Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kolega wie, kolega powiedział...

A profesjonalista zrobił test i oto wyniki:

1 - https://autokult.pl/38871,test-opon-zimowych-gt-2020-najlepsze-zimowki-w-rozmiarze-225-50-r17

2 - https://www.sklepopon.com/testy-opon/test-opon-zimowych-w-rozmiarze-225-50-r17-ace-2020

Wszędzie w tym rozmiarze najlepiej wypadają https://www.sklepopon.com/opona-zimowa/bridgestone-blizzak-lm005-225-50-r17-98-v-xlfr-118705 Nie wiem co na to kolega, ale ja bym właśnie te kupił.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tylko kategorie które są mi potrzebne nie są uwzględniane w tych testach w ogóle , czyli : twardość ścian bocznych co za tym idzie odporność na podmuch bocznego wiatru i realny poziom hałasu w kabinie .

teoretycznie rzecz biorąc opona przeznaczona do sportowej jazdy powinna mieć twardsze ściany boczne , a najbardziej z tych opon czołowych, do tego celu jest przedstawiana Goodyear performance + oraz Pilot Alpin 5 , temat hałasu jest bardzo indywidualny np. w Bridgestonach z poziomem hałasu 72db których miałem, odczuwalny hałas jest o niebo mniejszy niż w Nokianach w tym samym poziomem db . a w Michelinach miałem odczynienia pierwszy raz ze zjawiskiem że opona zimowa jest cichsza niż letnia :shock: także testy na pewno pomagają ale najważniejszy pozostaje indywidualne oczekiwanie i potrzeby


@Crysis możesz sprawdzić gdzie twoje Continentale są produkowane ?

Opublikowano
@Crysis możesz sprawdzić gdzie twoje Continentale są produkowane ?

Sprawdzę. Co do hałasu, a mam dość czułe ucho, nie słyszę jakiejś mega różnicy w stosunku do letnich.

Opublikowano
tylko kategorie które są mi potrzebne nie są uwzględniane w tych testach w ogóle , czyli : twardość ścian bocznych co za tym idzie odporność na podmuch bocznego wiatru i realny poziom hałasu w kabinie .

teoretycznie rzecz biorąc opona przeznaczona do sportowej jazdy powinna mieć twardsze ściany boczne , a najbardziej z tych opon czołowych, do tego celu jest przedstawiana Goodyear performance + oraz Pilot Alpin 5 , temat hałasu jest bardzo indywidualny np. w Bridgestonach z poziomem hałasu 72db których miałem, odczuwalny hałas jest o niebo mniejszy niż w Nokianach w tym samym poziomem db . a w Michelinach miałem odczynienia pierwszy raz ze zjawiskiem że opona zimowa jest cichsza niż letnia :shock: także testy na pewno pomagają ale najważniejszy pozostaje indywidualne oczekiwanie i potrzeby


@Crysis możesz sprawdzić gdzie twoje Continentale są produkowane ?

 

Kup sobie twarde niby sportowe opony i jedź wolniej od tych, którzy kupią miękkie prawdziwe sportowe opony. Po co ludzie robią profesjonalne testy na torze, jak wystarczy zrobić sztywną twardą opnę i będzie najlepsza sportowa :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@OtoMotoJa może jakaś propozycja z własnego doświadczenia ?
Opublikowano
Ja tez zawsze czytam testy, nie opinie kolegów, wulkanizatorów. Kupuję taką najlepszą w danym roku, teście i tak jeżdżę ok. 3 lat do kolejnej wymiany. Nie ma co bazować na opinii ludzi co mieli i dla nich taka najlepsza, lepiej rzeczywiście czytać rzetelne recenzje, testy i na tej podstawie podejmować decyzje zakupowe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Randall czy +1 to szkolna ocena dla Conti, czy głos ? :)

@Crysis czy mógłbyś sprawdzić gdzie Twoje opony były produkowane ? z góry dziękuję

Opublikowano

Dla zainteresowanych, tutaj macie wątek polskich użytkowników opon całorocznych, którzy mają i na nich jeżdżą:

forum.autokacik.pl/index.php?/topic/494610-opony-całoroczne-czy-zimoweletnie/&tab=comments#comment-7893028

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

IMG-20201207-064601808.jpg

tak wyglądała korespondencja wczoraj z youtuberem od kanału zajmującego się oponami


do tego znalazłem chyba najbardziej miarodajny test ze wszystkich testów opon zimowych dla naszych G20 , bo robiony na G20 :)



wynika z tego że odpowiedź jest prosta : Bridgestone Blizzak LM005

Opublikowano
@OtoMotoJa może jakaś propozycja z własnego doświadczenia ?

 

Na pierwszej stronie tego tematu pisałem i podsyłałem link do testu opon jak w temacie "Całoroczne opony , czy po staremu ?"

Dla przypomnienia:


Sam nic nie polecę bo osobiście wszystkich a przynajmniej wielu opon nie testowałem i nie mogę się uznawać za znawcę tematu i udawać jak wielu "JANUSZA" co się zna na wszystkim.

Ci nieco mądrzejsi czytają/oglądają profesjonalne testy opon zimowych-letnich-wielosezonowych i na tej podstawie podejmują decyzje zakupowe.

Ci biedniejsi poprostu kupują najtańsze lub używane.

Ci niespełna rozumu, słuchają kolegi "JANUSZA" i przepłacają kupując drogie kiepskie opony.


Ci co szukają najlepszych opon aktualnie zimowych wybiorą coś z tej trójki; tak jak napisał "MpowerTata": Michelin Pilot Alpin 5 245/45 R18 – Bridgestone Blizzak LM005 245/45 R18 – Goodyear UltraGrip Performance + 245/45 R18 – bo w kilku testach z tego roku powtórzyły się ich czołowe miejsca w TOP i na pewno według profesjonalnych testów, należą do najlepszych z najlepszych.

