Skocz do zawartości

Całoroczne opony , czy po staremu ?


Krakus3

Rekomendowane odpowiedzi

Piszecie szczęście czy ja wiem jakoś tak mam że zawszę trafiam w punkt na takich ludzi. Do takiej patologi doszło że jak żona siedzi na wsi i trzeba było już wymienić opony w ///M. Mówię tam nie daleko jest taki serwis z oponami - podrzucę ci tylko koła. Nie, ja do "naszego" - nie wiadomo czy się martwić o żonę, czy wulkanizatora. Co cenniejsze. I te kilkaset km na wymianę kół przyjechała


Ale myjka mi zbankrutował, do tego miał rozwód, covi - zamknął chłop biznes . To przez 3 miesiące brudnym jeździłem. Bo też kilkanaście lat z jego usług korzystałem. Niby wielkie miasto, a nie ma fajnej myjki. Pytam się jednego drugiego każdy gdzieś tam ma, ale żeby tak polecić to już nie ma. Znalazłem i testuje. Dostał starego trapeza z firmy który w życiu myki ręcznej nie widział - tylko szczoty i myjki ciśnieniowe. A on mu wosk zaaplikował pierwszy raz w życiu .... Mówi że ma lakier trochę zniszczony - trochę ..., ale sobie poradzi z tym. Wszyscy teraz się pytają czy kupiłem nowego takiego samego trapeza - czy ma nowy lakier. Wystarczyło auto umyć - a że czarny to świeci się z daleka. Zaraz się przykurzy i będzie po staremu - będzie nie widoczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

Co prawda dotyczy to serii 1er, ale ze względu na nieżyjący wątek F40 dodaję tutaj wpis.


W piątek zamontowałem w ASO BMW najnowszy model: Pirelli Cinturato All Season SF2 w rozmiarze 225/45/17 R17. Wszystkie oznaczenia i rozmiary zgodne z fabrycznymi letnimi Goodyear Eagle F1.

Jakież było moje zdziwienie po dojechaniu do garażu, gdy zobaczyłem, że felga jest nieco szersza od opony.

Obecnie bije się z reklamacją w oponeo.pl i serwisem BMW.

Sprzedawca zapewniał, że ten model opony pasuje do tego samochodu.

Serwisowi ręka nie drgnęła przy montażu. Auto zostało mi wydane z serwisu w ulewie, więc nawet nie szło zwrócić uwagi - no bo i kto by się spodziewał.

Teraz już mam więcej doświadczenia w całym temacie "oponoznastwa". Łącznie z tym, że wymiana na jakiekolwiek opony bez (*) "gwiazdki" - homologacji BMW - skutkuje utratą ubezpieczenia na opony, które dostaje się do każdego noworejestrowanego BMW od marca 2020r.


TR9PruL.jpg

M6vVV0I.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek zamontowałem w ASO BMW najnowszy model: Pirelli Cinturato All Season SF2 w rozmiarze 225/45/17

 

A one maja homologację?

 

Teraz już wiem, że nie mają. Żadna opona całoroczna nie ma oznaczenia z gwiazdką (*) - homologacją BMW.


https://www.tyrereviews.com/Article/Should-I-Fit-OE-Tyres.htm - tu porównanie konstrukcji opon z * i aftermarket.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co prawda dotyczy to serii 1er, ale ze względu na nieżyjący wątek F40 dodaję tutaj wpis.


W piątek zamontowałem w ASO BMW najnowszy model: Pirelli Cinturato All Season SF2 w rozmiarze 225/45/17 R17. Wszystkie oznaczenia i rozmiary zgodne z fabrycznymi letnimi Goodyear Eagle F1.

Jakież było moje zdziwienie po dojechaniu do garażu, gdy zobaczyłem, że felga jest nieco szersza od opony.

Obecnie bije się z reklamacją w oponeo.pl i serwisem BMW.

Sprzedawca zapewniał, że ten model opony pasuje do tego samochodu.

Serwisowi ręka nie drgnęła przy montażu. Auto zostało mi wydane z serwisu w ulewie, więc nawet nie szło zwrócić uwagi - no bo i kto by się spodziewał.

Teraz już mam więcej doświadczenia w całym temacie "oponoznastwa". Łącznie z tym, że wymiana na jakiekolwiek opony bez (*) "gwiazdki" - homologacji BMW - skutkuje utratą ubezpieczenia na opony, które dostaje się do każdego noworejestrowanego BMW od marca 2020r.


TR9PruL.jpg

M6vVV0I.jpg

Gdyby tam dla tych opon jednak była * to myślisz że ta opona leżała idealnie na obręczy?

W sumie jeśli wymiary się zgadzają to czemu felga jest nieco szersza od opony?


Pytam bo mało doświadczenia mam w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu opona nie ma tzw rantu ochronnego, nie wiem po co w ogóle jakieś reklamacje i odsyłania jeśli powietrze nie schodzi. Każda opona wygląda nieco inaczej.

