Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktoś z kolegów korzysta z opon całorocznych , co o nich myślicie ?
  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Moja opinia jest taka - do emeryckiej (spokojnej) jazdy do auta typu Opel Astra 1.4/Renault Scenic - ok. Do samochodu którym czasami osiąga się prędkości 200-250 km/h - nigdy, jeździ się dynamicznie i wykorzystuje boczki w fotelach - nigdy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Aleksaner , @Mateusz czy korzystaliście z opon całorocznych i mieliście z nimi złe doświadczenie ?
Opublikowano
Ja miałem w Toyocie Aygo założone. 95% czasu jeździła po mieście, raz nawet wyjechała poza miasto gdzie było trochę lodu/śniegu i dała radę.
Opublikowano
@Krakus nie. Jeździłem za to kiepskimi zimowymi, kiepskimi letnimi (też premium, niższe modele) i wiem że nie warto. Ale wiem że mojej mamie np. nie rzutuje.
Opublikowano
Miałem opony Goodyear Vector 4Seasons G2 i w zimie sprawdzały się naprawdę dobrze, tak jak zimowa opona. Za to w lecie przy hamowaniu auto potrafiło pływać, a droga hamowania była znacznie wydłużona w porównaniu do opon letnich. Druga sprawa, że przy dynamicznej jeździe szybko się zużywa. 2-3 sezony to jest maks. Do auta tylko po mieście i spokojnej jazdy jest wystarczająca. Jeśli lubisz jeździć dynamicznie to nie polecam.
Opublikowano

Hej,


Zależy do jakiego użytku i jakiej mocy... jak masz m-ke to na pewno nie :lol:


Ja niecały rok temu wrzuciłem do mojej F30 320d 190km w xdrive, michelin crossclimate + i bardzo sobie chwale, ciche, przyczepność bez zastrzeżeń w każdych warunkach, ale wiadomo nie jeżdżę też wyczynowo jak koledzy w autach +300 koni.


Na wiosne, jesień i zime idealne, w lato do 25 stopni tez bardzo dobrze.

W tym roku byłem w Chorwacji i było ponad 30stopni to asfalt miał prawie 50 pewnie, to trochę bardziej pływało auto ale bez przesady, żeby nie dało się jeździć


Dla mnie też to super wygoda bo mam jeden komplet felg, to przerzucanie opon 2 razy w roku był dramat, a tak to jeżdżę i się niczym nie przejmuje :)


Pzdr!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem opony Goodyear Vector 4Seasons G2 i w zimie sprawdzały się naprawdę dobrze, tak jak zimowa opona..
Hej,

Na wiosne, jesień i zime idealne,

Pzdr!

Czyli można powiedzieć że te opony się sprawdzają we wszystkich warunkach poza letnich , dlatego zastanawiam się czy nie jest przyjemniej mieć te opony jako zimowe- powiedzmy od października do połowy kwietnia- zamiast typowo zimowych ? , bo chodzi mi o to że jednak ogromna liczba km w tym okresie jeździmy w warunkach typu 0 do +15 nawet, a słonce wali tak że nie da się bez okularów , wtedy jazda oponą zimową jest udręką .. hałas przy prędkościach autostradowych , słynny łuuuu zbliżając się do świateł , brak precyzji prowadzenia .. itd , na pewno te wszystkie minusy typowo zimowej opony zostaną eliminowane ew. mocno zredukowane mając oponę całoroczną , a w okresie typowo letnim założyć letnie opony

ps: nie jeżdzie na nartach i nie podjeżdżam pod stok bo nie nawiedzę grzanego wina , gorącą czekoladę z bitą śmietaną i frytki , nie mówiąc o hektolitrach alkoholu którego trzeba wypić wieczorem po powrocie ze stoku , bo co innego można robić ? , chyba że się skręciło kolano to wtedy czeka kilka godzin rozrywki na SOR :wink: :D

  • Moderatorzy
Opublikowano

BMW wyjeżdża normalnie na całorocznych np. w UK bardzo dużo modeli.

Normalne kapcie. Wiadomo, jak masz 300 KM auto i wymagasz czegoś więcej niż tylko w mieście z A do B to się kupuje porządne letnie np. Michały.

Ale tak do miasta czy raz na jakiś czas w trasę - bierz całoroczne.

Inna sprawa gdzie mieszkasz - góry w Polsce, no to trzeba mieć dobre kapcie zimowe. Mieszkasz na północy nad morzem - zima trwa tydzień.

Opublikowano
BMW wyjeżdża normalnie na całorocznych np. w UK bardzo dużo modeli.

 

I to by nawet miało sens. Tu ani wielkiej zimy, ani tym bardziej lata, nie ma :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale tak do miasta czy raz na jakiś czas w trasę - bierz całoroczne.

właśnie robię około 35tyś km rocznie , 80% trasa i lekko górzyste drogi lokalne , dlatego całoroczne latem odpadają bo szybko będę się zużywać, oraz gorzej będą się zachowywać powyżej 25C.

to jest trudna decyzja , jakby ktoś całe życie jadł schabowy na obiad w niedzielę a teraz chce przychodzić na sushi :wink: :D

Opublikowano

Cześć,

Ja w F10 tak robiłem że na zimę jeździłem na całorocznych a na lato sezonowe zakładałem. Ogólnie 2 razy miałem wielosezonowe raz w e61xd miałem hankook zima ok, dużo deszczu były zdecydowanie ze śliskie, w F10 continental USA zima ok, deszcz tragedia. Natomiast szwagier użytkuje crossclimate w civicu i bardzo sobie chwali, kolega z pracy ma good year z USA i też narzeka więc pewnie wielosezony z USA mają gorszą specyfikę. Do G20 kupiłem zimówki ale ciekaw jestem jak spiszą się crossclimet.