Opublikowano
IMG-20201207-064601808.jpg

tak wyglądała korespondencja wczoraj z youtuberem od kanału zajmującego się oponami


do tego znalazłem chyba najbardziej miarodajny test ze wszystkich testów opon zimowych dla naszych G20 , bo robiony na G20 :)



wynika z tego że odpowiedź jest prosta : Bridgestone Blizzak LM005

 

Hej. Próbowałem zobaczyć miejsce produkcji tych conti ts 860 s tylko... umieścili od wewnętrznej strony i dzisiaj nie miałem jak tam pozaglądać.

Inna kwestia to dostępność 17 cali. Tej 860 s nie ma. Jest tylko 860, a to inny bieżnik. Ale masz Bridgestone Blizzak LM005 DriveGuard 225/50 R17 98 V RUN ON FLAT XL, FR

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

widzisz @Crysis czyli masz całkiem inną klasę opon niż ts860 , to jest trochę niesprawiedliwe w testach że porównują np. Pilot Alpin 5 , czy Goodyear Preformance + który są z definicji przeznaczone do aut o sportowych z ts860 które są z kolej oponami dla aut miejskich .

obecnie jest dramat z LM005 i Pilot Alpin 5 - są moimi faworytami obecnie - bo jest problem z dostępnością , czekam na odpowiedz jednego sklepu odnośnie Pilot Alpin 5 czy są faktycznie dostępne , o LM005 nie ma mowy , co do ROF chciałbym jednak opon bez tej technologii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja dzisiaj jeździłem po Warszawie i okolicach w okresie opadów śniegu przy temp. około -1. Mam opony całoroczne /prawie nowe/ Pirelli Centurato/ w X1 XD. W porównaniu do prowadzenia auta z napędem tylko na tylną oś na oponach zimowych GY to auto na całorocznych z napędem 4x4 jest bez żadnych wątpliwości bezpieczniejsze. auto efektywnie przyspiesza i hamuje zgodnie z oczekiwaniami. Na jazdę po mieście i rzadkie wypady za miasto idealne rozwiązanie. Nie potrafię jeszcze nic napisać o trwałości, więc nie oceniam opłacalności takiego wyboru. Latem bez zarzutów, choć do jazdy w ostro pokonywanych zakrętach to nie są najlepsze opony.
Opublikowano
Przy napędzie na 4 koła dobre opony całoroczne jak najbardziej zdają egzamin, ale przy tylnym napędzie i większej mocy to już lepiej kupować oddzielnie na lato i zimę.
Opublikowano

Pamiętam, auto taty, sportowy wóz z tylnym napędem (Bez ABS, ASR, ESP)... Polonez sie nazywał, opony były całoroczne - fabryczne :lol: I w zimę się tym normalnie jeździło.

Aktualnie dobre (najlepsze) opony całoroczne są lepsze od zimówek z przed pięciu lat (można sobie porównać testy - drogi hamowania, przyspieszenia, jazda po łuku). Jak ktoś nie mieszka w górach to do normalnej spokojnej jazdy jak najbardziej opony całoroczne.

Opublikowano
widzisz @Crysis czyli masz całkiem inną klasę opon niż ts860 , to jest trochę niesprawiedliwe w testach że porównują np. Pilot Alpin 5 , czy Goodyear Preformance + który są z definicji przeznaczone do aut o sportowych z ts860 które są z kolej oponami dla aut miejskich .

obecnie jest dramat z LM005 i Pilot Alpin 5 - są moimi faworytami obecnie - bo jest problem z dostępnością , czekam na odpowiedz jednego sklepu odnośnie Pilot Alpin 5 czy są faktycznie dostępne , o LM005 nie ma mowy , co do ROF chciałbym jednak opon bez tej technologii

To fakt, że nie fair. Co do ROF sądziłem, że chcesz sztywną ściankę ,ale LM005 są i bez ROF. Skontaktuj się może bezpośrednio z producentem. Oni po swojej sieci partnerskiej może Cię pokierują do jakiegoś sklepu. Niekoniecznie jakiegoś oponeo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@karbo jak oceniasz hałas w kabinie przy całorocznych - szum autostradowy oraz efekt łuuu zbliżając do do światła - w porównaniu do zimowych ?

@Crysis już dotarły , Michelin Pilot Alpin 5 , takich ładnych opon jeszcze nie widziałem , jakieś efekt aksamitu na boku opon :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie potrafię ocenić, które z używanych przeze mnie opon w X1 były/są najcichsze. Całoroczne nie odbiegają od zimowych albo letnich. Najwięcej zależy od asfaltu po którym jadę.
Opublikowano
@karbo jak oceniasz hałas w kabinie przy całorocznych - szum autostradowy oraz efekt łuuu zbliżając do do światła - w porównaniu do zimowych ?

@Crysis już dotarły , Michelin Pilot Alpin 5 , takich ładnych opon jeszcze nie widziałem , jakieś efekt aksamitu na boku opon :shock:

 

Pirelli Cinturato w wersji Blue ma również takie nieco aksamitne boki i taki też kolor. Myślę, że będziesz zadowolony. A swoją drogą wczoraj udało mi się dojrzeć produkcję tych moich Conti. Są ze Słowacji.

Opublikowano
Opony wielosezonowe - nie są ani złe - ani lepsze - to taki złoty środek - jak ktoś nie ma mocnego auta i nie jeździ dużo - to czemu nie. Mamy na jednym aucie - moja mama nim jeździ. Czasami jeżdżę jak u niej jestem - trudno mięć jakieś zastrzeżenia. Ale do moich aut się nie nadają

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.