeo.pl/dobor-opon-do-pojazdu?gclid=EAIaIQobChMIor23ucW07QIVmOR3Ch0WmQzEEAAYASAAEgKtqfD_BwE

homologacja to tylko taki dodatkowy wymysł producentów aut, że niby coś lepszego indywidualnego... Często nie jest to prawdą.

Tak naprawdę jedyne miarodajne to są niezależne testy danego rozmiaru opony, gdzie widać która jest najlepsza, która dobra a która słaba.

Jedyny wyjątek to auta sportowe/wyczynowe oraz terenowe offroad, gdzie rzeczywiście dany wzór rodzaj opony może mieć bezpośrednie znaczenie na prowadzenie auta.

Każda opona z wiekiem, przebiegiem sie zużywa i traci swoje właściwości i po roku dwóch można przyjąć, że tej homologacji już nie ma.

Ważne, aby dobierać parametry zgodnie z zaleceniem producenta i kupować dobre markowe opony - niekoniecznie najdroższe bo nie zawsze są najlepsze :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Poczytaj trochę o xDrive i homologacji BMW szczególnie przy mieszanym ogumieniu potem się śmiej z homologacji i teorii spiskowych. Temat na forum jest bardzo obszerny.
Opublikowano
Poczytaj trochę o xDrive i homologacji BMW szczególnie przy mieszanym ogumieniu potem się śmiej z homologacji i teorii spiskowych. Temat na forum jest bardzo obszerny.

 

Przerabiałem ten temat na tym forum na innych zagranicznych i nie tylko.

Jeśli masz ochotę to możemy porozmawiać, ale o faktach i argumentach a nie mitach.

Zadam Ci jedno pytanie;

- czy opona homologowana jest wyznacznikiem najwyższej jakości ? Czy tylko spełnieniem kryteriów minimum dedykowanych do danego auta ?

Opublikowano

Uważam, że kwestia homologacji ma jedynie znaczenie w sytuacji gdy jest x-drive oraz mieszane ogumienie (tył szersze, przód węższe). W takiej sytuacji ważne jest aby rzeczywista średnica kół przednich i tylnych była taka sama. Można założyć, że jeśli dany zestaw opon ma homologację BMW to oznacza, że faktycznie zostało to sprawdzone i w danym modelu zestawienie różnych szerokości i profili opony da w efekcie tą samą średnicę.


W innych przypadkach homologacja to kwestia drugorzędna.

Opublikowano
Dokładnie homologacja mówi jakie kryteria w sensie minimum ma spełnić opona. Jak dobierze się oponę zgodna ze wszystkimi parametrami, ale bez homologacji to będzie zdawała egzamin tak samo. Trzeba jeszcze pamiętać że homologacja tzw "gwiazdka" mówi o ogólnej użyteczności opony względem marki BMW a nie zastosowaniu w danym aucie.
Opublikowano
Taka niby homologowana opona sprzed kilku lat zawsze będzie gorsza od najnowszej wysokiej jakości opony bez niby homologacji.
  • Moderatorzy
Opublikowano

A nowa opona w rozmiarze 165/45 będzie lepsza od tej w prawidłowym rozmiarze do waszego auta, ale 16 letniej.

Co to wnosi do dyskusji?

Opublikowano
No własnie co sama homologacja wnosi do dyskusji ? Opona bez homologacji może być równie dobra jak z homologacją lub lepsza. Homologacja określa podstawowe parametry. Opona bez homologacji możne mieć lepsze parametry i tyle. Jedyne co trzeba to dobierać opony pod kątem wszystkich parametrów zalecanych i tyle.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Odsyłam do tematu z xDrive, nie chce mi się tłumaczyć 56 raz tego samego, co tydzień pytają o to nowe osoby na forum.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.