 

To nie kwestia braku rantu ochronnego. Kwestia tego, że opona jest zbyt wąska. Jakby była szerokości 215, zamiast 225mm. Na pewno nie pasuje do tej felgi i to nie tylko wizualnie.


Całe reklamacja po to, że nie powinienem na tym się znać i zawracać tym sobie głowy. Ideą wielosezonówek było zapomnieć o temacie opon m.in. ze względu na brak miejsca na przechowywanie.

Oponeo.pl przyznało, że te opony nie powinny być na tej feldze na podstawie zdjęć, ale nie przyjmą po prostu zwrotu, bo uważają, że produkt jest dobry jakościowo i w trakcie montażu ktoś powinien to wychwycić. Pewnie każdy wylkanizator by zwrócił uwagę, no ale nie ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No ale na felge o szerokosci 8 cali czy 8,5 pasuja rozmiary od ... do ...


Nie ma tutaj naciągu, produkt działa prawidłowo. Owszem, nie ma rantu ochronnego - ale nie musi - było w specyfikacji na pewno.


Osobiście nie widzę podstaw do reklamacji, ale rozumiem że się nie podoba.



EDIT:


Popatrzałem jeszcze raz, i to tutaj wygląda jak by opona nie wskoczyła na felge.

Spróbuj dać więcej luftu - do 3,5-4 bar, lub po prostu jedź niech oni to zrobią.

Może za mało masła dali i nie wskoczyła?


Chociaż jak każda jedna tak wygląda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Może kołnierz opony nie wskoczył?

Tak powinno to wyglądać, pomijając większy profil opon ze zdjęć (zdjęcie podglądowe).

Różnica między 225 jednego a drugiego producenta potrafi być na centymetr, np. 225 dla jednego to u drugiego 215, ale to rozłóż na dwa to nie ma mowy o takiej sytuacji.

To nawet naciągu nie ma, a to felga 7,5J z oponą 225. Coś jest nie tak ewidentnie.


EXvQ61i.png

3YByLed.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Może BMW zrobiło rant wewnętrzny w feldze tak żeby tylko wybrane opony pasowały :mrgreen:

Naciągu tutaj nie ma, spróbowałbym jeszcze u wulkanizatora założyć jakaś inna oponę w tym rozmiarze, obojętnie jaką nawet używana na chwile i zobaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Z tego co kojarzę z uwagi Runflaty i zabezpieczenie opony przed zsunieciem, stosowana jest felga EH2

https://www.autoexpert.pl/artykuly/kolo-kolu-nierowne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda opona tak wygląda, wszystkich 4 sztuk to dotyczy (poniżej jeszcze zdjęcie)


Finalnie Oponeo.pl zaproponowało odkup opon, ze stratą 66 zł/sztukę z mojej strony.

Teraz po stronie ASO BMW będzie powrót najprawdopodobniej do kompletu letniego - pytanie na jakiej zasadzie, ponieważ jak wyżej - powinni to wyłapać po pierwszej sztuce, że są różnice. Chyba, że uda się na coś szybko zdecydować.


Fabrycznie posiadałem Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 z (*), felgi to standardowe od modelu M-sport na rynek polski:

01RG BMW light-alloy wheel dbl.sp.550M FG/GG


ZcQazCA.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Każda opona tak wygląda, wszystkich 4 sztuk to dotyczy (poniżej jeszcze zdjęcie)


Finalnie Oponeo.pl zaproponowało odkup opon, ze stratą 66 zł/sztukę z mojej strony.

Teraz po stronie ASO BMW będzie powrót najprawdopodobniej do kompletu letniego - pytanie na jakiej zasadzie, ponieważ jak wyżej - powinni to wyłapać po pierwszej sztuce, że są różnice. Chyba, że uda się na coś szybko zdecydować.


Fabrycznie posiadałem Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 z (*), felgi to standardowe od modelu M-sport na rynek polski:

01RG BMW light-alloy wheel dbl.sp.550M FG/GG


ZcQazCA.jpg

 

jeśli konsultowałeś z ASO ten zakup i oni polecili takie opony to można mieć do nich pretensje ale jeśli dałeś im te nowe opony tylko do montażu to w sumie nie można mieć do nich wielkiego żalu, chociaż powinni uprzedzić że montaż opon bez homologacji ma swoje konsekwencje.


Dlaczego nie mogłeś odstąpić od umowy zawartej na odległość bez uzasadnienia przyczyny zwrotu? O ile kupiłeś na odleglość i jako osoba prywatna.


Czy według Ciebie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 z (*) są również dość glośne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie mogłeś odstąpić od umowy zawartej na odległość bez uzasadnienia przyczyny zwrotu? O ile kupiłeś na odleglość i jako osoba prywatna.


Czy według Ciebie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 z (*) są również dość glośne?