Opublikowano
Trzeba pamiętać, że większość opon wielosezonowych jest robiona na zimowych oponach. Tak właśnie jest w przypadku Goodyear Vector 4Seasons, która jest jedną z najlepszych opon wielosezonowych. Za to Michelin CrossClimate+ to opona letnia z homologacją zimową. Na pewno lepiej sprawdzała się w lecie w Chorwacji niż każda inna wielosezonowa, za to na śniegu gorzej niż inne wielosezonowe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
akurat osobiście z tym goodyearem mam złe doświadczenia, i więcej go nie kupię...
Opublikowano (edytowane)
Jedną z "najlepszych" opon wielosezonowych według różnych testów, między innymi tego który wkleił OtoMotoJa. Daleki jestem od wychwalania czy zachęcania do kupna tych opon. Edytowane przez marcin987
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
akurat osobiście z tym goodyearem mam złe doświadczenia, i więcej go nie kupię...

możesz rozwinąć tą myśl ?

Opublikowano
Ciekawe ile w tym roku będzie dni ze śniegiem ? W tamtym roku w centralnej Polsce to były 2-3 dni i wszystko. czarne ulice temperatura powyżej 0... W poprzednim aucie, pomimo iż miałem felgi z zimówkami od dwóch lat nie przekładałem, bo... zimy nie było. Teraz nowe auto to zimówki założone, ale... czy w przyszłym roku będzie mi się chciało ??? :?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Akurat nie chodzi o sam śnieg. Opona letnia to zupełnie inna mieszanka gumy i inaczej się zachowuje poniżej iluś tam stopni.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Np u mnie śniegu było jak dotąd niewiele ale co najmniej do godziny 10 rano wszystko jest zamarznięte i oszronione, raczej to nie są zbyt dobre warunki dla letniego kapcia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

po rozmowie z kolega który się zna a oponach, kazał mi przestać się wygłupiać z całorocznymi z 3 powodów

1- za często widzę znak trójkąta z autem pochylonym i liczba 10stopni

2- za często widzę znak koła na łańcuchu

3- za często widzę znak konia z ciągnikiem

teraz jest pytanie, jesli zimowe to jakie ? rozmiar 17/225/50 :

1- na pewno z jak najtwardszą ścianę boczna - ROF wchodzi w grę z tego powodu niestety - do minimalizowania niestabilności bocznej na autostradach , robie 500km tygodniowo na autostradach także nie ma żartów z tym tematem -

2- jak najcichsze

jakie macie sugestie ?

osobiście myślę o Goodyear performance + bez ROF -miałem z tej firmy na G30 zimowe i były fajnie ciche

lub Michelin Alpin 6 ale tylko z ROF , są cudowne jeśli chodzi o komfort i poziom hałasu - praktycznie nie istnieje zjawisko łuuuu w trakcie zbliżania się do świateł , ale są bardzo miękkie zwłaszcza poniżej -5 , co powoduje że nie da się jeździć nimi autostradą w takich warunkach powyżej 120km z powodu niestabilności bocznej :cry2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie ma jednoznacznej odpowiedzi ,bo każda opona inaczej się zachowuje przy danym modelu i markę , teoretycznie wybór powinien być pomiędzy Michelin a Goodyear ale nigdy pewności nie ma że to będzie dobry wybór , stąd pytanie do kierowców danego modelu
Opublikowano
po rozmowie z kolega który się zna a oponach, kazał mi przestać się wygłupiać z całorocznymi z 3 powodów

1- za często widzę znak trójkąta z autem pochylonym i liczba 10stopni

2- za często widzę znak koła na łańcuchu

3- za często widzę znak konia z ciągnikiem

teraz jest pytanie, jesli zimowe to jakie ? rozmiar 17/225/50 :

1- na pewno z jak najtwardszą ścianę boczna - ROF wchodzi w grę z tego powodu niestety - do minimalizowania niestabilności bocznej na autostradach , robie 500km tygodniowo na autostradach także nie ma żartów z tym tematem -

2- jak najcichsze

jakie macie sugestie ?

osobiście myślę o Goodyear performance + bez ROF -miałem z tej firmy na G30 zimowe i były fajnie ciche

lub Michelin Alpin 6 ale tylko z ROF , są cudowne jeśli chodzi o komfort i poziom hałasu - praktycznie nie istnieje zjawisko łuuuu w trakcie zbliżania się do świateł , ale są bardzo miękkie zwłaszcza poniżej -5 , co powoduje że nie da się jeździć nimi autostradą w takich warunkach powyżej 120km z powodu niestabilności bocznej :cry2:

 

Wiesz co te conti ts860 uważam za ciche i jak na te 500km przejechane to jestem z nich zadowolony, a już jechały przy -2.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.