Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj 3 stopnie na dworze. Po 2 km spokojnie przez osiedle do autostrady temperatura wody około 45 olej 22. Wjazd na autostrade 120kmh po dopiero 8 dodatkowych km temperatura wzrosla do ok 80.

Co dziwne gdy temperatura wody byla w granicach 80 to przez dluzszy okres tylko temperatura oleju sie dalej podnosila woda stala przy 80. Po jakis 15km woda i oloej 102 stopnie.


Termostat napewno tu dziala dobrze??

Nilt z Was nie jezdzi n43 i nie powie jak to w innym aucie przebiega??

Przy ilu stopniach otwiera sie termostat??? Teoretycznie ponizeb temperatury otwarcia powiedzmy przy 50 to waz za termostatem powinien byc dalej zimny ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Olej nagrzewa się wolniej .Diesle mają chłodnicę-nagrzewnicę oleju to dzieje się to szybciej . Ogólne nagrzewanie dość powoli idzie z tego ci piszesz .
Opublikowano

Cześć, mam ten sam silnik oraz wariant mocy. Ostatnio sprawdzałem przez ukryte menu jak przebiega nagrzewanie mojego auta. Woda osiągnęła temperaturę roboczą po okolo 6-7 kilometrach. Temperatury oleju nie miałem jak sprawdzić w trakcie jazdy, instrukcja mówi tyle, że aby sprawdzić jego poziom samochód musi być rozgrzany i po przejechaniu 10 kilometrów można dokonać odczytu pomiaru jego poziomu. U mnie z tym bywa różnie, było cieplej to czasem kilka minut po odpaleniu auta i jego pracy na wolnych obrotach już wskazywał poziom, teraz gdy jest chłodniej faktycznie dopiero po 8-10 kilometrach samochód wykazuje jego stan. Zazwyczaj 4-5 kilometrów jazdy wystarcza na test pioziomu oleju.

Co do temperatury wody u mnie przy ostatnim sprawdzeniu temp max wyniosła 98°C.

Opublikowano
Ok dzieki ale mimo to moze ktos mi potwierdzic. Temperatura otwarcia termostatu jest 92 stopnie. Wiec powiedzmy przy temperaturze cieczy chlodzacej 50 , 60 lub 80 stopni waz idacy od chlodnicy do termostatu powinien byc chlodny ?? Bo jesli przy 50 jest juz cieplawy albo nawet zblizony do temperatury jaka wskazuje komputer to termostat nie domyka czy tak??
Opublikowano
Ok dzieki ale mimo to moze ktos mi potwierdzic. Temperatura otwarcia termostatu jest 92 stopnie. Wiec powiedzmy przy temperaturze cieczy chlodzacej 50 , 60 lub 80 stopni waz idacy od chlodnicy do termostatu powinien byc chlodny ?? Bo jesli przy 50 jest juz cieplawy albo nawet zblizony do temperatury jaka wskazuje komputer to termostat nie domyka czy tak??

 

te silniki maja troche inne sterowanie ukladem chlodzenia

sa 3 mody, w zaleznosci jak jezdzisz system sie uczy i dopasowuje temp cieczy odpowiednio

np jak duzo butujesz i walisz do odcinki bedzie otwieral termostat wczesniej przy jakis 95st z tego co pamietam

a jak jezdzisz ekonomicznie i utrzymujesz mozliwie male obroty to nawet dopusci 115st i wiecej


tu mozesz znalezc wiecej info:

https://bimmerprofs.com/thermal-management-n-series-engines/

https://bimmerprofs.com/thermal-management-n-series-engines/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.