 

Nie mogłem odstąpić od umowy zawartej na odległość (osoba prywatna), ponieważ wszystkie opony zostały zamontowane na felgach. Nie pomogły tłumaczenia, że w inny sposób nie można było ich przymierzyć. Ale faktycznie, gdyby tylko 1. sztuka była zamontowana można by się kopać. Tu jest wina serwisu - powinni zwrócić na to uwagę i nie montować kolejnych 3. sztuk.


Ciężko ocenić Goodyear czy są głośne, bo nie miałem założonych innych opon. Po 16kkm mogę powiedzieć nic odkrywczego - dużo zależy od rodzaju nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda opona tak wygląda, wszystkich 4 sztuk to dotyczy (poniżej jeszcze zdjęcie)


Finalnie Oponeo.pl zaproponowało odkup opon, ze stratą 66 zł/sztukę z mojej strony.

Teraz po stronie ASO BMW będzie powrót najprawdopodobniej do kompletu letniego - pytanie na jakiej zasadzie, ponieważ jak wyżej - powinni to wyłapać po pierwszej sztuce, że są różnice. Chyba, że uda się na coś szybko zdecydować.


Fabrycznie posiadałem Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 z (*), felgi to standardowe od modelu M-sport na rynek polski:

01RG BMW light-alloy wheel dbl.sp.550M FG/GG


ZcQazCA.jpg

 

jeśli konsultowałeś z ASO ten zakup i oni polecili takie opony to można mieć do nich pretensje ale jeśli dałeś im te nowe opony tylko do montażu to w sumie nie można mieć do nich wielkiego żalu, chociaż powinni uprzedzić że montaż opon bez homologacji ma swoje konsekwencje.


Dlaczego nie mogłeś odstąpić od umowy zawartej na odległość bez uzasadnienia przyczyny zwrotu? O ile kupiłeś na odleglość i jako osoba prywatna.


Czy według Ciebie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 z (*) są również dość glośne?

 

Tak trochę ode mnie; zamiast kupować Asymmetric 3 (opona poprzedniej generacji) lepiej kupić Asymmetric 5 (następca Asymmetric 3) Asymmetric 5 to obecnie jedna z najlepiej ocenianych opon na świecie (w niezależnych testach i badaniach)

Odnośnie tego rantu "odstającej opony" po przeczytaniu tego wpisu, sam się zacząłem przyglądać swoim kołom i ku zaskoczeniu mam podobnie :shock: koła 245/40/19 285/35/19 opony Bridgestone Potenza Sport - dopóki się nie zacząłem poprzyglądać to mi się to nie rzucało w oczy a teraz ?!? No cóż nie jesteś sam, ale ja opon nie zmienię bo "kleją" wyśmienicie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pomóżcie, w przypadku opon 225/50 r17 na tablicy znamionowej mam oznaczenia 98H Xl M+S oraz 98 Y XL. Jaki indeks powinien być przy wielosezonowych? Jak przy letnich?

 

Może to Ci pomoże -> https://www.bmw.pl/pl/topics/fascination-bmw/efficient-dynamics/oznaczenie-opon-bmw.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa tabela: https://www.bmw.pl/pl/topics/fascination-bmw/efficient-dynamics/oznaczenie-opon-bmw.html


Ale wg. niej dla 1er zimowe są tylko 16" w paradoksalnym rozmiarze 195/60 89 H M+S i 18" 205/45 90 H XL M+S. Ta śmiesznie mała szerokość w przypadku R18 zapewne wynika z możliwości montowania łańcuchów na koła, ale dziwi brak 225/45 R17 jeśli bmw oferuje w konfugiratorze akcesoriów Pirelli Winter Sottozero 3 oferuje z kołami za jedyne 11400 zł.


Chyba najbezpieczniej trzymać się tego co jest na tabliczce i to pozwoli uniknąć problemów. Ja jestem znów na komplecie fabrycznym letnim i teraz przed decyzją o zakupie kompletu zimowych opon i kół, ale znowu dochodzi problem przechowywania tak jak z oponami. Cała historia z wielosezonowymi Pirelli zakończyła się jeszcze uszkodzeniem 2 felg przez serwis BMW Auto Premium w Rzeszowie podczas przekładki na letnie.


PS wie ktoś gdzie dostać takie odważniki do kół jak fabryczne? Bo obecnie tak mi wyważyli komplet fabryczny, że połowa obwodu koła jest w bijących po oczach srebrnych odważnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dla F40 OE BMW wariant zimowy:


7Jx17 195/55 styling 489

7,5Jx17 225/45 styling 550M

6,5Jx18 205/45 styling 711M (6,5J to nie pomyłka)

8Jx18 225/40 styling 554M, 556M


Musisz uważnie czytać jakie masz felgi i jaka opona dotyczy jakiej. To wszystko to wariant P + T ten sam set. Nie ma w F40 wariantu mieszanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.