Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie czeka się, to pierwszy mit, drugi nie delikatnie tylko normalnie, normalnie zmieniasz biegi w manualu przy tych 2,5k czy 3k nie zamulając go na 4 biegu 1500 obr/min.

Oczywiście nie pałować auta na zimnym silniku.

Opublikowano

Przy automacie podczas normalnej/spokojnej jazdy mam problem z utrzymaniem obrotów powyżej 1500

Ale własnie normalnie odpalam auto, wyjeżdżam z garażu i jadę w świat tak normalnie/spokojnie, aż auto złapie temperaturę robocza i wtedy to już można... :twisted:

  • 1 rok później...
Opublikowano
Temat mocno kontrowersyjny :wink: Ja myślę, że nie można popadać w skrajności i podejść do tego zdroworozsądkowo. Grzanie samochodu na postoju nawet przez pół godziny często sprawi, że silnik i tak nie osiągnie temperatury roboczej, ale odpalenie auta parę minut przed jazdą uważam za sensowne, bo dzięki temu szybciej ją uzyskamy podczas jazdy. Tylko ja to widzę bardziej w kwestii 3 minut, a nie 30.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Grzanie silnika na mrozie. Ten temat można rozważać pod kątem mechanicznym jak i prawnym.

Mechanicznie zalecane jest oczywiście zagrzanie silnika przed jazda.

Prawnie, stanie z włączonym silnikiem ponad minutę grozi mandatem.


Ale prawidłowo i zgodnie z prawem należy odpalić silnik i po kilku sekundach można ruszyć nie przekraczając 1.5 do 2 tys. obrotów silnika.

A dlaczego?

Lekko zwiększone obroty pozwolą szybciej rozprowadzić olej po całym silniku jak i szybciej osiągnąć jego wyższą temperaturę.

Ale uwaga zbyt wysokie obrotu na zimnym grożą uszkodzeniem filtra oleju ponieważ gesty olej będzie ciężej przepływał przez strukturę filtra i może ją przerwać.

A obroty idiotyczne czyli v-max na zimnym, urwie korbe Lub obróci panewke (kolega tak zrobił) dół silnika do remontu.

Opublikowano

W wersji M mam po odpaleniu silnika (jak jest zimny) około 1500-1800 obrotów, wskazówka żółta obrotów jest na wysokości 3500 obrotów, a czerwona na 4000 obrotów; do tego komunikat że "pełna moc będzie dostępna wkrótce". Tak po 30-60sek (w zależności od tego jaki jest zimny) obroty spadają do poziomu 800 obrotów, a wskaźnik obrotomierza zmienia się z 3500 na 7500 obrotów. Wtedy jest zalecane ruszanie auta - do tego czasu auto powinno stać.

Skoro tak jest w M to pewnie w normalnych silnikach powinno być podobnie.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Ja w 95% jadę, a że dodatkowo mam 2km do głównej drogi to akurat zdąży złapać min. temperaturę. Jak są jakieś mrozy -15, to daje z minutę zanim ruszę. W sumie to robię tak ponad 20lat, samochody mam raczej długo i nigdy nic się nie działo. Nie wiem jak w najnowszych autach, ale np. w motocyklach jest zalecenie, żeby ruszać, bo na zimno jak stoi to AFR ubogi i to nie korzystne dla silnika.
Opublikowano
Ja w 95% jadę, a że dodatkowo mam 2km do głównej drogi to akurat zdąży złapać min. temperaturę. Jak są jakieś mrozy -15, to daje z minutę zanim ruszę. W sumie to robię tak ponad 20lat, samochody mam raczej długo i nigdy nic się nie działo. Nie wiem jak w najnowszych autach, ale np. w motocyklach jest zalecenie, żeby ruszać, bo na zimno jak stoi to AFR ubogi i to nie korzystne dla silnika.

Tak , można śmiało ruszyć i jechać nawet szybciej byle nie na wysokich obrotach co oczywiste.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.