Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z bmw e90 320d m47n2 2006r

Wyświetla blad sterownika swiec zarowych który da się skasować ale wraca odrazu po ponownym odczycie błędu.

Wymienione zostały wszystkie świece, 3nowe sterowniki swiec podmieniane, nowy akumlator bosh,elektryk sprawdzał wiązke i twierdzi że wszystko jest ok. Wymieniony został w piątek sterownik silnika na używany i przeprogramowany A blad dalej jest jak był. Ręce mi już opadają .... co jeszcze trzeba sprawdzić?


Przez ten błąd nie jestem w stanie wyzerowac dpf który nie tak dawno był oczyszczony chemicznie ani włączyć wypalania serwisowego.... dpf nie chce na trasie się wypalić temperatura silnika 90-92, temperatura spalin 300-480 wyżej nie pójdzie jadąc 120km/h z obrotami 2.5do 3tys. Przez 80km wypalił z 15.3g sadzy na 9.9g i wyświetla blad od dpf... Jak tak dalej pójdzie to zostanie mi chyba tylko usunięcie dpfa . Walczę z tym tematem już około 1.5miesiaca. Jeśli ktoś jest w stanie pomóc bardzo proszę

Opublikowano
Witam

Mam problem z bmw e90 320d m47n2 2006r

Wyświetla blad sterownika swiec zarowych który da się skasować ale wraca odrazu po ponownym odczycie błędu.

Wymienione zostały wszystkie świece, 3nowe sterowniki swiec podmieniane, nowy akumlator bosh,elektryk sprawdzał wiązke i twierdzi że wszystko jest ok. Wymieniony został w piątek sterownik silnika na używany i przeprogramowany A blad dalej jest jak był. Ręce mi już opadają .... co jeszcze trzeba sprawdzić?


Przez ten błąd nie jestem w stanie wyzerowac dpf który nie tak dawno był oczyszczony chemicznie ani włączyć wypalania serwisowego.... dpf nie chce na trasie się wypalić temperatura silnika 90-92, temperatura spalin 300-480 wyżej nie pójdzie jadąc 120km/h z obrotami 2.5do 3tys. Przez 80km wypalił z 15.3g sadzy na 9.9g i wyświetla blad od dpf... Jak tak dalej pójdzie to zostanie mi chyba tylko usunięcie dpfa . Walczę z tym tematem już około 1.5miesiaca. Jeśli ktoś jest w stanie pomóc bardzo proszę

Na rozgrzanym silniku skasuj blad i zainicjuj wypalanie dpf. Napewno zadziala

Opublikowano

Na chwilę obecną 4203 sterownik swiec zarowych

480A system filtra cząstek stałych i jakiś od czujnika spalin


Raz przy odczycie są 3 , kasuje, odczyt brak błędów, odrazu jeszcze raz odczyt sam błąd sterownika swiec, kasuje, odczyt odrazu nie ma nic, odczyt i np. 2-3 błędy i tak w koło...

Opublikowano
U kumpla w bmw 123d pokazuje 7.3g sadzy, 10g popiolu A nie wyświetla mu błędu o przytkaniu dpf ... To czemu mi wywala na desce ta żółta ikonę dpf.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak masz możliwość, to odczytaj błąd INPĄ i wrzuć screen z całym błędem, wraz z opisem



Spróbuj odłączyć małą wtyczkę z klemy IBS i/lub małą wtyczkę z alternatora i sprawdź czy nadal masz błąd sterownika świec

Edytowane przez cursor
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taki błąd pojawia się również jak jest wsadzony nie taki sterownik. Musi być od M47. Nie od N47 ani trzylitrowych jednostek. Często jak ludzie wsadzają Hitachi sterowniki to mylą, ze względu na źle opisane aukcje. Jaki kupiłeś?
Opublikowano
Może wymień przewód od alternatora do sterownika. Być może on jest uszkodzony i nie potrafi przekazać pełnego napięcia na świecie i wyrzuca błąd pomimo sprawnego sterownika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest ogólnie dość ciekawy błąd. Nie będzie miał za dużego związku z zasilaniem na plu, bo wtedy wywala błąd 4 świec. Taka informacja jest od bmw

The DDE control unit monitors communication with the glowplug control unit. In the event of a fault on the bit serial data interface, the DDE control unit stores the following fault code:

4203, Glowplug control unit, no communication via bit serial data interface


Ja bym się zapytał pana mechanika, jaki numer sterownika zamawia lub jaki mam teraz wsadzony.

Opublikowano

wymień przewód masowy na oem, koszt z 150 zł...


kontrolka od dpf nie pojawia sie od ilości sadzy czy popiołu, tylko jeśli będzie zbyt duże ciśnienie wsteczne, wtedy kontrolka wykazuje bo wyszło poza normę, oznacza to już zapchany DPF

Opublikowano
Samochód oddany zobaczymy jutro... dpf był oczyszczony 2 miesiące temu, jest opcja że ciśnienie przy takich wartościach jak podawałem będzie takie wysokie przez zapchanie czy może raczej czujnik uszkodzony ?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Problem rozwiązany. Wymiana sterownika silnika oraz sterownika świec na ori załatwiła sprawę. Nie ma żadnego błędu, świece normalnie grzeją jak zimno, dpf wypala się normalnie.

Dziękuję wszystkim za sugestie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe, że sterownik silnika wymieniałeś. Tak tylko drąże jaki sterownik świec wyjąłeś z auta na którym był błąd i jaki wstawiłeś teraz. Chodzi o modele BERU GSE101 czy 105?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.